Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 835
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Træningsbelte v. squat+dødløft = mindre abs?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg gør det kort og simpelt.

Jeg har problemer med lænden grundet en skade, som gør, at læden er en meget begrænsende faktor under blandt andet squat og dødløft. Jeg har nogle øvelser til genoptræning af denne, men i mellemtiden har jeg fundet ud af, at brug af et træningsbælte tillader mig af løfte væsentligt mere i squat og dødløft, uden at lænden brokker sig. I den anledning er mit spørgsmål, hvor meget det går ud over aktiveringen af rectus abdominis - jeg træner generelt ikke så meget mave, men jeg er bange for, at bæltet tager så meget af stresset væk fra mine abs, at jeg går glip af noget hypertrofi på det punkt - men på den anden side tænker jeg, at der måske bliver kompenseret for dette med de væsentlige tungere vægte, jeg vil være i stand til at løfte. Er der nogen, der har forstand på mekanikken bag, som kan forklare mig, om jeg måske skulle overveje en ekstra maveøvelse hvis jeg begynder at træne med bælte?
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har ikke som sådan forstand på mekanikken bag, men et bælte skal jo ikke holde din krop oprejst, det skal blot hjælpe på dit opspænd, så tvivler da på at du går glip af så meget i forhold til hvad du får ud af tungere vægte..

Desuden findes der jo massere af gode core/maveøvelser du kan køre ved siden af!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fyn

Træner her: Fitness Syd

Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville køre lavere vægt og istedet se det som en mulighed for at finpudse teknikken, indtil din lænd har det godt. Så bliver det bedre i sidste ende.
Brugeravatar

Reputation point: 75

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Jukkaboy skrev:Jeg ville køre lavere vægt og istedet se det som en mulighed for at finpudse teknikken, indtil din lænd har det godt. Så bliver det bedre i sidste ende.

Det har jeg også gjort længe nu, og det går da også bedre med lænden, men samtidig savner jeg rent faktisk at løfte lidt tungere, og så er det meget rart at bruge bæltet. :-)
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Kostplan: Ingen kostplan

EWhite skrev:
Jukkaboy skrev:Jeg ville køre lavere vægt og istedet se det som en mulighed for at finpudse teknikken, indtil din lænd har det godt. Så bliver det bedre i sidste ende.

Det har jeg også gjort længe nu, og det går da også bedre med lænden, men samtidig savner jeg rent faktisk at løfte lidt tungere, og så er det meget rart at bruge bæltet. :-)

Hvad forventer du at et bælte vil gøre for dig?
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster