Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 933
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 930

Følg bodybuilding.dk på

Udstrækning efter squat og calf raises

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej med jer. Hvilken form for udstrækning laver I efter squat, og standing calf raises? Her tænker jeg på hvad I præcist gør.

Dynamisk/Statisk, og hvilke øvelser? Jeg har erhvervet mig det onde træben (i læggen) efter calf raises igår, og tænkte at jeg vil implementere noget udstrækning fremover :)
Brugeravatar

Reputation point: 240

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Læggen er yderst vigtig for mig at udstrække, da den spænder meget op for mit vedkommende med træning. Vil anbefale at strække læggen ud ved to øvelser, for at komme hele vejen rundt.

1
Billede
2
Billede

Tænker du på noget specifikt, når du siger efter squat. Det afhænger lidt af forskellige ting. Fx for mit vedkommende af ubalance fra posterior/anterior samt stramme hoftebøjere.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog

Jeg benytter selv foamrolling af læg og baglår. Det synes jeg virker helt ekstraordinært godt på 'træben'. :) Jeg ville kombinere de to - udstrækning og foamroling.

Reputation point: 20

alllstar skrev:Læggen er yderst vigtig for mig at udstrække, da den spænder meget op for mit vedkommende med træning. Vil anbefale at strække læggen ud ved to øvelser, for at komme hele vejen rundt.

1

2

Dem vil jeg prøve, efter næste lægpas. Laver du dem umiddelbart efter calf raises?

alllstar skrev:Tænker du på noget specifikt, når du siger efter squat. Det afhænger lidt af forskellige ting. Fx for mit vedkommende af ubalance fra posterior/anterior samt stramme hoftebøjere.

Jeg har ikke tænkt den længere, end at det skal være udstrækning af lårene, efter squat. For at se om det kan hjælpe lidt på træbenet :) . Jeg har selv anterior pelvic tilt, men det laver jeg øvelser for derhjemme, som hjælper godt!
Brugeravatar

Og så vil jeg lige høre, om I laver andet end opvarmningssæt inden de 2 øvelser?
Brugeravatar

Foamrolling og hvis man er lidt mere hård i huden, så kan en golf kugle eller en lacrosse bold også gøre underværker. Jeg synes ikke jeg får noget ud af at faomrolle mine baglår og lægmuskler, men med en lacrosse bold, så går den rigtigt godt ind i vævene
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog

troublemaker skrev:Foamrolling og hvis man er lidt mere hård i huden, så kan en golf kugle eller en lacrosse bold også gøre underværker. Jeg synes ikke jeg får noget ud af at faomrolle mine baglår og lægmuskler, men med en lacrosse bold, så går den rigtigt godt ind i vævene

Helt sikkert. Jeg benytter en dumbbell som jeg ligger på. Det er selvfølgelig mere hardcore, men bløder fantastisk op! Jeg kører det mellem og før alle mine sæt på squat/dødløft dagene. :)

Reputation point: 20

Grislum skrev:Jeg benytter selv foamrolling af læg og baglår. Det synes jeg virker helt ekstraordinært godt på 'træben'. :) Jeg ville kombinere de to - udstrækning og foamroling.

Det er helt sikkert er forsøg værd :)
Brugeravatar

alllstar skrev:Læggen er yderst vigtig for mig at udstrække, da den spænder meget op for mit vedkommende med træning. Vil anbefale at strække læggen ud ved to øvelser, for at komme hele vejen rundt.

Wow, især den første kan eddermanme mærkes, når jeg laver den. Dem vil jeg fremover lave i centret, umiddelbart efter lægtræning.
Hvor lang tid holder du den position, og laver du flere sæt af dem?
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster