Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 734
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 732

Følg bodybuilding.dk på

Vægten stadig stabil efter kalorie forøgelse?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB

Jeg skrev et oplæg i mandags, som drejede sig om at min vægt havde været stabil i en uge, selvom mit kcal indtag var på 1000 om dagen, folk sagde jeg skulle sætte mit kcal indtag om til de 1700 - 2000 kcal om dagen, for at sætte stofskiftet i gang, igen.
Jeg har nu spist de 1700-200kcal om dagen i 7 dage, men min vægt står stadig stille?
Jeg vejer 69,5kg, og er 179cm høj, og har en del fedt på maven.
Nogen der har en evt forklaring? :)

Tak på forhånd :8

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad er dit mål?

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog

Kort sagt, at få en flot krop [-o<
Jeg har tabt 5kg den måned hvor kiloerne raslede af, og jeg levede af de 1000kcal, men nu er det ligesom gået i stå...
Hvis vi snakker kilo kunne jeg godt tænke mig at smide 6 kilo mere..
Det er tydeligt at se de første 5 kilo der blev smidt, var fra hofter, ben, og ryg, det er kun bryst og mave der halter!

Qua du har øget indtaget, bør det virke logisk du ikke har tabt dig. Omvendt må det være positivt vægten står stille! Grunden til du har øget kcalindtaget, skyldes du i mangel på bedrevidenhed har forsøgt at kickstarter dit vægttab ved et alt for lavt indtag. Det kan, som du selv konkludere, resulterer i en nedsat forbrænding. Spis lidt mere. Gerne så du rammer et indtag der ligner 2500 kcal. Læg dig efterfølgende i fornuftigt kcalunderskud, og se om der ikke sker ændringer.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Helt sikkert, vil jeg prøve! Så altså spise de 2500 i en uges tid, og så gå i kcal underskud igen?

Jeg står i nøjagtig samme situation som dig.
Jeg har øget mit intag fra 1900 til 2300 denne uge her uden at tage på har faktisk tabt mig en smule og jeg vil øge op til 3000 4/6 uger frem og derefter cutte

Reputation point: 5

Kostplan: Vis kostplan

Er jeg den eneste der syntes det lyder grotesk og anorektisk at ville smide 6 kg mere, med de stats? 69,5kg på 179 cm. hvis du begyndte at følge et solidt basisprogram, og ordentlig styr på maden, burde du hurtig smide noget muskelmasse på og derved komme dit problem til livs.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Boris Eleiko skrev:Er jeg den eneste der syntes det lyder grotesk og anorektisk at ville smide 6 kg mere, med de stats?

Nej slet ikke. Det er dog desværre blevet en tendens ved mange brugere her inde. Tror jeg, off the bat, kunne nævne fem stk. hvis jeg skulle (hvilket jeg selvf. ikke gør).
Sad but true. Der er rigtig mange, som har et fordrejet syn af deres egen fysik.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Farmer.Joe skrev:Helt sikkert, vil jeg prøve! Så altså spise de 2500 i en uges tid, og så gå i kcal underskud igen?

Det kan du forsøge dig med. Men du bør være opmærksom på du ikke ender med en spiseforstyrrelse. Udadtil kan du virke næsten besat af tanken om et hurtigt vægttab.
Kære FarmerJoe: Pointen i Jalbys- og Valeurs indlæg, bør være til at tage at føle på.
At være overvægtig op igennem barndommen sætter naturligt i en vis forstand sine spor, men det bør ikke styre dit mindset i en sådan grad, at en spiseforstyrrelse ligger at lurer. Lær at løfte nogle vægte, spis noget mad og lær at blive glad for din krop. Om ikke andet er 69 kg ikke af meget, når du er 179 cm.

Jeg håber du tager det til dig. Vh

Styrkeliste

Så i mener det er smartere at bygge muskel, og derved forbrænde fedt?
Gennem jeres formulering er det ikke svært at tyde i klart mener det er det smarteste, og hvis i virkelig er så sikre kunne det jo være, at jeg skulle gøre det! :D
Men altså hvad skal jeg så gøre? Spise sund og proteinrig mad, og undlade for mange kulhydrater og fedt?

Farmer.Joe skrev:Så i mener det er smartere at bygge muskel, og derved forbrænde fedt?
Gennem jeres formulering er det ikke svært at tyde i klart mener det er det smarteste, og hvis i virkelig er så sikre kunne det jo være, at jeg skulle gøre det! :D
Men altså hvad skal jeg så gøre? Spise sund og proteinrig mad, og undlade for mange kulhydrater og fedt?

Jeg mener det smarteste under alle omstændigheder er at sætte sig ind i det basale omkring kosten.
Læs følgende:
http://news.bodylab.dk/artikler/145-kos ... rketraenin
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Det gør om noget det hele meget nemmere. Du er på ingen måde unormal. Du har en lidt hvalpet/tyndfed figur, og det ville klæde dig at pakke lidt muskelmasse på. Men du ser præcis ud som rigtig mange 14-16 årige gør! Men husk, små skridt.. Ligeså vel som det er idioti at cutte på 1000 kcal er det idioti at bulke hårdt.

Styrkeliste

Tager dine fine ord til mig, og kører det den vej så!
Men er ikke min intention at bulke, men som sagt gøre som du påpeger, "at pakke noget muskel på", forbrændingen øges vel også når man får en øget muskelmasse?

Farmer.Joe skrev:Tager dine fine ord til mig, og kører det den vej så!
Men er ikke min intention at bulke, men som sagt gøre som du påpeger, "at pakke noget muskel på", forbrændingen øges vel også når man får en øget muskelmasse?

For lige at understrege med syvtommersøm - du skal ligge i overskud (bulke) for at tage muskelmasse på. Please læs de artikler, som er linket til.^

Styrkeliste

Det er jeg indforstået med, jeg prøvede bare at understrege at jeg ikke havde tænk mig at spise 5000kcal om dagen O:)
Følerm mig lidt lost, jeg tænker bare - Selvom jeg tager muskelmasse på, så stiger min fedt procent jo stadig under bulk, og den skal vel cuttes ned på et tidspunkt?

-Sætter pris på din/jeres tid, og du/i føler for at hjælpe!

Farmer.Joe skrev:Det er jeg indforstået med, jeg prøvede bare at understrege at jeg ikke havde tænk mig at spise 5000kcal om dagen O:)
Følerm mig lidt lost, jeg tænker bare - Selvom jeg tager muskelmasse på, så stiger min fedt procent jo stadig under bulk, og den skal vel cuttes ned på et tidspunkt?

-Sætter pris på din/jeres tid, og du/i føler for at hjælpe!

Så blev din post mistolket. Jeg undskylder. Det lyder meget fornuftigt. Læg dig ~300 kcal over ligevægtsindtag. Det er en god idé at følge med på vægten. Sigt efter 1 kg/måneden. Hvis du tager for meget/lidt på, juster du bare dit indtag derefter ved enten at skære 100 kcal fra eller til. Din fedtmasse vil stige under bulk, jo. Men hvis du gør det kontrolleret vil det ikke være nævneværdigt. Du kan evt. smutte forbi tråde som indeholder før/efter billeder. Der finder du masser af eksempler på brugere som holder en lav fedtprocent efter en længere periode med bulk :) Men det ændre stadig ikke på, du ville have godt af at læse lidt om kosten. :)
Edit: For at svare fyldestgørende på dit spørgsmål, skal fedtet cuttet væk på et tidspunkt. Men jeg ville bruge hele år 2014 på at få skabt et solidt styrkefundament, og samtidig pakke noget kvalitetsmasse på kroppen! Så kan du revurdere om hvorvidt et cut skal iværksættes efter nytår, så du kan stå ordentligt til sommer 2015 :)

Styrkeliste

MANGE tak for din hjælp, er fast besluttet for at lave gains! Tusind tak for din hjælp!

Det var så lidt. Du vil opdage, det at blive større og stærke er en fed proces!
God aften.

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster