Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1783
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1780

Følg bodybuilding.dk på

Vægtøgning trods kcalunderskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har tage på trods mit kalorieunderskud..
Jeg spiser normalt indenfor 1200-1600 kcal i hverdagene dog foruden fredag hvor jeg spiser lidt ekstra godt men derimod spiser jeg nærmest intet i weekenden andet en en bolle og så aftensmad.
Sådan har jeg altid spist og min vægt har altid været omkring 54kg
Jeg er 17 år - pige og 165 høj.
Jeg har så fundet frem til af mit vedligeholdes indtog med træning er på 2000-2200 kcal
Jeg har så fundet ud af at jeg har tager en del på...
Startede på p-piller og tog små 3 kilo på i bivirkning, som lægen også mente kunne skyldes øget muslelmasse
Jeg har altså taget 3 efterfølgende 2-3 kg mere på. Så jeg har tager 5-6 kilo på, på tre måneder
Jeg har træner i 3 måneder og træner 4 gange om ugen (styrketræning)
Har ekstra fokus på ben.. - kan dog ikke finde ud af om de ekstra kilo skyldes fedt eller muskelmasse
Jeg kan se på mål at jeg vidst undervejs har tabt mit lidt på lårene, fået større biceps osv..
Kan også tage mange flere kilo i alle øvelser end jeg kunne til at starte med

Men kort sagt er der nogen der kan fortælle mig hvad min pludselige vægtøgning kan skyldes og hvordan jeg ændre det?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du er 17 år gammel! Din krop går igennem en masse forandringer lige nu, at gå på sultekure er bestemt ikke løsningen, du skal have næring. Jeg har ikke noget endeligt svar på dine spørgsmål, men det lyder ikke sundt at spise 1200kcal nogle dage, spise endnu mindre andre dage og så nogle dage spise en hel masse.

Reputation point: 25

Kostplan: Vis kostplan

Lad være med at fokusere på hvad vægten siger! Det kan sagtens være, at det er dit fedt, der er ved at blive erstattet af muskler - og muskler vejer som bekendt mere end fedt. Brug målebåndet jævnligt og mål omkredsen af din mave, hofter og lår.

Som Træningsduden siger, så synes jeg også at du skal forsøge at spise cirka samme mængde mad hver dag - og spis hvad din krop har behov for :)
Sidst rettet af Belive 7. maj 2015, 06:39, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 5

Det kan godt være øget muskelmasse pga du er startet med at træne, selvom det lyder lidt usandsynligt når du er i kalorieunderskud.

Det kan være noget så simpelt som at du indtager for meget salt, da det binder væske i kroppen. Prøv at begræns eller helt drop dit salt indtag så vidt muligt i en uge eller to.

Det kan selvfølgeligt også være fedt, men jeg tror ikke du ville være i tvivl hvis det var fedt, da 5-6kg fedt ville være temmeligt tydeligt på en som ikke er større/vejer så lidt som du gør.

Reputation point: 15

Det ses ofte, at piger bliver "forskrækkede" fordi de pludseligt tager på over en kort periode. Men rent faktisk begynder deres krop at udvikle former, hvilket er en helt naturlig proces :)

Reputation point: 25

Lol din titel på topic er forkert :)
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Vis logbog

Man kan ikke omdanne fedt til muskler.

Jeg ved ikke hvorfor du tager på, hvis dine beregninger holder stik. Tilgengæld ved jeg, at det på ingen måde er givet, at du er fysisk færdigudviklet. Din fysiske udvikling går langsommere fra 17-18-års alderen, men den kan fortsætte endnu. Tag en slapper og brug spejlet som retningsgiver.

Ps. Jeg tror ikke jeg kender ret mange piger, som kan passe de bukser de fik som 17-årige. Det skulle være de nærmest sygeligt tynde så
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster