Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1483
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1480

Følg bodybuilding.dk på

Tydelige blodåre på benene.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej, da jeg har meget tydelige blodåre på benene, og da mine forældre bliver ved med at sige at jeg kan få åreknuder af det ( Altså at blodårene trækker sig sammen og bliver lidt krøllet ) Jeg spurgte dem så, om man også kunne få dem på armene da mine blodåre også er tydeligt på mine arme der svarede de så nej, man kan kun få dem på benene, fordi at dine ben bliver mere belastede end dine arme.. Det tænker jeg så.. Det lyder lidt underligt, vil det sige at hvis jeg lave styrketræning/BB så får jeg det også på armene? Og i det hele taget lyder det mærkeligt at man har større risiko for at få det når man har tydelige blod åre.. Så hvad er jeres syn på det?

- Jeg er ikke specielt tynd...
- Vil det sige hvis jeg tager noget mere fedt på, så man ikke kan se mine blodåre, så er der mindre risiko for at jeg ikke får det?

- synes i det hele taget at det lyder lidt underligt..
It's not how you start, but how you finish!
Smut et kig forbi loggen, smiled-s-log-t56838.html

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Uden at ane en skid om det, så lyder det unægteligt som en stor omgang broscience.

Træner her: OBBC

Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor risikoen for åreknuder skulle stige.
En synlig blodåre er jo bare primært et produkt af at du ikke har så meget subkutant fedtvæv.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Yep, det jeg mener, hvorfor skulle risikoen stige hvis man har tydelige blodåre.... Lyder lidt mærkeligt, det vil sige når man træner eller efter en træning, så har man max risiko for at få åreknuder eller hvad, for der er blodårene ekstra tydelige?

- Som jeg har sagt, lyder det meget mærkeligt.. Har søgt lidt rundt på nettet, og kan ikke umiddelbart finde noget der skal støtte op om dette..

Styrkeliste

Tror det er en and!
Prøv at læs lidt her:
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/variser.htm
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Jeg er også så småt ved at få dem. Hvis jeg skal være helt ærligt, så tror jeg at det ligger i generne. Min mor har meget tydelige blodåre i læggen, min mormor har UTROLIG tydelige blodåre. Min mormors søster havde så store problemer med blodårene i læggen, at hun fik dem opereret væk. Ja det lyder utroligt, men der dannede (som du selv beskriver) åreknuder som åbenbart ikke gav nogen nytte, så det bedste var at få dem fjernet.

Jeg tror, at fysiske aktivitet kan frembringe årene endnu mere, men jeg tror hvis det ligger i generne så kan du ikke gøre noget.

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

airidukas skrev:Jeg er også så småt ved at få dem. Hvis jeg skal være helt ærligt, så tror jeg at det ligger i generne. Min mor har meget tydelige blodåre i læggen, min mormor har UTROLIG tydelige blodåre. Min mormors søster havde så store problemer med blodårene i læggen, at hun fik dem opereret væk. Ja det lyder utroligt, men der dannede (som du selv beskriver) åreknuder som åbenbart ikke gav nogen nytte, så det bedste var at få dem fjernet.

Jeg tror, at fysiske aktivitet kan frembringe årene endnu mere, men jeg tror hvis det ligger i generne så kan du ikke gøre noget.

Næsten alle ældre mennesker har tydelige blodåre på læggen? I hvert fald i min familie.
Det er ikke det store problem at få hevet åren ud, hvis den slår knuder - det fik jeg gjort sidste år :)
bwahaha
Brugeravatar

Støttrup skrev:Tror det er en and!
Prøv at læs lidt her:

Godt indlæg +1!
Ja, 3 - 4mm, ville jeg ikke sige at mine er til daglige, med mindre jeg lige har haft en løbe tur eller en ben træning.. Men det er ikke noget der er i min familie så vidt jeg ved... Ingen af de "ældre" mennesker har det.. Så, ja som du siger er det nok bare et spørgsmål om gener.. Men så kan man se på den lyse side, hvis man har tydelige blodåre så er det måske nemmere at operaer væk end hvis de lå længere inde i benet.. Eller hvor man nu har det..

Tak skal i have drenge! =D>

Styrkeliste

Smiled skrev:
Prøv at læs lidt her:

Godt indlæg +1!
Ja, 3 - 4mm, ville jeg ikke sige at mine er til daglige, med mindre jeg lige har haft en løbe tur eller en ben træning.. Men det er ikke noget der er i min familie så vidt jeg ved... Ingen af de "ældre" mennesker har det.. Så, ja som du siger er det nok bare et spørgsmål om gener.. Men så kan man se på den lyse side, hvis man har tydelige blodåre så er det måske nemmere at operaer væk end hvis de lå længere inde i benet.. Eller hvor man nu har det..

Du skriver "Ja, 3 - 4mm, ville jeg ikke sige at mine er til daglige, med mindre jeg lige har haft en løbe tur eller en ben træning". Dine åre kommer nok ikke tættere på huden i anden forstand end at de måske forstørres så de bliver mere synlige. Jeg tror at grunden til dine forældre taget emnet op nu er, fordi der er varmt udenfor og så bliver årerne generelt bare mere synlige. Mine åreknuder på venstre læg var i hvert fald meget tydeligere om sommeren, mens der var varmt.
bwahaha
Brugeravatar

Smiled skrev:Yep, det jeg mener, hvorfor skulle risikoen stige hvis man har tydelige blodåre.... Lyder lidt mærkeligt, det vil sige når man træner eller efter en træning, så har man max risiko for at få åreknuder eller hvad, for der er blodårene ekstra tydelige?

- Som jeg har sagt, lyder det meget mærkeligt.. Har søgt lidt rundt på nettet, og kan ikke umiddelbart finde noget der skal støtte op om dette..

Det kommer jo, som med alt andet, an på HVORFOR ens blodårer er tydelige. Der er sandsynligvis nogle sygdomme der kan medføre tydeligere blodårer eller andet men derfor er tydelige blodårer jo ikke ens betydende med død og ødelæggelse.

Det er det samme som da en nylig rapport viste at de en blandt en gruppe folk der var syge, så var dem der overlevede bedst, dem som var tykkest. Dem der tabte sig, de døde hurtigere. Wuhu, så konkluderer vi at overvægt er godt. Der stod bare ikke noget om HVORFOR de tabte sig og det var sandsynligvis pga. accelereret metabolisme sekundært til deres sygdom og generel underernæring, hvilket så slog dem ihjel.
Fri tolkning af data længe leve
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Støttrup skrev:
Smiled skrev:
Prøv at læs lidt her:

Godt indlæg +1!

Du skriver "Ja, 3 - 4mm, ville jeg ikke sige at mine er til daglige, med mindre jeg lige har haft en løbe tur eller en ben træning". Dine åre kommer nok ikke tættere på huden i anden forstand end at de måske forstørres så de bliver mere synlige. Jeg tror at grunden til dine forældre taget emnet op nu er, fordi der er varmt udenfor og så bliver årerne generelt bare mere synlige. Mine åreknuder på venstre læg var i hvert fald meget tydeligere om sommeren, mens der var varmt.

Ja, der kan være mange grunde... Også fin pointe.. :drink:

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 74 gæster