Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 687
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 684

Følg bodybuilding.dk på

Vægten står stille - hjælp

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej,
Jeg en fyr på 26 år, 178cm høj og vejer omkring 73kg.
Jeg træner 6 gange om ugen og har gjordt det de sidste 7-8 måneder.
Jeg har B.la. Trænet arnolds træningsprogram, og prøvet nogle af Beachbody programmerne.
Min bodyfat er ca. 14% lige nu.

Jeg er er nået til et punkt hvor jeg hverken taber mave fedtet (ja jeg ved man skal være i kalorie underskud) og tager heller ikke muskel masse på. Ja jeg kan tag mere i vægt, flere pullups, push ups osv.

Jeg spiser ca. 1500 calorier om dagen lige pt. Og jeg er 99.99% sikker på jeg forbrænder mere end det.

Jeg spiser B.la. Æg, hakket kalkun, kylling, grønsager, osv.

Jeg ved ikke hvad det er jeg gør der er så forkert.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

dzjugo skrev:Hej,

Jeg spiser ca. 1500 calorier om dagen lige pt.

Det gør du forkert. Alt for lidt mad
Brugeravatar

Reputation point: 55

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: Fitness World Esbjerg
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Så i og med jeg spiser for lidt holder kroppen på fedtet?
Kan du uddybe det lidt?

mange laver den fejl at intet at spise for at tabe sig ,,det er helt forkert og kroppen går i en dvale mode ,der skal spises både for at tabe sig og tage på i muskler.
dine macro tal skal passe ca 40 % protein 40% kulhydrat deraf 30 % komplekse og 20% sund fedt og du skal over 2500 kcl pr dag..
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: sydjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (4)

Det er rigtig nok, der findes faktisk slet ikke undervægtige udsultede mennesker, da deres krop simpelthen bare går i dvale tilstand. Det propaganda det hele.

I det du taber dig, vil kroppens stofskifte automatisk falde, da du ikke bærer rundt på lige så meget vægt/muskelmasse som da du startede. Derudover vil stofskiftet falde en lille smule, når man ligger i kalorieunderskud i en længere periode, på engelsk kaldes det "adaptive thermogenesis". Men det er altså ikke nok til at stoppe kroppen i at tabe sig, når man ligger i kalorieunderskud. I de fleste tilfælde er det en undervurdering af sit eget kalorieindtag, og en overvurdering af sin fysiske aktivitet. 99,99% er ikke 100%. Chancen for at du har regnet forkert i dit kalorieregnskab er meget større, end at du skulle lide af problemer med stofskiftet.

Reputation point: 45

Bubbibjørnen69 skrev:
dzjugo skrev:Hej,

Jeg spiser ca. 1500 calorier om dagen lige pt.

Det gør du forkert. Alt for lidt mad

køllekongen skrev:mange laver den fejl at intet at spise for at tabe sig ,,det er helt forkert og kroppen går i en dvale mode ,der skal spises både for at tabe sig og tage på i muskler.
dine macro tal skal passe ca 40 % protein 40% kulhydrat deraf 30 % komplekse og 20% sund fedt og du skal over 2500 kcl pr dag..

Billede

Ja tak gutter, det er rigeligt. Kroppen går ikke i "dvale mode". Ens TDEE bliver nedjusteret ved store deficits, men ikke i en sådan grad at det udligner et stort underskud. Det kunne ellers være smart, så kunne man leve for evigt uden mad, hva? Hehe.

dzjugo, koncentrer dig om en ting af gangen, det er nemmest. Vil du smide det sidste mave fedt, eller vil du have større muskler?

Har du rodet rundt på 1500 kalorier længer, og har du en ide om dit ligevægtsindtag? Uagtet burde du med de listede stats og dit køn meget gerne smide fint med vægt på 1500 kalorier dagligt. Hvis vægten står stille på 1500 kalorier, så overvej et carb-tungt refeed, og se om det gør noget for fysikken og vægten i de efterfølgende dage. Du kan sagtens ophobe en masse væske selvom det lave indtag. Det gør min egen krop til tider, på færre kalorier.

Check en ekstra gang om dine udregninger kan være forkerte. Dit stofskifte er ikke gået i stykker.
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

Snackman skrev:Det er rigtig nok, der findes faktisk slet ikke undervægtige udsultede mennesker, da deres krop simpelthen bare går i dvale tilstand. Det propaganda det hele.

I det du taber dig, vil kroppens stofskifte automatisk falde, da du ikke bærer rundt på lige så meget vægt/muskelmasse som da du startede. Derudover vil stofskiftet falde en lille smule, når man ligger i kalorieunderskud i en længere periode, på engelsk kaldes det "adaptive thermogenesis". Men det er altså ikke nok til at stoppe kroppen i at tabe sig, når man ligger i kalorieunderskud. I de fleste tilfælde er det en undervurdering af sit eget kalorieindtag, og en overvurdering af sin fysiske aktivitet. 99,99% er ikke 100%. Chancen for at du har regnet forkert i dit kalorieregnskab er meget større, end at du skulle lide af problemer med stofskiftet.

Du var hurtigst :mrgreen:
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

Mange tak for de fine svar!
Hvor kan jeg udregne min ligevægtsindtag?

Jeg vil meget gerne af med det sidste paa maven.

Jeg vil prove at regne det ud og skrive alt det jeg spiser I dag, saa kan jeg lige vende tilbage til jer.

Jeg siger ikke, at hans stofskifte er "gået i stykker"... Jeg mente, at han godt kan spise mere, i mens han stadig kan tabe sig hurtigt. Det er jo ikke os alle, som kan holde mentalt til et crashcut som dig Lillelise :mrgreen:

Til TS:
Enten sutter din vægt, eller også regner du et eller andet helt forkert ud. 1500kcal burde du snildt tabe dig på
Brugeravatar

Reputation point: 55

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: Fitness World Esbjerg
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Hvilken app ville I anbefale mig at bruge? Jeg spiste f.eks. 2 aeg det var 3.2 Oz hvilket svare til 90 gram. jeg kan gennem 2 app faa det til 180 calorier.

Er faktisk overrasket over hvor meget fedt aeg indeholder troede det indholdte flere proteiner.

Hvordan kan jeg regne ud hvor mange calorier jeg forbraender hvis jeg f.eks. traener bryst, ben osv?

dzjugo skrev:Jeg spiste f.eks. 2 aeg det var 3.2 Oz hvilket svare til 90 gram.

Hvis du måler dine madvarer ved at benytte dig at rummål og ikke egentlig at veje dem, kommer du til at fucke op i dit kalorieregnskab.

Reputation point: 45

Jeg vejer maden, men jeg skal vide hvor mange kalorier f.eks. et aeg indeholder per gram? eller hvordan fungere det

dzjugo skrev:Jeg vejer maden, men jeg skal vide hvor mange kalorier f.eks. et aeg indeholder per gram? eller hvordan fungere det

Ja. Ofte er kalorieindholdet oplyst pr. 100 gram, hvilket i de fleste tilfælde findes på indpakningen af fødevaren. Hvis ikke, så klik lidt rundt herinde: http://gratiskalorietabel.dk/ eller se om du kan finde fødevaren i kostplansfunktionen herinde.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Jeg fik brugt lifesum igaar, og scannet maden og dobbelt tjekket om det passe. og appen er fantastisk.

Jeg lagde maerke til at jeg faktisk spiser mindre end jeg skal og lidt mere fedt end jeg burde.

jeg har indstillet den til 40% carb 40% protein og 20% fedt.

fik kun spist 1159 calorie,

99g carbs

92g protein

47g fedt

prover at gore det I en uge for at se hvordan jeg spiser men kan se at jeg spiser for lidt. (hvilket ikke giver mening med fedtet paa maven)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster