Bruger login







Ugen der gik, uge 7, 2019
Podcast og flad mave!

Tilbudsguide, uge 8, 2019
Pålæg, kylling og kalkun!

Tilbudsguide, uge 7, 2019
Juice, kaffe og oksekød!

Ugen der gik, uge 5, 2019
Sunde shakes og fedttab!


Statistik

Vi har 55368 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Kostplansmail11

Vores medlemmer har i alt skrevet 2025142 indlæg i 86412 emner

11 nye indlæg i dag


Online
I alt: 561
Medlemmer: 16
Skjulte: 3
Gæster: 542

Følg bodybuilding.dk på

trænings program

Udskriv emne


Post din vurdering af et program du har kørt

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram





Hej BB

Mit program er vist et 3 split

Mandag : bryst + triceps
tirsdag : Ryg + biceps
onsdag : Ben + skulder
Torsdag HVILE

fredag Bryst+ triceps
Lørdag Ryg + biceps
Søndag Ben + skulder

Er der nogen der har erfaring i og køre en uge med 3 x15 gentagelser og ugen efter køre rigtig tung fx 4x3 gentagelser ??
Ligeledes lave forskellige øvelser i de 2 uger. Fx bænkpres med stang 1 uge og bænkpres med håndvægt i 2 uge ??

Fordele og ulemper ???
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1. maj 2016, 13:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Den ene uge vil du træne efter hypertrofi/udholdenhed og den anden uge efter styrke.
Normalt rep range for hypertrophy for gennemsnittet er 8-12 gentagelser. Over 12 plejer man at sige du arbejder på de lange muskelfibre, som har med udholdenhed at gøre. Men det er igen igen igen meget individuelt. Men blot tommelfingerregel.
Men men,, hvad angår dit spørgsmål, Why not. Det er set før. Gi den gas
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 143
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Syntes bare der er så mange meninger. Nogen sværger til tung for masse mens der så er andre som siger at tung hele tiden heller ikke er godt.
Så tænkte bare at min plan vil chokke musklerne uge efter uge med forskellige øvelses-valg men samme muskel og skiftevis tung og "let"
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1. maj 2016, 13:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



MickyCBB skrev:Den ene uge vil du træne efter hypertrofi/udholdenhed og den anden uge efter styrke.
Normalt rep range for hypertrophy for gennemsnittet er 8-12 gentagelser. Over 12 plejer man at sige du arbejder på de lange muskelfibre, som har med udholdenhed at gøre. Men det er igen igen igen meget individuelt. Men blot tommelfingerregel.
Men men,, hvad angår dit spørgsmål, Why not. Det er set før. Gi den gas


Lange muskelfibre?
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar
 
Reputation point: 755
 
Indlæg: 2391
Tilmeldt: 13. dec 2012, 10:13
Geografisk sted: Migrant
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jarlen fra aHA skrev:
MickyCBB skrev:Den ene uge vil du træne efter hypertrofi/udholdenhed og den anden uge efter styrke.
Normalt rep range for hypertrophy for gennemsnittet er 8-12 gentagelser. Over 12 plejer man at sige du arbejder på de lange muskelfibre, som har med udholdenhed at gøre. Men det er igen igen igen meget individuelt. Men blot tommelfingerregel.
Men men,, hvad angår dit spørgsmål, Why not. Det er set før. Gi den gas


Lange muskelfibre?



https://www.youtube.com/watch?v=H9wyNpr-0Uk

Han forklare det meget fint. Se borte fra at det handler om HIIT. Han kommer fint omkring.

Du vil måske kalde det slow eller fast twitch muscle fibers.

http://www.bodybuilding.com/fun/sclark20.htm
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 143
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kimsnanok skrev:Syntes bare der er så mange meninger. Nogen sværger til tung for masse mens der så er andre som siger at tung hele tiden heller ikke er godt.
Så tænkte bare at min plan vil chokke musklerne uge efter uge med forskellige øvelses-valg men samme muskel og skiftevis tung og "let"



Der er delte meninger omkring de 2 såkaldte skoler der er. so så meget andet ;-)
Selvfølgelig skal det ikke være nemt :-)

Arnold skolen sværger på stor volume.
Så har vi high intensity skolen som blev startet af Mike Mentzer og senere fulgt op af Dorian Yates, med hans egen modifikationer.

Prøv dig frem. Se hvad du reagere bedst på. Det er den eneste måde for dig som person at finde ud af.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 143
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kimsnanok

Jeg fandt også lige denne artikel:

http://www.bodylab.dk/shop/gentagelser- ... yword=reps

God læsning.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 143
Tilmeldt: 5. jan 2014, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Anmeld dit træningsprogram




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster