Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1530
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1528

Følg bodybuilding.dk på

Trykken på øret?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hejsa. I nat vågnede jeg ved en 3 tiden og kunne mærke sådan et tryk på øret. Jeg tænkte at det måske ville gå over ved at sove det sidste af natten. Men, da jeg vågnede havde jeg det stadig og det betyder at jeg ikke kan høre noget på mit venstre øre. Nogen der har haft erfaring med noget ligeledes der ved hvad det kan være og er det noget der går over af sig selv eller bør jeg gå til lægen med det? Jeg ville helst være fri for at gå til lægen med det da det er så besværligt når man går på efterskole.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har du husket at rense dine øre?
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

NGS skrev:Har du husket at rense dine øre?

Ja, det var der ikke om aftenen men så da jeg vågnede om natten havde jeg det :/

Det er også det rene fjol, at gå til lægen, når man kan gå på nettet og spørge folk, der så kan gætte ud fra ganske sparsomme oplysninger :wink:

Jeg tror enten du har en prop af ørevoks, er forkølet, har mellemørebetændelse eller har Ménières sygdom. Rigtig god bedring :hihi: Her har du det mest brugbare link, jeg kunne finde til dig:

Poor form in the gym is caused by insufficient yelling!!!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: The Gym

Det vist også noget ren fjol, at udtale sig om noget man ikke har en indsigt i. Øre problemer kam lyn hurtigt udvikle sig til noget ubehageligt!

IMO burde du gå til ørelægen. Bare ring til en tilfældig og forklar din situation, så er jeg sikker på at de kommer med den bedste mulige løsning :)

Og så er sandsynligheden for han har Menieres minimal, når han kan stå på sine egne ben og han ikke kaster op ud over det hele. Har selv haft det og tro mig, du er ikke engang i stand til at kigge på en computer skærm uden at det hele køre rundt i hovdet på dig.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 150.00

Næste gang jeg er ironisk, skal jeg nok prøve ikke at være så diskret, så alle kan fornemme det. :wink:
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling!!!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: The Gym

SVea skrev:Det er også det rene fjol, at gå til lægen, når man kan gå på nettet og spørge folk, der så kan gætte ud fra ganske sparsomme oplysninger :wink:

Jeg tror enten du har en prop af ørevoks, er forkølet, har mellemørebetændelse eller har Ménières sygdom. Rigtig god bedring :hihi: Her har du det mest brugbare link, jeg kunne finde til dig:

Undskyld du blev fornærmet af mit indlæg tutti frutti, men hvis nu nogen havde forstand på det herinde kunne de måske være behjælpelige. Ved at jeg skal gå til lægen mister jeg en skole dag, fra 8-18 og jeg misser desuden dagens træning og jeg spilder en læges tid hvis det nu er noget der går over eller let kunne løses. Så undskyld at jeg spurgte, i håbet om at nogen havde forstand på det.

Mit råd vil være at tygge tyggegummi hver dag i en 14 dages periode (flere gange om dagen). Det har jeg før fået anbefalet af min læge, da jeg havde en trykken for ørene og det hjalp, i hvert fald så meget at jeg ikke mærker det længere. Grunden til at du skal tygge tyggegummi er så luften, som er blevet oplagret skal pumpes ud, hvilket det bliver ved hjælp af tyggegummi tygning.

Men ellers har jeg læst mig frem til at en øreskyldning måske også skulle kunne hjælpe. Medmindre at det selvfølgelig er noget alvorligt, hvilket "vi"/jeg ikke kan udtale mig om.

Men jeg håber at mit råd kan hjælpe dig.
Mvh.
Delight

PS: Jeg vil gerne høre hvad det ender med. :)
"The beat of your heart, is the rythm of your soul!"

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: BK Limfjord

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

michaelphelps skrev:
SVea skrev:Det er også det rene fjol, at gå til lægen, når man kan gå på nettet og spørge folk, der så kan gætte ud fra ganske sparsomme oplysninger :wink:

Undskyld du blev fornærmet af mit indlæg tutti frutti, men hvis nu nogen havde forstand på det herinde kunne de måske være behjælpelige. Ved at jeg skal gå til lægen mister jeg en skole dag, fra 8-18 og jeg misser desuden dagens træning og jeg spilder en læges tid hvis det nu er noget der går over eller let kunne løses. Så undskyld at jeg spurgte, i håbet om at nogen havde forstand på det.

Fald lige ned champ. Det var ironi :wink:
Nu ved jeg ikke hvor langt du bor fra din læge og hvilket studie du har, men 10 timers fravær og en misset træning pga. et læge besøg virker lidt voldsomt, men det er måske bare mig?
Et læge besøg er IMO heller ikke dumt når det gælder øre regionen, for der er da ikke noget der er mere ubehageligt end øre problemer.
Personligt døjer jeg meget med ørevoks der samler sig og blokere min øregang - det kan nemt forekomme at det ligepludselig sætter sig som en prop i løbet af natten eller dagen for den sags skyld. Det bevirker at jeg ikke kan høre noget på det øre indtil jeg får det skyllet..
Efterhånden har jeg har fået mine øre skyllet utallige gange.
Gå til lægen og få kigget på det, det er mit råd.

God bedring :)
Sidst rettet af Jacobglumby 22. nov 2010, 11:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Geografisk sted: Gredstedbro

Træner her: Konge Å Hallen motionscenter

Galleri: Vis galleri (2)

Havde du været i bad, umiddelbart før ubehaget begyndte?

Hvis der trænger vand ind bag en ørevoks-prop, kan det føles meget ubehageligt.

MMS357 skrev:Havde du været i bad, umiddelbart før ubehaget begyndte?

Hvis der trænger vand ind bag en ørevoks-prop, kan det føles meget ubehageligt.

Du har vist ikke læst hans første indlæg? :)
"The beat of your heart, is the rythm of your soul!"

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: BK Limfjord

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster