Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 693
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 690

Følg bodybuilding.dk på

Træning under cut

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa folkens!

Jeg er helt ny i forummet her, så jeg glæder mig lidt til at se, hvad det kan medbringe af ny viden, da jeg føler lidt, at jeg er stødt med hovedet mod en mur. Jeg har i den senere tid lavet en hel del research, da jeg for alvor vil i gang med at ændre på min krop og min livsstil. Jeg har trænet on/off med styrketræning siden jeg var 16. Men som før nævnt meget periodisk. Tror de fleste selv kender - eller har hørt om folk, som har givet deres fulde engagement til det lokale fitnesscenter over en længere periode, men som ikke har opnået det/de resultat(er), som de ønskede. Well... Jeg er en af dem. Lidt info om mig - jeg er 22 år, 186 høj og vejer lige pt. 102,7 kg. Jeg har en relativ sund livsstil, men det er bare ikke godt nok. Jeg ønsker at få styr på mit kalorieindtag, så jeg med hjælp fra den rigtige træning, kan opnå det resultat som jeg drømmer om med min krop. Dette har været en drøm for mig siden jeg var 13 år, og der har været en hel del ting igennem mit liv, som har kompliceret det en del. Jeg har tabt mig og taget på igen utallige gange, men nu har jeg efterhånden lært, hvordan jeg skal holde et nogenlunde fornuftigt niveau.

Jeg har sat mig for, at jeg vil have min drøm opfyldt, og i den forbindelse er jeg begyndt at lave en hel del research på egen hånd, og jeg er også kommet frem til en hel del ting. Håber langt om længe at jeg har "knækket koden". Selvom jeg har trænet og spist fornuftigt undervejs, så har jeg aldrig haft styr på mit kalorieindtag. Nu er jeg kommet frem til begreberne: BMR, ligevægtsindtag, cut og bulk. Jeg har udregnet mit ligevægtsindtag, og siden at jeg ønsker at tabe mig, men samtidigt også ønsker at køre på med noget styrke igen, så tænker jeg lidt, at det er cut-principperne jeg skal køre efter. Er dette korrekt forstået? Dog vil jeg tilføje, at jeg oftest hører og ser folk, som nævner cut i forbindelse med, at de netop lige har bulket og skal til at cutte. Hvis man nu er en fyr som mig, der ikke har trænet styrke i over 1 år, og gerne vil tabe sig samtidigt med at man fokuserer på styrketræning - er det så helt forkert tænkt sammen?

Håber i vil dele ud af jeres guldkorn, selvom det nok er en lidt lang smøre jeg er kommet med her! På forhånd tak! :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Hvad er cut-principperne?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Pind skrev:Hvad er cut-principperne?

Nu skal jeg vidst passe lidt på med, hvordan jeg udtaler mig :) Når jeg siger cut-principperne, så mente jeg egentlig bare de ting man fokuserer på, når man kører cut. Ved ikke om det gav en lidt bedre mening?

Garik skrev:Start med den her : newbies-helpfile-edit-2-t39845.html :)

Tak Garik! Virkelig god artikel, som kommer rigtig vidt omkring! Mange tak! :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster