Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 793
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 790

Følg bodybuilding.dk på

Vægttab

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Ja som mit navn nok hentyder til, så er jeg i færd med at ændre min livsstil. Grundet dette, er jeg også ny i gamet. Jeg har dog et par spørgsmål angående kosten, samt et par eksempler på et par kostplaner jeg har lavet.
Mine stats:
forbrænding.PNG

Mine to eksempler på kostplaner:
kostplan.PNG

Kostplan 2.PNG

Hvad synes i om eksemplerne? noget der skal tilføjes/erstattes?
Og så har jeg et spørgssmål til mit ligevægtsindtag. Mit totale energiforbrug på en dag er på 5000kcal. vil det så sige, at jeg faktisk skal op at spise omrking de 4000 kcal, for at tabe mig på en sund måde?? synes godt nok at dette virker som mange kalorier...

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvad laver du til daglig, siden dit energiniveau er så højt?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

Jamen som du netop kan se på billedet, så er det jo ikke vanvittig meget jeg laver. Mit arbejde er siddende. Jeg har på det første billede indsat tingene som de er, på en gennemsnitlig dag. altså mht. til træning, madlavning, gåtur med hunden osv..

fra136til90kilo skrev:Jamen som du netop kan se på billedet, så er det jo ikke vanvittig meget jeg laver. Mit arbejde er siddende. Jeg har på det første billede indsat tingene som de er, på en gennemsnitlig dag. altså mht. til træning, madlavning, gåtur med hunden osv..

Så sæt din vægt til den vægt, du regner med at skulle ned på - og gå efter det indtag. Der er væsentlig forskel på 40 kilo dødvægt (fedt) og 40 kg muskelmasse, så din forbrænding er nok væsentlig lavere :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Tak for hjælpen. Nu siger den så 3944 kcal. (med en vægt på 90kg). Men så skal der vel tilsættes nogen kalorier på kostplanen ... synes bare det virker som utrolig meget at skullle spise..

fra136til90kilo skrev:Tak for hjælpen. Nu siger den så 3944 kcal. (med en vægt på 90kg). Men så skal der vel tilsættes nogen kalorier på kostplanen ... synes bare det virker som utrolig meget at skullle spise..

4000 kcal er ret standard hvis man er meget aktiv.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00

troublemaker skrev:
fra136til90kilo skrev:Tak for hjælpen. Nu siger den så 3944 kcal. (med en vægt på 90kg). Men så skal der vel tilsættes nogen kalorier på kostplanen ... synes bare det virker som utrolig meget at skullle spise..

4000 kcal er ret standard hvis man er meget aktiv.

Hvilket TS ikke er.

Jeg ville nok sætte den lidt lavere. Begynder du at spise langt flere råvarer, end du tidligere har fået, får du dækket dit næringsbehov så rigeligt. Start med 3000 kalorier eller 3500.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

De hjemmesider der giver et estimeret overslag på hvor mange kalorier man forbrænder, er lige til at stikke op i røven. Der er stor forskel fra person til person.

Min erfaring siger mig at den bedste måde at gå til det er at starte mellem 2500-3000 kalc i sund mad hvis man er en voksen mand(hvis målet er vægttab), også regulere ved hjælp af en badevægt. Yderligere vil jeg argumentere for at kvaliteten af maden næsten er lige så vigtigt som kvantiteten.

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har haft succes med i første omgang, bare at spise lidt mere fornuftigt samt tracke mit indtag vha. f.eks. myfitnesspal, hvorefter jeg stille og roligt har korrigeret mit indtag i forhold til hvad badevægten har fortalt mig. Det var for mig den nemmeste måde at finde mit ideelle indtag, i stedet for at starte på f.eks 3000kcal og tage udgangspunkt i det.

Held og lykke med dit vægttab, og pas nu på ikke at gå for meget amok i løb til at starte med, jeg endte ud med 2x skinnebensbetændelse :^o

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fyn

Træner her: Fitness Syd

Mange tak for jeres svar! Jeg prøver med 2200 kcal i denne uge, og ser så hvad der sker. Jeg sigter efter ramme 1kg i ugen.

mht. løb, så starter jeg også roligt ud. Det er bestemt ingen fantomtider jeg sætter, når jeg har løbet 4km :p. jeg løber i et roligt tempo, hvor jeg kan mærke at benene ikke har smerte, men bare den "naturlige" ømhed/træthed

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster