Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 734
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 732

Følg bodybuilding.dk på

Tung squat og lænden

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB'ere

Jeg har et lille problem med min squat: For det første river det ikke rigtig i benene, når jeg laver squat, som det gjorde dengang jeg lavede squat i smith stativ.
Jeg synes selv min teknik er god, min knæ er ikke for lange fremme og min lår går ned til vandret. Istedet når jeg kører tungt kan jeg mærke det i lænden bagefter - Hvad er der galt? :?

Det skal lige siges at min lænd er ret svag, jeg har slet ikke trænet goodmornings, dødløft eller hyper extensions indtil for nylig.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kbh

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

nosebiter92 skrev:Hej BB'ere

Jeg har et lille problem med min squat: For det første river det ikke rigtig i benene, når jeg laver squat, som det gjorde dengang jeg lavede squat i smith stativ.
Jeg synes selv min teknik er god, min knæ er ikke for lange fremme og min lår går ned til vandret. Istedet når jeg kører tungt kan jeg mærke det i lænden bagefter - Hvad er der galt? :?

Det skal lige siges at min lænd er ret svag, jeg har slet ikke trænet goodmornings, dødløft eller hyper extensions indtil for nylig.

Din teknik er formentlig ikke god nok alligevel :)

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Du bør sætte din ned mellem dine ben og åbne op for dine hofter, lige knævandring skader skam ikke og kom noget dybere end vandret :wink:
Og evt. få arbejdet på mave og lænde styrke med noget mave træning og lænd træning (dødløft, gms osv som du jo allerede er i gang med).

Evt få optaget dit squat og smid det herind :)
One time I squatted so deep, I picked up a smartie with my ass.

logbog anno 2015
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Maribo

Træner her: Rødby Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

charlie t skrev:

Du bør sætte din ned mellem dine ben og åbne op for dine hofter, lige knævandring skader skam ikke og kom noget dybere end vandret :wink:
Og evt. få arbejdet på mave og lænde styrke med noget mave træning og lænd træning (dødløft, gms osv som du jo allerede er i gang med).

Evt få optaget dit squat og smid det herind :)

Det må lige knævandring og dybere ned lyder vel som olympisk squat hvilket jeg helst vil undgå, fordi jeg er hypermobil og min led ikke skal belastes for meget. Så se og jeg kan få optaget noget.

Hvad mener du med at "åbne mine hofter" ?
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster