Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Trænings program

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej med jer !!

Jeg er ved at være en gammel mand 49 år :lol: , som tidligere har dyrket en del sport, herunder styrketræning, men har holdt en mega laaaaaaaang pause på snart 18 år, det ses på min overvægt og livsførelse.

Men nu har jeg så taget skeen i den anden hånd her pr. 2 Januar og har gjort 2013 til det år hvor det skal vendes !! [-o< Jeg har så i snart 3 uger ændret radikalt på kosten og kom så til træning i sidste uge hvor jeg primært har cyklet, roet og lavet maveøvelser. dette har ført til et vægttab på 6 kg allerede, hurra for det.

Min plan er så at jeg vil træne på samme måde den næste uge, simpelthen for at få føreligheden tilbage i min krop, og så kommer min egentlige hensigt med dette indlæg....

Jeg har brug for jeres hjælp !!,- Jeg vil godt køre et program hvor jeg både taber mig og samtidigt bygger musklerne op igen, dog er mit primære mål er at tabe mig i første omgang !!

Jeg ved godt at jeg kan surfe her på siden, men har svært ved at gennemskue hvad der er godt for mig !! Så please, bær over med mig !!

Det må godt være et program hvor der både er maskiner og vægte blandet sammen, jeg træner på nuværende tidspunkt i Fitness world.

På forhånd tak for hjælpen !!

Reputation point: 90

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Fitness World Frederiksberg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

For at gøre kroppen klar kunne du jo prøve noget nyt og søge på "Navy Seals kategori 1" program og så kombinere løbetræningen med styrketræningen. Det er det første der popper op på google hvis du søger på det.

Der er at vælge mellem løbetræning, styrketræning og svømning, hvor hver ting kræver 3 dage om ugen af en, så det vil sige du træner 6 dage om ugen og holder 1 dag fri (styrketræningsdelen ser ikke ud af meget, så den slår ikke så hårdt). Og delene handler altså om at få bedre kondition og større styrke.

Din plan kunne se således ud:
- Mandag, Onsdag, Fredag: løbetræning.
- Tirsdag, Torsdag, Lørdag: styrketræning.
- Søndag: hvile. Ingen træning.

Og så ellers huske at spise godt og sundt, drikke en masse vand og få mindst 7 timers søvn i døgnet.

Tjek det ud :)

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Hej Jeks...

Der har du fat i noget !! Ser rigtig godt ud, det var noget i den stil jeg godt kunne tænke mig, dog skal jeg nok tage det roligt med hensyn til løb, idet min vægt siger 110,4,,men det kan lade sig gøre,,,jeg kigger på det..

tak !!

K.G skrev:Hej Jeks...

Der har du fat i noget !! Ser rigtig godt ud, det var noget i den stil jeg godt kunne tænke mig, dog skal jeg nok tage det roligt med hensyn til løb, idet min vægt siger 110,4,,men det kan lade sig gøre,,,jeg kigger på det..

tak !!

Så lidt :)

mht. løb (og også styrketræningen) kan du jo selv bestemme progressionen. Selvom der står 3 km som begyndende afstand, kan du jo sagtens lave det om til 1 eller 2 km. de første 2 uger og så øge det med ½-1 km mere de næste uger. Det handler bare om at lytte til sin krop og stoppe når det gøre avs.

Det samme med styrketræningen. Hvis du ikke kan tage 4x15 pushups eller en eneste pullup. Så sig fx 4x5 pushups og lav halve pullups eller få fat i pulldown maskinen i dit center :)

hvis du får smag for dette program så er der også en kategori 2 som man kan gå videre til efter kateogri 1. Men fokuser på kategori 1 først selvfølgelig :)

Kostplan: Ingen kostplan

Skal man enten vælge løb eller svømning eller skal man både løbe, styrketræne og svømme i samme uge?

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog

Nutty89 skrev:Skal man enten vælge løb eller svømning eller skal man både løbe, styrketræne og svømme i samme uge?

Så vidt jeg kan se på hjemmesiden, skal man vælge.....

Andre forslag er også velkomne !!! =D>

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster