Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 874
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 872

Følg bodybuilding.dk på

Vægttab og styrketræning - Uden presøvelser?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle,

Først og fremmest: Dette er mit første bidrag nogensinde, og jeg vidste ikke helt om det dermed automatisk hørte til i "Begynder"-delen af forummet. I såfald beklager jeg.

Jeg er en 25-årig mand der gennem en længere årrække har kæmpet med at få gang i noget seriøst styrketræning. Med styrketræning menes ikke bodybuilding som sådan, men noget der skal supplere cardio i forbindelse med et vægttab. Jeg støder dog altid på visse udfordringer, der ender med at tage motivationen fra mig:

1) Jeg er 2 meter høj, 100 kilo tung, og smidighed er en by i Rusland. Jeg kan ikke udføre ét eneste korrekt dødløft, også selvom jeg har øvet teknikken en milliard gange med et kosteskaft hjemme på stuegulvet. Bredere greb og sumostance virker heller ikke. Om det er fordi jeg mangler hel basal grundstyrke, eller om det er fordi min løfteteknik er elendig, ved jeg ikke. Jeg ved bare, at hvert eneste forsøg har resulteret i, at jeg har været ved at vride lænden i stykker.

2) Jeg har i de senere år døjet med nogle albueproblemer, som jeg kan forstå ikke er ukendt inden for denne verden. Når jeg f.eks. forsøger at udføre bænkpres, BoRs, dips, og alle øvelser der i et eller andet omfang belaster albuerne, så ender albuerne (dog typisk den venstre) altid med at stå af. Ikke bare "klikke" eller "knække", men et decideret jag af smerte. Sidst jeg bænkpressede med DBs var jeg ved at tabe begge to ned i hovedet fordi albuerne gav efter. Lægen har konstateret, at det ikke er en decideret skade, men at jeg bare har albuer som en 80-årig. Dette skulle eftersigende kunne afhjælpes med fiskeolie og nogle isolerede øvelser, som jeg selvfølgelig er gået i gang med.

Men... Jeg vil jo enormt gerne igang nu, og føler også at det er forsvarligt, nu hvor jeg har fået konstateret, at jeg i hvertfald ikke kan forværre det med albuerne. Når det så er sagt, så kan jeg ikke yde ordentligt hvis jeg konstant skal ligge og frygte, at jeg få håndvægte i hovedet eller falder ned af stativerne.

Det jeg reelt vil høre jer om er, hvorvidt det er muligt at sammensætte et full body-program til brug 2-3 gange om ugen, som ikke 1) involverer øvelser med synderligt pres på albuerne, og 2) ikke involveret dødløft. Jeg er helt med på, at dødløft er alle styrkeøvelsers moder, men ind til jeg får kørt noget smidighedstræning igennem er det simpelthen ikke en mulighed.

Jeg beder ikke om et udførligt program, men hvis nogle af jer har ideér til hvilke øvelser man kunne køre, ville jeg være super stoked! Jeg er klar over, at det altid anbefales at bruge frivægte, og det kan jeg kun erklære mig enig i. Skal jeg gøre brug af øvelser der involverer albuerne, havde jeg dog håbet at disse kunne bringes i spil med maskiner - Eksempelvis når der skal trænes bryst. Frygten for at albuerne siger fra er alt andet lige lidt mindre, hvis vægtene ikke er i nærheden af kroppen ;)

Så øvelser til hele kroppen der ikke involverer pres med "fri" vægt eller dødløft... Kan det overhovedet lade sig gøre?

På forhånd tak :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

De eneste der kan lave pæne SQ og DL med et kosteskaft af piger, da de ingen muskeltonus har, og så kinesiske gymnaster. Der er modstand i musklerne. En 100 kg sq eller DL er ofte pænere end end 40 kg sq/DL.

Du famler i blinde og har vist fundamentalt brug for at lære at træne. Find en PT du kan arbejde med HANDS ON.

Du skal simpelthen bare lære at træne. At løfte en vægt fra punkt A til punkt B.

Det er der i øvrigt mange der ikke kan finde ud af.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online