Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1864
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1860

Følg bodybuilding.dk på

Vægttab - får jeg for lidt at spise

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg prøver pt på at tabe mig ved at spise sundt, problemet er bare jeg sund mad indholder meget få kalorier i forhold til hvad jeg plejer at få. (plejer at få mellem 2800 og 3000 kcal). Jeg har kun prøvet på dette i et par dage, og har virkelig svært ved at komme over 1000 kcal om dagen i det at alt hvad jeg plejer at spise er ret usundt.

Jeg tænker lidt på om 1000 kcal er for lidt? Jeg føler mig meget træt hele tiden, og sulten. Spørgsmålet er bare om det er min krop som skal vænne sig til at spise anderledes, eller om jeg ganske enkelt får for lidt.
Jeg spiser cirka lige så meget som jeg plejer, maden er bare sundere.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1000 kcal er meget for lidt ja.

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Er der noget specielt som ville være godt at spise, hvis man skal højere op, som stadig er sundt, og ikke koster alt for meget?
Indtil videre har jeg fået youghurt eller skyr til med bær til morgenmad, frust til middag og op igennem dagen, og kylling med grønt til aften.

Er der evt. nogle gode sider hvor man kan finde den slags?

matlerbru skrev:Jeg har kun prøvet på dette i et par dage, og har virkelig svært ved at komme over 1000 kcal om dagen i det at alt hvad jeg plejer at spise er ret usundt.

matlerbru skrev: Jeg føler mig meget træt hele tiden, og sulten.

Diskrepans?

Hvilke fødevarer spiser du? Har du nogen kulhydraterkilder? Jeg kan forstå du ikke kan få meget mere end 1000 kcal ned, hvis det blot består af tør kylling, men hvis du også får carbs ved siden af dit protein har du en elendig appetit.

Hvis du kun indtager 1000 kcal og samtidigt styrketræner flere gange om ugen bør en stor del af dine kalorier komme fra protein.
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

Det har primært været frugt og kylling.

Jeg synes bare at jeg spiser hele tinde, bliver mæt, og så er jeg sulten igen lige efter.

Det kan være det lave antal kulhydrater som får dig til at føle dig sløj.

Du kan vælge at tilføje kulhydrater. Ris, fuldkornspasta, kartoffelvarianter etc etc og derigennem uppe dit kalorieindtag. Du behøves ikke at ligge i et så stort underskud, hvis det tære mentalt.

Du kan også fortsætte som du gør, men implementer refeeds/cheatmeals og sørg for at få dit omega3 behov dækket og mere til, hver dag. Og træn med høj intensitet.
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

Du skal holde dig fra al det frugt, jeg ved ikke hvorfor folk tror det er så sundt at tyre frugt i store mængder ned gennem kæften, det er det langt fra. Hold dig til maks. 2-3 stykker frugt om dagen og så ellers omkring 500gram grønt (grøntsager). Mangler du kalorier kan du passende tilføje oliven- og kokosolie, peanutbutter (den uden tilsat olie og sukker), rå nødder som mandler, smør og avocado. Du får tæt på intet fedt i din kost overhovedet, spis noget mere mættet og umættet, det er pisse sundt og mættende.

Beregn dit ligevægtsindtag her: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/
Og så start med at spise 500 kalorier under. Bevæger du dig for langt under dit basalstofskifte som du gør nu, vil du blive træt og uoplagt, og dit vægttab vil blive en langsom pinsel.

Og så findes der massere af sund mad der er springfyldt med kalorier.

Reputation point: 45

Snackman skrev:Du skal holde dig fra al det frugt, jeg ved ikke hvorfor folk tror det er så sundt at tyre frugt i store mængder ned gennem kæften, det er det langt fra. Hold dig til maks. 2-3 stykker frugt om dagen og så ellers omkring 500gram grønt (grøntsager). Mangler du kalorier kan du passende tilføje oliven- og kokosolie, peanutbutter (den uden tilsat olie og sukker), rå nødder som mandler, smør og avocado. Du får tæt på intet fedt i din kost overhovedet, spis noget mere mættet og umættet, det er pisse sundt og mættende.

Beregn dit ligevægtsindtag her: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/
Og så start med at spise 500 kalorier under. Bevæger du dig for langt under dit basalstofskifte som du gør nu, vil du blive træt og uoplagt, og dit vægttab vil blive en langsom pinsel.

Mener du frugt er usundt i for store mængder?

MPH skrev:
Snackman skrev:Du skal holde dig fra al det frugt, jeg ved ikke hvorfor folk tror det er så sundt at tyre frugt i store mængder ned gennem kæften, det er det langt fra. Hold dig til maks. 2-3 stykker frugt om dagen og så ellers omkring 500gram grønt (grøntsager). Mangler du kalorier kan du passende tilføje oliven- og kokosolie, peanutbutter (den uden tilsat olie og sukker), rå nødder som mandler, smør og avocado. Du får tæt på intet fedt i din kost overhovedet, spis noget mere mættet og umættet, det er pisse sundt og mættende.

Mener du frugt er usundt i for store mængder?

Ligesom alt andet ja, men her er det fruktosen jeg tænker på.

Reputation point: 45

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster