Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 849
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 846

Følg bodybuilding.dk på

Utilpas under træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Igennem de sidste par måneder er jeg begyndt at blive meget utilpas, når jeg træner.
Jeg er kører et program meget inspireret af b2b og bryst, skulder, triceps dagen er intet problem.
Tilgengæld får jeg det ufatteligt varmt, får kvalme, sveder som et svin og får hjertebanken bare når jeg kører et par sæt squat eller dødløft. Hvis jeg kører både dødløft og squat efter hinanden er jeg nødt til at tage en pause ved et vindue, før jeg er klar til at fortsætte.
Sådan har jeg ikke altid haft det! Men det er kommet mere og mere igennem de sidste par måneder.
Jeg er ikke i nogen verdensmester form, men dyrker sport på højt niveau og vil da i det mindste beskrive min form som gennemsnitslig. Det er jo heller ikke udmatning, der er problemet, da det begynder allerede efter få sæt squat eller dødløft.

Nogen der har oplevet noget lignende? For er ved at være godt træt af alt den mentale overtalelse, det kræver at komme afsted til ben og ryg træningen, når det er sådan en kamp at komme igennem den..

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Spiller kosten? Får du vand nok i løbet af dagen?

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

Føler det kører fint med kost og væskeindtaget. Normalt vil jeg træne ved en 9-10-tiden om formiddagen.
Så spiser jeg ca. 330g skyr natural med musli og drikker 2 glas mælk ca. 1 time før træningen. Måske lidt tættere på træningen nogen gange egentlig. Hmm, kan det have noget at sige, hvis jeg spiser for tæt på træningen?

Prøv at giv 1½-2 time, måske hjælper det. Hvordan er din vejrtrækning under øvelserne?
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Det er der flere, som har oplevet. Og det emne er blevet diskuteret til hudløshed. :mrgreen: Søg fx på "dødløft svimmelhed", og resultatet er bl.a. følgende tråd: http://www.bodybuilding.dk/ekstrem-svimmelhed-t71776.html.
Brugeravatar

Reputation point: 695

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

fitnow skrev:Prøv at giv 1½-2 time, måske hjælper det. Hvordan er din vejrtrækning under øvelserne?

Prøver at spise lidt tidligere i morgen og ser. Har ikke tænkt så meget over vejrtrækningen. Puster vel ud under løfte-fasen. Men kan da forsøge at analysere lidt på vejrtrækningen under træning i morgen og se :)

Etrius skrev:Det er der flere, som har oplevet. Og det emne er blevet diskuteret til hudløshed. :mrgreen: Søg fx på "dødløft svimmelhed", og resultatet er bl.a. følgende tråd: http://www.bodybuilding.dk/ekstrem-svimmelhed-t71776.html.

Ah, I see. Man er jo også sjældent den eneste med et problem. Der er bare ikke rigtigt nogen løsningsforslag i topic, men de har da nærmet sig ind på en årsag :) Det er som sådan heller ikke svimmelheden, der er det springende punkt for mig, men derimod det generelle ubehag samt kvalme.

Haxman skrev:
Etrius skrev:Det er der flere, som har oplevet. Og det emne er blevet diskuteret til hudløshed. :mrgreen: Søg fx på "dødløft svimmelhed", og resultatet er bl.a. følgende tråd: http://www.bodybuilding.dk/ekstrem-svimmelhed-t71776.html.

Ah, I see. Man er jo også sjældent den eneste med et problem. Der er bare ikke rigtigt nogen løsningsforslag i topic, men de har da nærmet sig ind på en årsag :) Det er som sådan heller ikke svimmelheden, der er det springende punkt for mig, men derimod det generelle ubehag samt kvalme.

Jeg har også oplevet noget lignende, altså ubehaget, ved de helt tunge dødløft. Men jeg synes, at det hjælper at få trukket vejret dybt mellem sættene og så holde 150-180 sekunders pause. Jeg sørger ellers for at spise og drikke godt inden træningen og drikker rigeligt under, her i varmen typisk 2 ltr på 1½ time.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg ved ikke om det lyder dumt, men årstiden gør altså virkelig at man sveder som et svin, og bidrager til en forringet træning i mit tilfælde, alt mit tøj er gennemblødt efter træning, hvilket det normalt ikke er i vintermånederne når indetemperaturen er normal, prøv måske at skrue ned for intensiteten hvis du har problemer med varmen, og sørg for at drikke nok væske.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Nielsen_ skrev:Jeg ved ikke om det lyder dumt, men årstiden gør altså virkelig at man sveder som et svin, og bidrager til en forringet træning i mit tilfælde, alt mit tøj er gennemblødt efter træning, hvilket det normalt ikke er i vintermånederne når indetemperaturen er normal, prøv måske at skrue ned for intensiteten hvis du har problemer med varmen, og sørg for at drikke nok væske.

Enig. Årstiden gør meget. Jeg kan også vride min trøje når jeg er færdig med min træning.

- Jeg sveder dog groteskt meget uanset hvad når jeg squatter og dødløfter.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Nielsen_ skrev:Jeg ved ikke om det lyder dumt, men årstiden gør altså virkelig at man sveder som et svin, og bidrager til en forringet træning i mit tilfælde, alt mit tøj er gennemblødt efter træning, hvilket det normalt ikke er i vintermånederne når indetemperaturen er normal, prøv måske at skrue ned for intensiteten hvis du har problemer med varmen, og sørg for at drikke nok væske.

Jo, men efter et par ugers træning i et varmt indeklima, burde kroppen have vænnet sig til det. Men sveden slipper man nok ikke for, før temperaturen falder igen. :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster