Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1567
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1564

Følg bodybuilding.dk på

Vægten svinger

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Godmorgen BB

har tabt mig 1 kg. fra vejningen igår til vejningen idag, hvordan kan der være så stort et udsving, kostplan kan ses i log.
har trænet alle ugens dage, undtagen fredag. vejet mig samme tidspunkt hver morgen, efter toiletbesøg.
har ikke dyrket cardio nogen af dagene og haft indtag på 2600 kcal alle dage undtagen fredag(off træning)

Mandag. kropsvægt: 79,4kg muskel%:45.3 fedt%:7.8
Torsdag. kropsvægt: 80.3kg muskel%:45.5 fedt%:8,2
Lørdag. kropsvægt: 81.0kg muskel%:45.8 fedt%:8.5 (fedttang 8.53%)
Søndag. kropsvægt: 80.0kg muskel%:45.2 fedt%:8,1

væske% er næsten den samme hver dag +/- 0,5%

/Ketto

Reputation point: 0

Geografisk sted: Greve

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du har brugt en impedans-vægt, så kan FFM og FM tallene ikke bruges til en skid. Rent ud sagt. Vægtene er lort på lort og penge ud af vinduet.

Når det så er sagt, så er der ingen idé i at veje sig hver dag. Udsving i vægt er for stor, specielt hvis du heller ikke vejer dig på samme tidspunkt hver gang. Udsvingene kommer sig af hvor godt/skidt hydreret man er.

Det mest præcise at gøre er, at veje sig én gang hver eller hver anden uge, om morgenen når man er stået op, lige efter man har været ude og lade vandet. Alle andre tider på døgnet vil give større usikkerhed.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Tak for svar.

vejer mig samme tid og det. men var igang med at finde ligevægtsindtag, så fulgte med hver dag.

men prøver at følge det som nu og så veje mig det mindre.

/ketto

Pind skrev:Når det så er sagt, så er der ingen idé i at veje sig hver dag. Udsving i vægt er for stor, specielt hvis du heller ikke vejer dig på samme tidspunkt hver gang. Udsvingene kommer sig af hvor godt/skidt hydreret man er.

Det mest præcise at gøre er, at veje sig én gang hver eller hver anden uge, om morgenen når man er stået op, lige efter man har været ude og lade vandet. Alle andre tider på døgnet vil give større usikkerhed.

For at være flabet, så er det endnu mere upræcist, for på den vis ved du jo ikke om du fx i mandag morgen i uge 1 er godt hydreret og mandag morgen uge 2 er dehydreret.

Så er det mere præcist hvis TS i stedet vejer sig hver morgen, men ikke ser på de daglige tal, men i stedet på fx ugentligt gennemsnit og sammenligner med andre uger. Eller tager et løbende gennemsnit. Dvs. gennemsnittet af eksempelvis de sidste 7 dage. Således han mandag vil have gennemsnittet for: tirsdag-onsdag-torsdag-fredag-lørdag-søndag-mandag
Tirsdag vil han så have gennemsnittet for: onsdag-torsdag-fredag-lørdag-søndag-mandag-tirsdag

De to gennemsnit kan så sammenlignes og han vil kunne følge sin udvikling, med en reduceret indflydelse af de daglige udsving.

Men det er selvfølgelig noget omsonst.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

jeg har lidt svært ved at se hvorfor det er vigtigt at kunne se præcist hvor meget man har taget på eller tabt sig fra uge til uge. Jeg synes det er langt mere relevant hvordan vægten opfører over en længere periode.. ens aktivitet ændre sig jo også en del fra dag til dag, så for mig at se er det langt mere relevant at veje sig med jævne mellemrum og kigge over et længere stykke tid for på den baggrund at se om man skal ændre sin kostplan
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

ABA93 skrev:jeg har lidt svært ved at se hvorfor det er vigtigt at kunne se præcist hvor meget man har taget på eller tabt sig fra uge til uge. Jeg synes det er langt mere relevant hvordan vægten opfører over en længere periode.. ens aktivitet ændre sig jo også en del fra dag til dag, så for mig at se er det langt mere relevant at veje sig med jævne mellemrum og kigge over et længere stykke tid for på den baggrund at se om man skal ændre sin kostplan

Nu er det forskelligt hvad vi alle skal bruge Vægten til , Personlig skal jeg bruge den til min træner hver uge da han laver kost & Trænings plan ud fra dette , og fordi jeg skal bruge det i konkurrence øjemed ...... TS skriver at han skal bruge det til at lave en kostplan <---- derfor manden spørger om dette
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (7)

Solosesso er spot on.

pga af ligevægtsindtag, at jeg kiggede på vægten hver dag, da det vil have en indflydelse på hvad jeg regner
mig frem til, hvis jeg måler mandag og næste mandag, men at den ene dag har et udsving på 1 kg, i forhold til de andre dage.

men prøver at holde mig til de 2600 kcal. og så tage nogle flere målinger løbende.

/Ketto

Johannes skrev:For at være flabet, så er det endnu mere upræcist, for på den vis ved du jo ikke om du fx i mandag morgen i uge 1 er godt hydreret og mandag morgen uge 2 er dehydreret.

Så er det mere præcist hvis TS i stedet vejer sig hver morgen, men ikke ser på de daglige tal, men i stedet på fx ugentligt gennemsnit og sammenligner med andre uger.

Man bør have for øje hvad det er tallet vægten skal bruges til - At monitorere en vægtændring over tid.

Du har selvfølgelig ret i at det vil give et mere præcist billede at lave et gennemsnit. Det kræver dog relativt meget arbejde, for den alm. motionist, at skulle indhente data, og regne det ud hver uge. Derfor er det langt nemmere at gøre det én gang om ugen eller lign. og så se på udviklingen og justere der fra.

Kan godt se jeg fik det skrevet lidt firkantet til at starte med. Det beklager jeg selvf.

ketto skrev:vejer mig samme tid og det. men var igang med at finde ligevægtsindtag, så fulgte med hver dag.

Hvis det tidspunkt er lige efter din træning, så vil det stadig give store udsving. Igen pga. hydreringsgraden. Vej dig om morgenen.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Solosesso skrev:
ABA93 skrev:jeg har lidt svært ved at se hvorfor det er vigtigt at kunne se præcist hvor meget man har taget på eller tabt sig fra uge til uge. Jeg synes det er langt mere relevant hvordan vægten opfører over en længere periode.. ens aktivitet ændre sig jo også en del fra dag til dag, så for mig at se er det langt mere relevant at veje sig med jævne mellemrum og kigge over et længere stykke tid for på den baggrund at se om man skal ændre sin kostplan

Nu er det forskelligt hvad vi alle skal bruge Vægten til , Personlig skal jeg bruge den til min træner hver uge da han laver kost & Trænings plan ud fra dette , og fordi jeg skal bruge det i konkurrence øjemed ...... TS skriver at han skal bruge det til at lave en kostplan <---- derfor manden spørger om dette

Nu kender jeg dig godt, og for mig at se giver det rigtigt god mening at betragte din vægt fra uge til uge, specielt fordi du formegentligt spiser nogenlunde det samme fra dag til dag,(går jeg ud fra, men ret endelig hvis du finder det nødvendigt) og fordi din træner skal kunne lægge kostplan ud fra dette...

Min pointe var blot at man i stedet for at være så besat af hvad der sker fra dag til dag eller uge til uge, så i stedet skal tænke mere langsigtet og ud fra tendenser som man kan se over lidt længere perioder ændre sin kostplan...
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Pind:

Er hver morgen efter toiletbesøg jeg vejer mig, så det skulle være iorden.

og med hensyn til impedans vægten, så tror jeg kun jeg bruger vægten og samligner fedt%
med forrige vejninger og så ellers bruger fedt tangen, selvom de vidste helt det same.

/Ketto

At veje sig 1 gang om ugen er forbundet med en så stor usikkerhed, at det sagtens kan være ubrugeligt.. Som du selv har erfaret kan vægten svinge rigtig meget fra dag til dag og hvad nu hvis en af disse store svingninger finder sted ved ens ugentlige vejning? Så kan et reelt vægttab jo fremstå som en vægtøgning... Vej dig fortsat hver dag og se efter en tendens i ændringerne.. Du behøver ikke lave grafer og udregne hældninger og skidt og møg, bare se efter en tendens.. På den måde har du langt bedre styr på din vægt end hvis du vejer dig 1 gang ugentligt...

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster