Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Du står da opskrevet i RKI længere? tror det er et år..Lithium skrev:Detorian skrev:Hey folkens.
Jeg er kommet i lidt af en knibe.
Jeg har i mit tidligere center underskrevet en PBS aftale på 12 mdr., men eftersom mit andet center kom med et tilbus på 150,- pr. md. måtte jeg slå til. Så det jeg gjorde var at bede min bank om at lade være med at udbetale penge til mit gamle center, da jeg havde fået at vide der var skredet rigtig mange folk dernede fra, og de havde gjort det samme, og det var intet sket. Nu har jeg ca. trænet i det nye center 3-4 mdr. uden at høre en lyd fra det gamle center, udover jeg får en PBS på 0,- hver md.
I dag kom der så en PBS ind ad døren på 275,- som ca. var det jeg betalte før.
Mit spg. er så, er der noget jordisk chance for jeg kan komme ud af det igen? Jeg har vel ca. 6 mdr. tilbage i det gamle center, men efter hvad jeg har hørt er de virkelig på røven rent økonomisk, og skider mere eller mindre på folk, så de kan få nogle penge i kassen.
Håber det var til at forstå.
Bare fuck dem, hvis de er på skideren har de alligevel ikke råd til at melde dig til RKI, ignorer deres henvendelser og betal NADA.
Ps: det er selvfølgelig et gamble hvis de vurderer at de kan inddrive deres indtægter 6x275 = 1650 kr og det koster ca. 1000 at overdrage en skyldner til RKI. Så hvis de vurderer det er besværet værd for 650 kr ja så kan du komme til at betale hvad du skylder plus renterog stå i RKI indtil dette er betalt.

Lithium skrev:Detorian skrev:Hey folkens.
Jeg har i mit tidligere center underskrevet en PBS aftale på 12 mdr., men eftersom mit andet center kom med et tilbus på 150,- pr. md. måtte jeg slå til. Så det jeg gjorde var at bede min bank om at lade være med at udbetale penge til mit gamle center, da jeg havde fået at vide der var skredet rigtig mange folk dernede fra, og de havde gjort det samme, og det var intet sket. Nu har jeg ca. trænet i det nye center 3-4 mdr. uden at høre en lyd fra det gamle center, udover jeg får en PBS på 0,- hver md.
Mit spg. er så, er der noget jordisk chance for jeg kan komme ud af det igen? Jeg har vel ca. 6 mdr. tilbage i det gamle center, men efter hvad jeg har hørt er de virkelig på røven rent økonomisk, og skider mere eller mindre på folk, så de kan få nogle penge i kassen.
Bare fuck dem, hvis de er på skideren har de alligevel ikke råd til at melde dig til RKI, ignorer deres henvendelser og betal NADA.
Ps: det er selvfølgelig et gamble hvis de vurderer at de kan inddrive deres indtægter 6x275 = 1650 kr og det koster ca. 1000 at overdrage en skyldner til RKI. Så hvis de vurderer det er besværet værd for 650 kr ja så kan du komme til at betale hvad du skylder plus renterog stå i RKI indtil dette er betalt.

Lithium skrev:Detorian skrev:Hey folkens.

Vangsgaard skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt umoralsk at rende fra en bindende aftale som du jo egentlig har skrevet under på?
Er selv imod de lange bindingsperioder, man har det lidt sådan, at hvis man tilmelder sig på de gældende hvilkår, så må man også leve med det.

Lithium skrev:Fat skrev:Vangsgaard skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt umoralsk at rende fra en bindende aftale som du jo egentlig har skrevet under på?
Er selv imod de lange bindingsperioder, man har det lidt sådan, at hvis man tilmelder sig på de gældende hvilkår, så må man også leve med det.
Det sad jeg også og tænkte... Uanset hvor træls det er, har du sådan set skrevet under på at du vil betale dem...
Der er meget kartel-dannelse fitnesscentrene iblandt hvad angår bindingsperioder, der spekuleres hårdt i at folk melder sig til, kommer få gange og så sidder man med lorten de næste 6 eller 12 måneder. I SAY FUCK `EM !...man skal da ikke betale for noget man ikke bruger, og da næsten alle centre har en bindingsperiode er man nødsaget til at skrive under på deres bondefangeri, hvis man ønsker at træne. Jeg har ikke ondt af dem (centrene) når man tager ovenstående i betragtning.

Lithium skrev:Fat skrev:Lithium skrev:Fat skrev:Vangsgaard skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt umoralsk at rende fra en bindende aftale som du jo egentlig har skrevet under på?
Det sad jeg også og tænkte... Uanset hvor træls det er, har du sådan set skrevet under på at du vil betale dem...
Der er meget kartel-dannelse fitnesscentrene iblandt hvad angår bindingsperioder, der spekuleres hårdt i at folk melder sig til, kommer få gange og så sidder man med lorten de næste 6 eller 12 måneder. I SAY FUCK `EM !...man skal da ikke betale for noget man ikke bruger, og da næsten alle centre har en bindingsperiode er man nødsaget til at skrive under på deres bondefangeri, hvis man ønsker at træne. Jeg har ikke ondt af dem (centrene) når man tager ovenstående i betragtning.
Jeg er da fuldstændig enig - men ikke desto mindre har han skrevet under på bondefangeriet...
og ikke desto mindre kan han IMO godt tillade sig at fucke dem.![]()
![]()

Lithium skrev:Fat skrev:Lithium skrev:Fat skrev:Lithium skrev:Fat skrev:Vangsgaard skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt umoralsk at rende fra en bindende aftale som du jo egentlig har skrevet under på?
Jeg er da fuldstændig enig - men ikke desto mindre har han skrevet under på bondefangeriet...
og ikke desto mindre kan han IMO godt tillade sig at fucke dem.![]()
![]()
Det her er vist skruen uden ende... Jeg er 100% enig at fitnesscentrenes aftaler ofte er det rene optrækkeri, og kan også godt forstå at han gerne vil slippe (det ville jeg sikkert også forsøge på selv). Men rent objektivt set har han skrevet under på en aftale, så juridisk set kan man jo ikke diskutere centrets ret til at opkræve pengene - det er bare det jeg siger...
Nej juridisk har de krav på pengene, ingen tvivl. Om det er rimeligt er en ganske anden diskussion (min)

Lithium skrev:Hvis hun kender reglerne, kender hun også besværet ved at inddrive så små beløb, jeg tror der vil blive set igennem fingre med det. Men det er et sats !

Vangsgaard skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt umoralsk at rende fra en bindende aftale som du jo egentlig har skrevet under på?

8800 skrev:Troede egentlig kun man måtte binde i 6 måneder? Men hvorfor i hunden sagde du ikke bare aftalen op efter et halvt år?
Hvilket må være snart.

Lithium skrev:Vangsgaard skrev:Lithium skrev:Hvis hun kender reglerne, kender hun også besværet ved at inddrive så små beløb, jeg tror der vil blive set igennem fingre med det. Men det er et sats !
Det er jo bare at sende 2 rykkere og derefter overdrage beløbet til inkasso med de dertilhørende ekstrabegyrer.
Såfremt træningscenteret virkelig er i økonomiske vanskeligheder som trådstarter antyder, så kan man da formode at de netop vil forsøge at drive penge ind fra samtlige debitorer. Så meget bøvl er der jo ikke rent administrativt ved at udstede rykkere, så det vil hurtigt kunne svare sig rent økonomisk.
Nu er inkasse jo ikke gratis...Lad os bare sige at jeg har indgående kendskab til en virksomhed der gerne sender rykkere osv men alt under et par tusind ryger ikke til inkasso ej heller RKI. Bliver skrevet som tab ved årets udgang. Til gengæld er vi forsikret mod at de store kunder går fallit så vi ikke pludselig står med 1.500.000 ude og svømme

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster