Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 953
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 950

Følg bodybuilding.dk på

Træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej Drenge,

Det er efterhånden gået op for mig at den venstre side af min bryst vokser mere end mit højre når jeg træner, hvilket jeg synes er en smule mærkeligt efter som jeg træner symmetrisk hver dag...

Jeg ville høre om det er noget normalt eller mig der måske laver et eller andet mærkeligt når jeg træner der gør at jeg får et større venstre bryst.

Jeg træner både med begge hænder og individuelt med en arm, men stadig lige mange reps og sæt med hver arm

Er der nogen der ved hvad der eventuelt kan have gået galt, og om der er nogen der har en bestemt trænings -metode der gør at det rammer ekstra ét sted?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Lund2670 skrev:Hej Drenge,

Det er efterhånden gået op for mig at den venstre side af min bryst vokser mere end mit højre når jeg træner, hvilket jeg synes er en smule mærkeligt efter som jeg træner symmetrisk hver dag...

Jeg ville høre om det er noget normalt eller mig der måske laver et eller andet mærkeligt når jeg træner der gør at jeg får et større venstre bryst.

Jeg træner både med begge hænder og individuelt med en arm, men stadig lige mange reps og sæt med hver arm

Er der nogen der ved hvad der eventuelt kan have gået galt, og om der er nogen der har en bestemt trænings -metode der gør at det rammer ekstra ét sted?

Af en eller anden grund er der mange hvis venstre bryst vokser bedre end det højde. Jeg er selv venstrehåndet og fokuserer kraftigt på at mit højre bryst ikke skal arbejde mindre end det venstre. Og det har virket udemærket. Der er så godt som ingen forskel på mine patter. Jeg holder også øje med min symetri så godt som hver dag i spejlet, da jeg frygter asymetri som pesten :D

Edit: kan du mærke forskel på dem når du træner dem? Altså brænder det mere i det ene end det andet?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tjek, om stangen er lige og hænderne er lige langt fra midten af stangen. alternativt brug dumbbells.
Lige nu kan jeg mærke, i db rows, at min venstre side er svagest; det skal trænes væk
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

toto_G4M3R skrev:
Lund2670 skrev:Hej Drenge,

Af en eller anden grund er der mange hvis venstre bryst vokser bedre end det højde. Jeg er selv venstrehåndet og fokuserer kraftigt på at mit højre bryst ikke skal arbejde mindre end det venstre. Og det har virket udemærket. Der er så godt som ingen forskel på mine patter. Jeg holder også øje med min symetri så godt som hver dag i spejlet, da jeg frygter asymetri som pesten :D

Edit: kan du mærke forskel på dem når du træner dem? Altså brænder det mere i det ene end det andet?

Det brænder ikke umiddelbart mere i venstre, og derfor også en smule overraskende. Men super at vide at det er normalt at det ene vokser bedre end det andet. Som du siger asymetri ser sku lidt mærkeligt ud så det må jeg lige følge op på... var der eventuelt en ting du gjorde med højre bryst så det hjalp? - eller er det bare at tage et par ekstra reps i højre? :)
Sidst rettet af Lund2670 9. dec 2013, 22:54, rettet i alt 1 gang.

Borumpas skrev:

Tjek, om stangen er lige og hænderne er lige langt fra midten af stangen. alternativt brug dumbbells.
Lige nu kan jeg mærke, i db rows, at min venstre side er svagest; det skal trænes væk

Jeg sørger altid for at mine hænder er placeret nogenlunde ens ved hver øvelse, så jeg tror ikke umiddelbart det er det der er årsagen men jeg vil da klart holde mere øje med det hvis det kan have en større effekt. Jeg mærker heller ikke at mit højre bryst er svagere, men klart mindre. :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster