Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1574
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1572

Følg bodybuilding.dk på

Trænings (b)log

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Jeg skal være ærlig at sige at jeg havde skrevet så lang en intro til mig log, at jeg var blevet logget ud. Det resulterede i at da jeg trykkede "Udfør" så blev jeg bedt om at logge ind igen, og haps - så var beskeden væk. Skide god start!

Det bliver derfor den korte udgave for nu, introduktionen af mig må vente til i morgen.

Vægt (1/6-2015): 97,6 kg

Program: German Volume Training /Charles Poliquin
Dag 1:Bryst og ryg
Dumbbell benchpress, semi-supinated grib: 10x10
Pulldown chin-ups: 10x10
Incline dumbbell flies: 3x10
Dumbbell rows: 3x10

Dag 2: Ben og mave
Back squat: 10x10
Lying leg curl: 10x8
Seated calf raise: 3x15-20
Lying knee-ups: 3x15-20

Dag 3: Fri

Dag 4: Arme og skuldre:
Dips: 10x6
Dumbbell hammer curls: 10x6
Bent over lateral raise: 3x8-10
Bent over lateral raise: 3x8-10
Wrist curls: 3x10-12

Træning 31/5
DB BP: 10x10x20 kg
Pulldowns: 10x10x45
Inc DB flies: 3x10x10
DB rows: 3x10x10

Træning 1/6
Squat: 10x10x60
Lying leg curls: 10x8x15
Calf raise: 3x12x140 (husker lige at det ska være seated næste gang!)
Knee-ups: 15, 12, 10.
Sidst rettet af kyllingefilet 8. jun 2015, 20:46, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Prøvede du at trykke "tilbage"? Jeg har været ude for det samme, men hvor teksten var gemt i browseren.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Kostplan: Vis kostplan

peter n skrev:Prøvede du at trykke "tilbage"? Jeg har været ude for det samme, men hvor teksten var gemt i browseren.

Ja det gjorde jeg, desværre uden held.
- Men fedt at se folk rent faktisk kigger lidt med :)

Men for at give den lovede introduktion så vil jeg skrive lidt hvorfor jeg har valgt at oprette en log...

Jeg er 26 og er ved at være sidst på min kandidatuddannelse - faktisk er jeg godt i gang med mit speciale. I løbet af mit liv har jeg altid været overvægtig i et eller andet omfang. Til tider har jeg bare været "kraftig bygget" og andre gange decideret fed. Mine forældre forsøgte forgæves at finde mig en sportsgren hvor min entusiasme holdte ved; svømning, badminton, fodbold, håndbold og sågar karate - ingenting var noget for mig. Som 15 årig var jeg svært overvægtig og min mor begyndte at tage mig med op i det lokale fitnesscenter, hvor jeg hurtigt fik interesse for vægtene i stedet for kredsløbsafdelingen. Interessen for vægtene har holdt ved i over 10 år, og er en integreret del af mit liv. I betragtning af hvor lang tid at jeg har trænet, så har jeg langtfra nået nogle imponerende resultater. De første 5 år var der fokus på styrketræningen, og som så mange andre unge mennesker trænede jeg med hovedet under armen, og spiste og drak som et svin. Det resulterede i en kampvægt på 110 kg. da jeg var 20. Siden der har min vægt svunget mellem 110 og 95 kg.

Nu står jeg så og er snart færdig med mit studie, og skal derefter arbejde fuldtid et eller andet sted. Jeg er i den grad bekymret for mit fremtidige helbred med min nuværende livsstil - og har derfor indset at det nok er nu eller aldrig, hvis jeg skal gøre noget ved det. Til dels bliver det sværere og sværere at tabe sig som årene går, og min krop begynder også i højere grad at være mærket af det men dernæst er det også nu at jeg har mulighed for både at dedikere den tid og de kognitive ressourcer, som jeg forventer at det vil komme til at tage.
Som sagt afleverer jeg speciale om 3-5 måneder, og forventer ikke at jeg magisk har tabt 10 kg. inden der. Jeg har dog en forhåbning om at jeg kan nå hen til et sted hvor jeg ikke længere føler mig så afhængig af søde sager, ikke drikker så ofte mere og har gjort det naturligt for mig at spise sundt. -Dertil har jeg også en naturlig forventning om at en sådan livsstil vil føre et varigt vægttab med sig - for hvem fanden kan dog spise for 3000 kcal i grøntsager....

Det var lidt om mig - jeg vil i høj grad også bruge loggen til at skrive mine tanker, refleksioner og frustrationer ned løbende. Nogle gange vil de være forbundet med træningen, andre gange er det noget helt andet.

Træning 4/6
A1 Dips: 10x6xBW
A2 Incl. seated hammer curls: 10x6x10

B1 Seated lateral raise: 3x10x6
B2 Wrist curls: 3x12x2,5

C1 Cable B.O. lateral raise: 3x10x5

efterfulgt af 15 minutters cykling. Mine ben er helt smadret af squatten for 2 dage siden, så lidt aktiv restitution var på sin plads.

Den her er så ved til cardio eller supersæt, hvor man bare skal holde sig i gang.

Træning 6/6
Opv. 10 minutters cykling med 4 minutters interval

A1 Pulldowns: 10x10x50
A2 DB BP: 10x10x22

B1 DB rows: 3x10x25
B1 Inc. DB flies: 3x10x12

15 minutter cykling

Helt fin træning - den tog 1 time og 15 minutter.
Solskin, distortion, helligdag - livet er godt.

Mine doms i benene var ellers lige forsvundet, så ser frem til endnu 5 dages helvede hver gang jeg skal på toilettet eller op af trappen! Indtil videre går det godt med programmet, skal dog være obs. på at jeg skal have løsnet min ryg op - er lidt i tvivl om en fysioterapeut er den rette, eller om en sportsmassør el. kiropraktor måske mere er vejen frem.. :-k

Træning 6/6
Squat: 10x10x65
Lying leg curl: 10x8x20
Seated KB calf raise: 3x15x20
Pull-ins: 15,15, 12

Følger med her!

Sig endelig til hvis du skulle være interesseret i alternative strukturere med udgangspunkt i GVT.

Ellers, så kig forbi loggen hvis det lyster :)
Kål og Trenbolone siden 2016

"Aner det ikke, men det siger JMT."

https://www.instagram.com/quadz_like_ronz/
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Arentsminde

Træner her: Skovsgård motionscenter
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Vis kostplan

Yrako skrev:Følger med her!

Sig endelig til hvis du skulle være interesseret i alternative strukturere med udgangspunkt i GVT.

Ellers, så kig forbi loggen hvis det lyster :)

Jeg påtænker at køre denne blok GVT færdig, men vil derefter fortsætte med en ny. Tænker indtil videre at jeg savner dødløft, samt at jeg ikke synes at det er værd at dedikere en hel dag til arme/skulder - har du en push/pull/ben variant?

Træning 8/6
Dips: 10x6 BW + 5 kg
Seated inc. hammer curls: 10x6x12 kg
B1 Wrist curls: 3x12x4 kg
B2 Seated lat. raise: 3x10x8 kg
Bent over cable lat raise: 3x8x10 kg

Billede

Når jeg træner tager jeg mine store hovedtelefoner på og skruer typisk så højt op, at jeg ikke kan høre hvad de andre i centeret taler om. De store høretelefoner er altid på når jeg træner, da det hjælper mig med at lukke af for omverdenen. Musikken er på et sådan niveau at jeg for det første ikke kan høre når folk henvender sig til mig, men også så høj at folk omkring mig kan høre den, og deraf vælger ikke at henvende sig til mig. Herudover er høretelefonerne så store og tydelige i forhold til et headset, at der også er en klar signalværdi i den – de fungerer i høj grad som en berlinmur mellem mig og alt andet.

Cardio 9/6
30 minutters cykling; heraf 15 minutters korte intervaller.

Træning 10/6
A1 chindowns: 10x10x50
A2 DB BP: 10x10x24

B1 Inc. DB flies: 3x10x14
B2 DB rows: 3x12x25 (håndvægtene springer fra 25 til 30 kg, så laver en lidt anden form for progression her).

Billede

synergieffekt, (gr. synergi + lat. effekt), den effekt at helhedens samlede indsats er større end summen af de enkelte elementers indsats.

Jeg har ikke altid trænet alene, faktisk er det kun omkring 1 år siden at min gymbro stoppede med at træne sammen. Han skiftede træningscenter i et håb om at genfinde sin motivation, men kunne ikke finde den. Den dag i dag har han tabt 13 kg og har ikke været i et træningscenter i over et halvt år. Det er sjovt at se et menneske undergå sådan en transition; fra at veje 95 kg og være noget af et bæst som trænede 6 gange om ugen, vejede alt sin mad og drak 2-3 gange om året, til nu at veje 82 kg – have fået en lille ølmave og ellers spise som det passer ham. Et eller andet sted er der frustrerende, men omvendt virker det på en eller anden måde som om at han hviler mere i sig selv.
Vi startede med at træne da jeg var 21 og trænede trofast sammen i 4 år. Imens jeg trænede med ham steg jeg 80 kg i dødløft, 30 i bænk og 40 i squat og fik virkelig pakket masse på. Vi piskede hinanden – der var altid til en rep mere.
Vi identificerede os lynhurtigt med bodybuilding kulturen; vi var ikke bare fritidsmotionister, nej vi var fanme bodybuildere. Jeg husker et stykke i bogen Muscle: Confessions of an unlikely bodybuilder, hor forfatteren beskriver hvordan han følte han spillede en rolle i træningscenteret. Den dag i dag kan jeg sagtens relatere til hvad han mente.
Vi ses stadig fra tid til anden, og går en tur i parken som vi plejede at gøre. Dengang gjorde vi det om morgenen inden træning når vi cuttede, hvor vi talte træningen igennem. Nu taler vi om løst og fast, og jeg tror langsomt at det er gået op for os begge, at træning var vores primære bindeled.

Træning 11/6
Squat: 10x10x70
Lying leg curl: 5x8x25 -> 5x8x20
KB seated calf raise: 3x15x24
Lying leg pull-in: 3x15

+ diverse udstrækningsøvelser-

Squatten var hård til morgen - måske fordi træningen var på tom mave, måske fordi der bare er kommet 5 kg ekstra på. Jeg måtte i hvert fald tage bælte på fra 6. sæt og frem - det hjalp men var stadig presset på de sidste sæt, min ryg er dog langt fra så mærket som den plejer at være.

Har helt glemt at logge mit forrige træningspas i lørdags!

Træning 13/6
Dips: 10x6 + 10 kg
Incline hammer curls: 5x6x14 kg -> 5x6x12 kg
Lateral raise: 3x8x10 kg
Wrist curls: 3x15x4 kg
B.O. lateral raise: 3x15x5 kg

Ok presset træning - især hammer curls var hård. Overgår til håndvægte i næste træningspas i B.O. lat raise.

Træning 15/6
Pulldowns: 10x10x55 kg
DB BP: 7x10x25 kg -> 3x10x20 kg
DB rows: 3x10x30 kg
Inc. DB flies: 3x10x14 kg

Mit bryst var helt færdigt i dag og jeg var virkelig tæt på at faile på sidste gentagelse i 7. sæt, så måtte gå ned i vægt hvilket stadig var vildt hårdt. Doms incoming!

Vægt:
1/6-2015: 97,6 kg
15/6-2015: 97,1 kg

Langt fra et imponerende vægttab på 2 uger, men en eller anden klog har en gang sagt noget i stil med at selv den største rejse begynder med et skridt.
Resten af ugen står den på interviews til specialet, valg og arbejde - og så selvfølgelig mere træning! Ben dag i morgen bliver stram!

Det har været en turbulent tid på det sidste, så har ikke fået logføret mine træninger. Min vens far er pludselig død og har skulle balancere det lidt med specialet. Jeg har dog nu gennemført første cyklus af GVT, og da min ene skulder er lidt mærket, så tager jeg lige en uges let 3x10 2 split, inden jeg begynder på anden cyklus af GVT. Jeg tager udgangspunkt i Charles Poliquins GVT revisited, men laver lidt twitches. Har bl.a. ændret maveøvelserne og byttet rundt på lidt ryg. Har desuden tilføjet en øvelse til forskulderen - nu ser vi lige hvordan min ene skulder klarer denne belastning, men ud fra at dips nu er ude af programmet, tror jeg ikke at det bliver et problem.

Sidste træninger i cyklus 1 gav:
DB BP 10x10x25 kg
Pulldowns, GC: 10x10x60
Squat: 10x10x75
DB BP 10x10x25 kg
Dips: 10x6 + 15 kg
Inc. Hammer curls: 10x6x16 kg

Dag 1: Ryg & Bryst
Incline BP Press 10x6 - 90 sec
Yates rows: 10x6 - 90 sec
Flat dumbbell flies: 3x6 - 60 sec
Wide grip pullups: 3x6 - 60 sec