Hej Allesammen!
Jeg har i foråret gennemgået en kikkertoperation hvor der blev klippet i min menisk i det venstre knæ.
Dette har resulteret i at min træning har været stillestående på det seneste, og jeg ikke har lavet andet end at drømme om hvordan jeg kan udfordre min krop og psyke når jeg igen starter op i fitness her til August. Jeg har planlagt at der skal ske store ændringer for mig..
Gennem de sidste 2 år har jeg trænet meget og til tider været i god form, dog hæmmet af knæskaden som resulterede i 2 operationer og nulstillede konditionen 2 gange. Hvor hårdt tror I jeg kan starte op?
Jeg tænker selv at jeg starter i fitness her til august og træner blidt 1 måned for lige at få ordentligt gang i kroppen igen. Derefter har jeg planer om at køre Kris Gethins 12 ugers program, dog med min almindelige kostvaner de første 8 uger. Jeg vejer kun 75 kg og tænker at der vil være mere fedt til at opbygge muskler hvis jeg kører videre med min normale kost til at starte med. Jeg har samtidig også et højst stofskifte så satser på jeg hurtigt kan blive trimmet når kosten bliver fedtfattig.
Jeg har aldrig taget proteinpulver og andre tilskud før. Hvilken virkning har de på kroppen på længere sigt? Er der nogen kendte bivirkninger ved Proteinpulver, kreatin o.s.v.?
Mit mål med min træning er at få opbygget en god muskelmasse i kroppen. Det er ikke for at få en lækker krop (ikke i skrivende stund i hvert fald), men for at opbygge musklerne og efterfølgende starte til crossfit. Jeg har så planer om næste år at gå til crossfit og begynde at træne op til at løbe et halvmarathon, med yderligere ambitioner om en dag at klare et helt.
Jeg tænker at musklerne vil blive godt stærke og eksplosive til at starte med hvorefter noget styrke vil forsvinde når jeg satser på udholdenhed i stedet, men de bliver selvfølgelig mere trimmede med det og tilpasser sig til løbet efterfølgende.
Jeg er 23 år ved start i august, 178 cm høj og vejer 75 kg. Vil det være for voldsomt at køre sådan et træningsprogram? Skal jeg tage specielle hensyn (bortset fra mit ben som ellers er rimelig stærkt igen efterhånden). Er der andre herinde der har kørt Kris Gethins program som kan dele nogen fif med mig. Jeg er helt ny herinde og håber på at få masser af respons som jeg vil overveje under min træning.