Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1047
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1044

Følg bodybuilding.dk på

Træningsprogram for cardio

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB,

Et lille ''intro'' af mig selv:

Jeg har siden Marts 2011 styrketrænet sammen med min bror i vores lokale fitnesscentre. Resultatet er efter min mening fint nok. Jeg er naturligvis mere markeret i mine Pecs (bryst), fået større lats (vinger) og naturligvis større ærme og en del nak. Dog har jeg undværet at træne nogle af mine kropsdele. Jeg har ikke undværet dem på den måde at jeg slet ikke har trænet dem, men jeg har blot ikke taget dem så meget seriøst.

Disse dele af min krop er: Benene, maven og noget af det vigtigste Cardio. I denne sammenhæng har jeg en velbygget overkrop, men underkroppen er ikke til at se på :( Selvfølgelig er det under min ansvar at underkroppen ikke er så flot i forhold til overkroppen, men nu har jeg for alvor slået an til at tage mig sammen og gør noget ved dette.

_________________________________________________________________________________________________________________

Da jeg ingen six-pack har og underkroppen bare er en stor fedtbjerg er Cardio selvfølgelig noget af det vigtigste. Jeg har fået af vide at ens fedtprocent må højst på på 14% før man kan begynde at se 6-pack abs'ne komme frem. Er desværre ikke klar over min fedtprocent, men vil skyde på at jeg ligger mellem de 15 - 20%.

Jeg har derfor udarabejdt et program, som ser således ud (Vær opmærksom på at dette program ikke oprindelig er mit, men et program som jeg har taget udgangspunkt fra en video på youtube):

Varm op:

Jumping jacks - 1 min og 1 min pause.

Programmets ''kærne punkt'':

Dumbbell swing
Quick feet
Lunge jumps
Line jumps Squat jumps

Som I kan se er der i alt 5 øvelser. Hver øvelse indeholder 20 sekunders aktivitet og 10 sekunders pause og består af 2 reps. Så dvs. jeg starter med dumbbell swing, laver det i 20 sekunder, holder 10 sekunders pause og derefter repetere det samme en gang til.

Som afkøling runder jeg af med jumping jacks -1 min.

Alt det her løber jeg igennem 2 til 3 gange mere.
Link til klippet: http://www.youtube.com/watch?v=3lSn8K6-z2E

Tænker på at køre dette program 3 - 5 gange om ugen. Så her kommer spørgsmålet:

Er det et ''valid'' program? Altså vil det hjælpe mig at få nogle tydelige abs inden sommer? Får også af vide at træne 6-pack øvelser ikke hjælper at få de tydelige abs hvis man ikke laver noget Cardio, så går udfra at det er sandt? Ifølge min sunde fornuft er det vel nok :D

Jeg underskylder den lange post, men håber virkelig I gider at hjælpe mig :)

-Tusind tak på forhånd

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Træls der ikke er nogen der gidet at svare :x

Du sænker din fedtprocent ved at tabe dig, hertil er cardio ikke en nødvendighed..
Desuden er der ikke meget cardio over det "program".. Det er alt for kortvarigt til at du opnår tilstrækkelig stor aerob metabolisme i en længere periode.. Hvad med at løbe dig en tur i stedet??

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Stenalt skrev:Du sænker din fedtprocent ved at tabe dig, hertil er cardio ikke en nødvendighed..
Desuden er der ikke meget cardio over det "program".. Det er alt for kortvarigt til at du opnår tilstrækkelig stor aerob metabolisme i en længere periode.. Hvad med at løbe dig en tur i stedet??

Cardio er jo med til afskaffe en del af fedtet? Eller er jeg helt forkert på den? Angående det med at det er kortvarigt, så kører jeg et helt sæt på 9 min og laver jeg to ekstra sæt er jeg allerede oppe på de 30 minutter. 30 minutters cardio træning om dagen er, da godt for at tabe en del fedt på kroppen? Desuden styrketræner jeg også om aftenen :)

Men forstår simpelthen ikke hvorfor dette program ikke duer :(

Tror du skal have styr på alt med kalorier og at tabe sig.. men lige hurtigt. hvis dit ligevægtsindtag er 3200 kalorier og du spiser 2700 så taber du dig, og det er ligegyldigt om du dyrker cardio eller ej.
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Men syntes selv jeg er alt for tynd i forvejen :/ Er 1.90 cm høj og vejer kun 76 kilo. Er slet slet ikke overvægtig eller tyk på nogen måde, men som sagt er det bare underkroppen: maven, tejlen osv. som er u-trænet og det er så slemt at se på synes jeg. Syntes selv jeg har nogle store hofter og maven er dækket til med stort set kun fedt. Overkroppen ser dog godt ud :)

Cardio vil ikke gøre dig slankere så.. du får ikke en pæn trænet mave af cardio, det gør du af træning, kom igang med squat og noget core træning.
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Men hvad gør jeg for at brænde det ekstra lag fedt jeg på underkroppen? Du anbefaler Squat-træning, som noget af det første. Hvad har Squat at gør med min underkrop? Så vidt jeg ved er Squat for træning af lår og en del overkrop. Forstår ikke hvordan det vil hjælpe mig med at brænde det ekstra lag fedt jeg har på maven :( Måske du gider at fortælle lidt i deltaljer?

Og så siger du core træning. Er det så mave-træning eller?

Tak fordi du har gidet at hjælpe indtil videre :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster