Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1043
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1040

Følg bodybuilding.dk på

Træt af FB. Hjælp?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Som titlen rigtigt siger er jeg gået hen og blevet træt af at køre fullbody hele tiden... Jeg har nu kørt det siden August sidste år, og tænkte at en forandring ville være dejligt. Er så småt begyndt at miste motivationen på min træning, da den er ALT for ensformet. Samtidig synes jeg fullbody tager for lang tid da man skal nå at træne alle muskler, og dette gør det også til et utroligt udmattende program.

DERFOR ville jeg lige høre om der er nogen, som har et forslag til måder jeg kan træne på, måske nogle split? :wink: Jeg har kun mulighed for at træne Mandag, Onsdag og Fredag, hvilket er grunden til jeg ikke kan blive enig om, hvad jeg skal træne. Umildbart er mine træningsdage vel bedst til et FB program, men er der virkelig ikke nogen andre løsninger? Mit primære mål er forresten muskelmasse.

Musklerne jeg træner er: Ryg, ben, triceps, biceps, skuldre, mave og bryst.

På forhånd tak! :mrgreen:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du udelukkende kun har mulighed for at træne mandag, onsdag og fredag ville det være synd at splitte træningen op i muskelgrupper. Derimod kunne du fokusere på bestemte ting de forskellige dage, fx:

Mandag: FB med fokus på benene
Onsdag: FB med fokus på træk
Fredag: FB med fokus på pres

Du kan også indføre let/medium/hårde dage i stil med Bill Starr (tjek artikelsektionen). En anden ide kunne være at variere i øvelser, således du mindst en af dagene kører nogle øvelser du ikke har de andre dage.

Der er mange muligheder for at gøre det mere spændende end traditionelt FB :hihi:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Fullbody betyder ikke at du skal ramme alle muskler hver gang du træner, det betyder at du har muligheden for at gøre det.
Personligt har jeg kørt fullbody i rigtig lang tid nu, det er enten det eller U/L for mig, men jeg kan bedst lide den frihed FB giver mig. Det sidste lange stykke tid har jeg kørt FB 5 gange om ugen (man-fre) og det er skønt.
Langt de fleste har slet ikke brug for 3-, 4- og 5-split. FB eller 2-split er i mine øjne perfekt medmindre man er virkelig avanceret.

Eksempler på FB workouts, der rammer hele kroppen:

Dag 1:
Squats
Chins
Dips

Dag 2:
DL
Bænk
Rows

Dag 3:
Zercher squat
HC->PP

Sværere behøver det ikke være. Hvis man føler for det kan man så bruge et kvarters tid efter det på at træne noget strand.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

flamingopikken skrev:Hvis du udelukkende kun har mulighed for at træne mandag, onsdag og fredag ville det være synd at splitte træningen op i muskelgrupper. Derimod kunne du fokusere på bestemte ting de forskellige dage, fx:

Mandag: FB med fokus på benene
Onsdag: FB med fokus på træk
Fredag: FB med fokus på pres

Du kan også indføre let/medium/hårde dage i stil med Bill Starr (tjek artikelsektionen). En anden ide kunne være at variere i øvelser, således du mindst en af dagene kører nogle øvelser du ikke har de andre dage.

Der er mange muligheder for at gøre det mere spændende end traditionelt FB :hihi:

Super artikel, havde jeg ikke lige set! :hihi: Det lyder rigtigt spændende, specielt eftersom jeg også selv spiller amerikansk fodbold, og programmet er formet derefter. Vil dog lige spørger, har du selv prøvet dette program, og hvad har du erfaret deraf? Noget godt eller dårligt sådan lige umildbart?

Til det eksempel du giver med fokus på en forskellig muskelgruppe hver træningspas "Mandag: FB med fokus på benene, Onsdag: FB med fokus på træk, Fredag: FB med fokus på pres", er dette så specielt effektivt? Umildbart synes jeg at der kommer et relativt stort mellemrum før man rammer den samme muskel igen, altså en hel uge, er dette ikke lidt meget, eller er jeg bare hysterisk? :wink:

Angående variation er jeg fuldstændig enig. Har erfaret at hver gang jeg ændre på mit program, får jeg meget mere lyst til at køre det. Dog tænker jeg at en for tit variation vil måske ikke være helt optimalt, da jeg aldrig rigtig når at mestre det. Jeg træner cirka 6 uger, og holder derefter en pause på 7-12 dage, og går så igang igen, måske kunne variation laves her? I hvert fald, tusind tak for dit indlæg! :mrgreen:

C. Riis skrev:Fullbody betyder ikke at du skal ramme alle muskler hver gang du træner, det betyder at du har muligheden for at gøre det.
Personligt har jeg kørt fullbody i rigtig lang tid nu, det er enten det eller U/L for mig, men jeg kan bedst lide den frihed FB giver mig. Det sidste lange stykke tid har jeg kørt FB 5 gange om ugen (man-fre) og det er skønt.
Langt de fleste har slet ikke brug for 3-, 4- og 5-split. FB eller 2-split er i mine øjne perfekt medmindre man er virkelig avanceret.

Eksempler på FB workouts, der rammer hele kroppen:

Dag 1:
Squats
Chins
Dips

Dag 2:
DL
Bænk
Rows

Dag 3:
Zercher squat
HC->PP

Sværere behøver det ikke være. Hvis man føler for det kan man så bruge et kvarters tid efter det på at træne noget strand.

Så fullbody er at man har mulighed for at nå hele programmet på EN dag, hvis man har lyst, eller hvad? Tror ikke helt jeg har fået den rigtige definition så, oops.

Umildbart synes jeg at i dit eksempel der er meget få øvelser. Er dette virkeligt nok til et effektivt muskelvækst program? Har du selv prøvet at træne således, og hvad har du erfaret, både på godt og dårligt vis?

Og så lige et tvivl spørgsmål, som jeg ikke lige kunne finde på google. Hvad mener du ved "HC->PP" og "træne noget strand"? Undskyld mine mange spørgsmål, men tusind tak for dit indlæg! :D

man kan også køre på den måde at man kører fb mandag, og så et to split på ugens sidste to træningsdage
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

Androll skrev:Super artikel, havde jeg ikke lige set! :hihi: Det lyder rigtigt spændende, specielt eftersom jeg også selv spiller amerikansk fodbold, og programmet er formet derefter. Vil dog lige spørger, har du selv prøvet dette program, og hvad har du erfaret deraf? Noget godt eller dårligt sådan lige umildbart?

Til det eksempel du giver med fokus på en forskellig muskelgruppe hver træningspas "Mandag: FB med fokus på benene, Onsdag: FB med fokus på træk, Fredag: FB med fokus på pres", er dette så specielt effektivt? Umildbart synes jeg at der kommer et relativt stort mellemrum før man rammer den samme muskel igen, altså en hel uge, er dette ikke lidt meget, eller er jeg bare hysterisk? :wink:

Jeg har ikke selv afprøvet noget Bill Starr, men jeg ved der er flere herinde der har (tjek evt. programanmeldelserne)

Da jeg skrev det med at fokusere på ben, træk og pres på de forskellige dage, hentydede jeg ikke til at du kun skal køre ben den ene dag, træk den anden og pres den sidste. Det jeg mente var at du kunne smide en-to ekstra benøvelser ind om mandagen, til fordel for nogle andre øvelser osv.

Om det er specielt effektivt kan jeg ikke udtale mig om, det var for så vidt blot en ide til skabe til variation i et traditionelt FB :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Styrkeliste

patrick230 skrev:man kan også køre på den måde at man kører fb mandag, og så et to split på ugens sidste to træningsdage

God ide, dog vil der for det første være mit FB program, som kommer til at demotivere mig lidt, og samtidig synes jeg måske at der kommer en relativ stor pause fra onsdag til mandag, før man rammer den samme muskelgruppe igen. Har du selv prøvet denne træningsmetode?

flamingopikken skrev:
Androll skrev:Super artikel, havde jeg ikke lige set! :hihi: Det lyder rigtigt spændende, specielt eftersom jeg også selv spiller amerikansk fodbold, og programmet er formet derefter. Vil dog lige spørger, har du selv prøvet dette program, og hvad har du erfaret deraf? Noget godt eller dårligt sådan lige umildbart?

Jeg har ikke selv afprøvet noget Bill Starr, men jeg ved der er flere herinde der har (tjek evt. programanmeldelserne)

Da jeg skrev det med at fokusere på ben, træk og pres på de forskellige dage, hentydede jeg ikke til at du kun skal køre ben den ene dag, træk den anden og pres den sidste. Det jeg mente var at du kunne smide en-to ekstra benøvelser ind om mandagen, til fordel for nogle andre øvelser osv.

Om det er specielt effektivt kan jeg ikke udtale mig om, det var for så vidt blot en ide til skabe til variation i et traditionelt FB :)

Okay, skal lige have læst nogen anmeldelser så. Omkring 'fokus' på en muskelgruppe, så ved jeg ikke helt... Det vil måske være lidt 'sjovere', hvis man kan sige det, når man skal træne lige præcis den muskel, men resten af FB programmet kommer jo stadig til at være det samme, og varer jo også lige så lang tid.. Ellers tak for forslaget! :mrgreen:

Androll skrev:
patrick230 skrev:man kan også køre på den måde at man kører fb mandag, og så et to split på ugens sidste to træningsdage

God ide, dog vil der for det første være mit FB program, som kommer til at demotivere mig lidt, og samtidig synes jeg måske at der kommer en relativ stor pause fra onsdag til mandag, før man rammer den samme muskelgruppe igen. Har du selv prøvet denne træningsmetode?

ja jeg har :)
nu er jeg dog kun begynder, men mine gains er ikke til at tage fejl af :wink:

men okay bare fordi det virker for mig, behøves det jo ik at virke for dig..
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

Androll skrev:Så fullbody er at man har mulighed for at nå hele programmet på EN dag, hvis man har lyst, eller hvad? Tror ikke helt jeg har fået den rigtige definition så, oops.

Umildbart synes jeg at i dit eksempel der er meget få øvelser. Er dette virkeligt nok til et effektivt muskelvækst program? Har du selv prøvet at træne således, og hvad har du erfaret, både på godt og dårligt vis?

Og så lige et tvivl spørgsmål, som jeg ikke lige kunne finde på google. Hvad mener du ved "HC->PP" og "træne noget strand"? Undskyld mine mange spørgsmål, men tusind tak for dit indlæg! :D

Næh FB betyder FB, det er egentlig ret simpelt.

Ja der er få øvelser, men antal af øvelser er egentlig ikke vigtigt sålænge det er de rigtige øvelser man vælger.

Strand=mirror muscles=alt det bavl du bruger 80% af din tid på. Curls og andre isolations.
Sidst men ikke mindst er HC->PP=hangclean til pushpress.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Endnu en gang tusind tak for de forskellige forslag! Jeg har overvejet dem alle, og synes jeg vil give dette Bill Starr program en chance: http://www.bodybuilding.dk/artikler/tra ... rogram.php

Har dog lige et par spørgsmål. Der står i artiklen at man skal øge vægten i squat om fredagen, og tage 2,5 kg mere på end ens 5RM fra mandag, og derefter tage 2 sæt af 3 rep. Skal jeg så efterfølgende mandag tage de 2,5 kg ekstra, som mit nye 5RM? Altså lave 1x5 i sidste sæt? Gælder dette desuden kun med squat, eller skal jeg også øge vægten i andre øvelser såsom bænkpres og dødløft?

En anden ting, er dette program (postet i artiklen) bare et eksempel, eller er det et program der er "ready to go"? :wink:

Håber der er nogen der kan hjælpe! :mrgreen:

Androll skrev:Har dog lige et par spørgsmål. Der står i artiklen at man skal øge vægten i squat om fredagen, og tage 2,5 kg mere på end ens 5RM fra mandag, og derefter tage 2 sæt af 3 rep. Skal jeg så efterfølgende mandag tage de 2,5 kg ekstra, som mit nye 5RM? Altså lave 1x5 i sidste sæt?

Det står jo i artiklen :wink:

"Meningen er her at man skal slutte på et sæt af 3 reps med en vægt som er 2,5 kg tungere end det man sluttede på mandag. Sluttede man på 150 kg x 5 reps i squat mandag, så laver man 3 reps med 152,5 kg i squat fredag. Meningen er så at man efterfølgende mandag forsøger at lave 5 reps med 152,5 kg i squat. Sådan øger man hver fredag/mandag."

Androll skrev:Gælder dette desuden kun med squat, eller skal jeg også øge vægten i andre øvelser såsom bænkpres og dødløft?

Du skal selvfølgelig øge vægten i alle øvelser, hvis du føler du kan håndtere det. Du vil jo givetvis blive stærkere i løbet af programmet, hvorfor du bør øge vægten gradvist i alle øvelser. Men ovenstående eksempel med konsekvent at øge med 2,5 kg per gang, gælder kun for squat.

Androll skrev:En anden ting, er dette program (postet i artiklen) bare et eksempel, eller er det et program der er "ready to go"? :wink:

Programmet er ready-to-go. Man kan naturligvis lave lidt små ændringer her og der, men det er slet ikke en nødvendighed, omend det ikke nødvendigvis ville være en fordel.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Styrkeliste

flamingopikken skrev:
Androll skrev:Har dog lige et par spørgsmål. Der står i artiklen at man skal øge vægten i squat om fredagen, og tage 2,5 kg mere på end ens 5RM fra mandag, og derefter tage 2 sæt af 3 rep. Skal jeg så efterfølgende mandag tage de 2,5 kg ekstra, som mit nye 5RM? Altså lave 1x5 i sidste sæt?

Det står jo i artiklen :wink:

"Meningen er her at man skal slutte på et sæt af 3 reps med en vægt som er 2,5 kg tungere end det man sluttede på mandag. Sluttede man på 150 kg x 5 reps i squat mandag, så laver man 3 reps med 152,5 kg i squat fredag. Meningen er så at man efterfølgende mandag forsøger at lave 5 reps med 152,5 kg i squat. Sådan øger man hver fredag/mandag."

Androll skrev:Gælder dette desuden kun med squat, eller skal jeg også øge vægten i andre øvelser såsom bænkpres og dødløft?

Du skal selvfølgelig øge vægten i alle øvelser, hvis du føler du kan håndtere det. Du vil jo givetvis blive stærkere i løbet af programmet, hvorfor du bør øge vægten gradvist i alle øvelser. Men ovenstående eksempel med konsekvent at øge med 2,5 kg per gang, gælder kun for squat.

Androll skrev:En anden ting, er dette program (postet i artiklen) bare et eksempel, eller er det et program der er "ready to go"? :wink:

Programmet er ready-to-go. Man kan naturligvis lave lidt små ændringer her og der, men det er slet ikke en nødvendighed, omend det ikke nødvendigvis ville være en fordel.

Super, tak for svarende! :hihi: Nu skal jeg bare lige ned og have helt styr på min RM, og så skal vi se, hvordan det kommer til at gå :mrgreen:

Tusind tak!

Undskyld at jeg bringer tråden op igen, men er lige støt på et spørgsmål jeg håber nogen kan hjælpe med. :wink:

I Bill Starr's fundament program, køres der for det meste 3 basisøvelser og 3 mere eller mindre iso øvelser. Kunne dog godt tænke mig at høre, er det muligt at køre superset i dette program, specielt ved basisøvelser? Da der jo er mere end bare en muskel i spil på de fleste øvelser, og programmet også bygger op på hård og tung træning i sidste ende, vil det så blive for meget at kører dem to og to?

Evt. nogen der kunne give et eksempel på superset i mandagens program:

Squat: 5 sæt x 5 reps
Bænkpres: 5 sæt x 5 reps
Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps
Barbell curls: 2 sæt x 15 reps
Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps

Håber i kan hjælpe, som altid :mrgreen:

Ideen er at du øger din styrke i de respektive øvelser. Jeg synes ikke det ville være optimalt at supersætte dine hovedøvelser, men du kan evt. med dit assistance.

Hvis jeg var dig, ville jeg smide et tosplit på mandag og onsdag også et fullbody fredag.

Fredag går du amok med... Ja, det kunne være; bænk, inc. dumb., squat, dødløft, rows, military, pullups, dips og noget curlværk. Det kan du godt gøre koncentreret på 1½ time.

Dit tosplit deler du ind i to faser.
Uge 1: Mandag tung squat/død (og de andre øvelser tilhørende de muskelgrupper du træner med ben og ryg samt støtteøvelser til squat og død), onsdag let bænk (andre muskelgrupper og støtte)
Uge 2: Mandag tung bænk (andre muskelgrupper og støtte), onsdag let squat&død (andre muskelgrupper og støtte)

Jeg kan godt lide det komplekst, systematisk og effektivt! :wink:
Mål om fremtiden (ubestemt tid):
Bænk; 150 ][ Squat; 200 ][ Dødløft; 200
Vægt (lean) med en højde på 190: 90kg

Geografisk sted: Farum

Træner her: Fitness World Farum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 165.00

TJ91 skrev:Ideen er at du øger din styrke i de respektive øvelser. Jeg synes ikke det ville være optimalt at supersætte dine hovedøvelser, men du kan evt. med dit assistance.

Okay, det vil jeg så gøre, men måske man kan smide en underarms øvelse ind under squat, det burde vel ikke skabe de store problemer? Ellers supersetter jeg bare de lidt mindre øvelser. Lige en off-note, programmet er også muskelmasse, ikke? Forvirre mig lidt med måden du skrev det på :mrgreen:

Tregub0502 skrev:Hvis jeg var dig, ville jeg smide et tosplit på mandag og onsdag også et fullbody fredag.

Fredag går du amok med... Ja, det kunne være; bænk, inc. dumb., squat, dødløft, rows, military, pullups, dips og noget curlværk. Det kan du godt gøre koncentreret på 1½ time.

Dit tosplit deler du ind i to faser.
Uge 1: Mandag tung squat/død (og de andre øvelser tilhørende de muskelgrupper du træner med ben og ryg samt støtteøvelser til squat og død), onsdag let bænk (andre muskelgrupper og støtte)
Uge 2: Mandag tung bænk (andre muskelgrupper og støtte), onsdag let squat&død (andre muskelgrupper og støtte)

Jeg kan godt lide det komplekst, systematisk og effektivt! :wink:

Jeg har også overvejet den mulighed, altså at dele det op i 2-split og fullbody, men synes først jeg vil prøve Bill Starr's fundament program, inden jeg begynder allerede at finde nye måder at træne på. Hvis jeg dog ikke synes Bill Starr's program virker/holder særlig godt til mig personligt, kan det dog godt være jeg skifter over til sådan et program :mrgreen: Tak for respons og eksempel på program!

Androll skrev:Jeg har også overvejet den mulighed, altså at dele det op i 2-split og fullbody, men synes først jeg vil prøve Bill Starr's fundament program, inden jeg begynder allerede at finde nye måder at træne på. Hvis jeg dog ikke synes Bill Starr's program virker/holder særlig godt til mig personligt, kan det dog godt være jeg skifter over til sådan et program :mrgreen: Tak for respons og eksempel på program!

Bill Starr's er også udmærket, en af mine venner kørte det halvhjertet men fik alligevel fine gains.
Mål om fremtiden (ubestemt tid):
Bænk; 150 ][ Squat; 200 ][ Dødløft; 200
Vægt (lean) med en højde på 190: 90kg

Geografisk sted: Farum

Træner her: Fitness World Farum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 165.00

Tregub0502 skrev:
Androll skrev:Jeg har også overvejet den mulighed, altså at dele det op i 2-split og fullbody, men synes først jeg vil prøve Bill Starr's fundament program, inden jeg begynder allerede at finde nye måder at træne på. Hvis jeg dog ikke synes Bill Starr's program virker/holder særlig godt til mig personligt, kan det dog godt være jeg skifter over til sådan et program :mrgreen: Tak for respons og eksempel på program!

Bill Starr's er også udmærket, en af mine venner kørte det halvhjertet men fik alligevel fine gains.

Når du siger gains, mener du så muskelmasse, eller styrke? Kunne godt tænke at høre, hvad folk oplever mest af :)

I må undskylde at jeg bringer det op endnu en gang, men jeg er igen-igen kommet i lidt tvivl :?

Der står følgende, om hvordan man bygger et 5x5 op, i artiklen om Bill Starr's fundament program:

20 kg x 5 reps
40 kg x 5 reps
60 kg x 5 reps
80 kg x 5 reps
100 kg x 5 reps

Her er eksemplet så i bænkpres, hvor 5RM = 100 kg. I mit spørgsmål går på, er dette virkelig den rigtige måde at gøre det på? Skal man starte med 20% af 5RM, så 40%, 60%, 80% og til sidst 100%? Jeg synes at de første sæt går hen og bliver utroligt lavt. Er der nogen der ved mere om dette? Er 5RM vægten desuden med eller uden stang? Håber i kan hjælpe (igen!) :mrgreen:

Androll skrev:I må undskylde at jeg bringer det op endnu en gang, men jeg er igen-igen kommet i lidt tvivl :?

Der står følgende, om hvordan man bygger et 5x5 op, i artiklen om Bill Starr's fundament program:

20 kg x 5 reps
40 kg x 5 reps
60 kg x 5 reps
80 kg x 5 reps
100 kg x 5 reps

Her er eksemplet så i bænkpres, hvor 5RM = 100 kg. I mit spørgsmål går på, er dette virkelig den rigtige måde at gøre det på? Skal man starte med 20% af 5RM, så 40%, 60%, 80% og til sidst 100%? Jeg synes at de første sæt går hen og bliver utroligt lavt. Er der nogen der ved mere om dette? Er 5RM vægten desuden med eller uden stang? Håber i kan hjælpe (igen!) :mrgreen:

Jeg ville starte højere (stadig lidt opvarmning med stang, dog) og så lave mindre hop.
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg

5x100kg Workset

5RM er naturligvis med stang. :)

TJ91 skrev:
Androll skrev:I må undskylde at jeg bringer det op endnu en gang, men jeg er igen-igen kommet i lidt tvivl :?

20 kg x 5 reps
40 kg x 5 reps
60 kg x 5 reps
80 kg x 5 reps
100 kg x 5 reps

Jeg ville starte højere (stadig lidt opvarmning med stang, dog) og så lave mindre hop.
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg

5x100kg Workset

Altså 60%, 70%, 80%, 90% og så 100%? Er det noget du har prøvet, og kører/kørte du også Bill Starr's fundament program?

Androll skrev:
TJ91 skrev:

20 kg x 5 reps
40 kg x 5 reps
60 kg x 5 reps
80 kg x 5 reps
100 kg x 5 reps

5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg

5x100kg Workset

Altså 60%, 70%, 80%, 90% og så 100%? Er det noget du har prøvet, og kører/kørte du også Bill Starr's fundament program?

Gjorde en meget kort overgang. Prøvede først med de lavere procenter og læste så et sted herinde man godt kunne sætte dem op, så længe heavy-light-medium strukturen var bevaret. Ligesom dig synes jeg også det var alt alt for lavt at starte og i mange øvelser umuligt for mig pga. min shitty styrke.
Derudover lærte jeg også at jeg fungerer bedst hvis jeg har løftet 90% af min work-weight under opvarmningen.

Efter et par uger fuckede min Squat-form mine knæ op, og så droppede jeg det eventyr for en tid.

Okay, tak for hjælpen, tror jeg vil prøve og opbygge mine 5x5 sæt på den måde så :mrgreen:

Ved du (eller eventuelt nogen andre) blandt andet, hvorvidt man om fredagen på de 2x3 sæt, skal køre med en vægtforøgning på 2,5 kg fra mandagens træning, på begge sæt, eller om man skal gentage det femte sets vægt på første 1x3, og så forøge på sidste 1x3?

Androll skrev:Okay, tak for hjælpen, tror jeg vil prøve og opbygge mine 5x5 sæt på den måde så :mrgreen:

Ved du (eller eventuelt nogen andre) blandt andet, hvorvidt man om fredagen på de 2x3 sæt, skal køre med en vægtforøgning på 2,5 kg fra mandagens træning, på begge sæt, eller om man skal gentage det femte sets vægt på første 1x3, og så forøge på sidste 1x3?

Mener jeg kørte med de første 3 set fra mandag, så mandags vægt +2,5kg på de 2 sidste sæt.

TJ91 skrev:
Androll skrev:Okay, tak for hjælpen, tror jeg vil prøve og opbygge mine 5x5 sæt på den måde så :mrgreen:

Mener jeg kørte med de første 3 set fra mandag, så mandags vægt +2,5kg på de 2 sidste sæt.

Super! Tusind tak for repons! :mrgreen:

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster