Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1480
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1478

Følg bodybuilding.dk på

Udsat for bedrag - Biosoft Pharma A/S

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej,

følgende information kan jeg kun se uden på selve pakken. Jeg tuer ikke åbne pakken endnu, der jeg så ikke ved, om jeg hænger på noget betaling?

jeg modtager i dag en pakke fra et selskab, som hedder Biosoft Pharma AS i Norge. Jeg har aldrig hørt om selskabet, og har aldrig haft noget med det at gøre, men alligevel står der mit "Medlemsnummer:" uden på pakken? Har tjekket indbakke, og jeg har aldrig haft registret mig hos dette selskab.

Endvidere står der uden på pakken "Betalingsfrist: 15/02/11", og jeg aner ikke hvem, hvad eller hvorfor jeg skal betale noget som helst?

Uden på pakken står der en hjemmeside, men den er inaktiv: www.biosoft.no , og jeg kan ikke finder ydeligere kontakt informationer på dem.

På google falder jeg over denne tråd: http://forum.oestrogen.dk/forums/t/3281.aspx hvor bl.a. dette indlæg er fra, som matcher mit på en prik (med undtagelse af, at denne "kunde" godt kunne gå ind på deres hjemmeside) :
Hej Helle!

Vi modtog en pakke fra Biosoft Pharme den 28. august, som indeholdt en pakke kosttilskud ACAI Extra sterk. Pakket er stilet til vores søn på 14 år. Der er vedlagt en faktura på 39,- kr. som bedes betalt inden den 19. september 2009. Vores søn har ikke bestilt varen - han kender slet ikke hjemmesiden!! Ikke desto mindre står hans medlemsnummer på fakturaen. Det fremgår også af fakturaen, at han vil få Acai frit leveret hver måned til kun 152,- kr. for en måneds forbrug så længe han ønsker. På Biosoft Pharmas hjemmeside i Norge står følgende vedr. returnering af en modtaget vare:

Retur av mottatt vare
Det er ikke anledning til å returnere en sending uten avtale med oss. Pakken bør sendes rekommandert. Hvis varen sendes som vanlig brevpakke faller ansvaret på avsender hvis varen kommer bort. Retur av mottatt vare uten avtale med oss medfører en faktura på kr 49,-.

Nu ved jeg slet ikke, hvordan vi skal forholde os for at slippe ud af sagen.

Jeg kan høre på pakken, at det er en masse pille, og uden på står der "CLA med over 82 % ren".

Vil det vil være sikkert for mig at åben pakken for at finde mere information, eller skal jeg lade den være urørt? Hvordan fa'en skal jeg reagere på dette her?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

boede i norge for et års tid siden og kan huske der var en del sager med det firma der oppe imens jeg boede der, bla. at de havde sendt til en knægt på 1 og ikke ville godtage de havde lavet en fejl hehe... http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=990179271 der er kontakt oplysninger på ejeren af firmaet prøv a få fat i ham og forklar fjolset at han ikke skal sende mere og du sender den pakke retur...

Reklamasjon
Skulle produktet du har mottatt være skadet eller feilekspedert, ber vi deg sende pakken i retur sammen med faktura og årsak til returen. Dersom du angrer kjøpet har du full returrett innen 14 dager i ubrutt forpakning. Er forpakningen brutt refunderes ikke fakturabeløpet.

Logbog: Ingen logbog

Han skulle da bare have en kule for panden, ham der står bag dette!!

Der er også en facebook gruppe om det:
http://www.facebook.com/group.php?gid=71032578915&v=wall
Brugeravatar

Reputation point: 20

Tak for det clauzen, men ud fra hvad jeg kan læse om andres erfaring resultere dette blot i en unødvendig høj tlf. regning. Det er dog fristene

falder så også lige over denne tråd http://debat.sol.dk/show.fcgi?category= ... _mode=flat Det ser sgu ret håbløst ud. De har kørt dette scam siden 2004 fuldstændigt uhæmmet. Iflg. hvad jeg kan læse fra de andre der er blevet fuppet, indeholder min pakke også et abonnement på et eller andet latterligt produkt for et vidst månedligt beløb... Men vil helst ikke åbne pakken og tjekke.

Er meget snart udeboende på SU, så jeg ska satme ud af det her hurtigst muligt.

Tror jeg må prøve at sende pakken retur og skrive, at jeg intet kendskab har til firmaet, jeg ikke vil være medlem hos dem eller have noget abonnement af dem, og at de aldrig vil få nogen penge ud af mig. Kan dog se andre har gjort dette med det resultat, at der blev sendt rykkere, og efterfølgende inkasso... Kan umiddelbart ikke finde nogen løsning på det :(
Brugeravatar

Slim Jim skrev:Han skulle da bare have en kule for panden, ham der står bag dette!!

Der er også en facebook gruppe om det:
http://www.facebook.com/group.php?gid=71032578915&v=wall

tak for linket, der er faktisk ret meget hjælp at hente derinde.

Iøvrigt en fantastisk ide med kuglen for panden!
Brugeravatar

jeg havde sendt pisset tilbage og set hvad der skete og sender de en regning til må du jo kontakte en advokat...

Reklamasjon
Skulle produktet du har mottatt være skadet eller feilekspedert, ber vi deg sende pakken i retur sammen med faktura og årsak til returen. Dersom du angrer kjøpet har du full returrett innen 14 dager i ubrutt forpakning. Er forpakningen brutt refunderes ikke fakturabeløpet.

Vil "forpakningen" sige selve produktet, eller er det inkl. pakken den er sendt i? For at opsige mit "abonnement" som muligvis er inde i pakken, bliver jeg nød til at åbne den for at se om det bare er et produkt, eller der også medfølger et abonnement, men hvis jeg åbner den, kan jeg ikke refundere den? satme et paradoks. Kan nemlig forstå på andres oplevelse, at det er vigtigt jeg sender en opsigelse af abonnement, gemmer det, og senere benytter det, når inkasso kommer ind i sagen.

clauzen skrev:jeg havde sendt pisset tilbage og set hvad der skete og sender de en regning til må du jo kontakte en advokat...

Har jeg desværre ikke penge til. Nu er det jo på det tidligste stadie, så håber at finde en måde at afværge det på allerede nu
Sidst rettet af Stu 7. feb 2011, 20:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

kontakt dem skriftligt og gør dem klart at du aldrig har bestitlt produktet, for i første omgang at slippe for negativ aftalebinding. Derefter at du ikke gider tilbagesende det, medmindre de erkender der er sket en fejl og betaler portoen. Selv hvis pakken havde været til en anden på din vej, er der i postloven meget begrænset hjemmel til at kræve at modtageren overrækker denne til den retmæssige modtager.

Hvis de truer med inkasso skal du være fløtjende ligeglad.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Kostplan: Ingen kostplan

Stu skrev:
Reklamasjon

Vil "forpakningen" sige selve produktet, eller er det inkl. pakken den er sendt i? For at opsige mit "abonnement" som muligvis er inde i pakken, bliver jeg nød til at åbne den for at se om det bare er et produkt, eller der også medfølger et abonnement, men hvis jeg åbner den, kan jeg ikke refundere den? satme et paradoks. Kan nemlig forstå på andres oplevelse, at det er vigtigt jeg sender en opsigelse af abonnement, gemmer det, og senere benytter det, når inkasso kommer ind i sagen.

clauzen skrev:jeg havde sendt pisset tilbage og set hvad der skete og sender de en regning til må du jo kontakte en advokat...

Har jeg desværre ikke penge til. Nu er det jo på det tidligste stadie, så håber at finde en måde at afværge det på allerede nu

forpakningen ville jeg forstå som selve produktet den kasse eller pose det nu er sendt i der jo lige gyldig... der findes noget gratis advokat hjælp man kontakte men du burde jo nok selv kunne klare det når du reagere så tidligt... det er bare vigtigt du har dokumentation for alt hvad du gør for så har de ingen sag hvis de vælger at trække den så langt...

clauzen skrev:forpakningen ville jeg forstå som selve produktet den kasse eller pose det nu er sendt i der jo lige gyldig... der findes noget gratis advokat hjælp man kontakte men du burde jo nok selv kunne klare det når du reagere så tidligt... det er bare vigtigt du har dokumentation for alt hvad du gør for så har de ingen sag hvis de vælger at trække den så langt...

cool, var ikke klar over, at det fandtes. Tror også bare jeg lader den være urørt.

Moody skrev:kontakt dem skriftligt og gør dem klart at du aldrig har bestitlt produktet, for i første omgang at slippe for negativ aftalebinding. Derefter at du ikke gider tilbagesende det, medmindre de erkender der er sket en fejl og betaler portoen. Selv hvis pakken havde været til en anden på din vej, er der i postloven meget begrænset hjemmel til at kræve at modtageren overrækker denne til den retmæssige modtager.

Hvis de truer med inkasso skal du være fløtjende ligeglad.

Det vil jeg gøre. Tror også jeg vil tilføje i brevet, at jeg vil opsige et evt. abonnement (hvis jeg har et?), og gemme en kopi, som bevis på, at jeg har opsagt abonnement, hvis de skulle spille på den senere hen, som de i så mange andre tilfælde har gjort. De sender dog aldrig en bekræftelse på, at de har modtaget en opsigelse, så det er i bund og grund bare mit ord mod deres, da jeg ikke kan bevise, at jeg har sendt brevet med den pågældende tekst.

Fandt desuden også ud af, at de har været i basta http://programmer.tv2.dk/basta/article. ... ge.html?ss det har åbenbart ikke haft den store effekt. I basta ser man, at mange er blevet tilmeldt dem via online forbrugerundersøgelser. Det kan sq godt være, at det er sådan de har fået mig. Kan dog huske noget om det.
Brugeravatar

send brevet anbefalet...

clauzen skrev:send brevet anbefalet...

og dvs?
Brugeravatar

Stu skrev:

og dvs?

send en mail istedet, bevisforholdet er billigere opfyldt end ved et anbefales brev som koster 80 kr. Hele pointen er at du skal skrive til dem for at undgå negativ aftalebinding, så er alt andet fløjtende ligemeget.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Kostplan: Ingen kostplan

Moody skrev:
Stu skrev:

og dvs?

send en mail istedet, bevisforholdet er billigere opfyldt end ved et anbefales brev som koster 80 kr. Hele pointen er at du skal skrive til dem for at undgå negativ aftalebinding, så er alt andet fløjtende ligemeget.

Jah, det vil være noget smartere. En mail it is.
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster