Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pind skrev:Det er ikke mængden af kcal, som binder væsken. Det er dine kulhydrater. Umiddelbart, så synes jeg du er gået for hurtigt frem i din øgning af kcal. Hvor stor en vægtforøgelse har du haft på de fem uger?
Mht. grunden til hvorfor du samler væske, ud over det er kulhydraterne, er svært at sige noget om uden at vide hvordan din overordnede kost ser ud.

Pind skrev:Dine procentvise fordelinger er uinteressante, og over ikke det jeg mente med din overordnede kost. Men, læs hvad du selv skriver: "slik og kager Fredag og fri buffet lørdag, og bageren søndag morgen og pizza søndag aften" det der vil få en hver til at holde væske. Hvis du af og til har de der madorgier, så er der intet at sige til du føler du holder væske.

Pind skrev:Ja, det er normalt at væskebalancen svinger, når dit kulhydrat indtag svinger. Hold dig til din kostplan, og når du så af og til afviger fra den, så lad være med at gå full retard.

500g om dagen lyder også af ret meget... Så meget ville jeg nok ikke kunne klare 
NID skrev:Tror det var noget med at 1g kulhydrater binder 3-4g væske/vand til kroppen. Så må du selv regne resten ud.
Efter en dag med masser af kulhydrater bloater jeg også ret meget - det er helt normalt500g om dagen lyder også af ret meget... Så meget ville jeg nok ikke kunne klare

Jyden fra hobro skrev:NID skrev:Tror det var noget med at 1g kulhydrater binder 3-4g væske/vand til kroppen. Så må du selv regne resten ud.
Efter en dag med masser af kulhydrater bloater jeg også ret meget - det er helt normalt500g om dagen lyder også af ret meget... Så meget ville jeg nok ikke kunne klare
Binder grove kulhydrater lige så meget væske som de lyse fra fx hvidt brød eller slik?
Har bare hørt man skal have 2 gram protein og 1 gram fedt pr kg og resten fra kulhydrater. Jeg kunne spise meget mere hvis det stod til mig:-)

Chelsea2013 skrev:Jyden fra hobro skrev:NID skrev:Tror det var noget med at 1g kulhydrater binder 3-4g væske/vand til kroppen. Så må du selv regne resten ud.
Binder grove kulhydrater lige så meget væske som de lyse fra fx hvidt brød eller slik?
Har bare hørt man skal have 2 gram protein og 1 gram fedt pr kg og resten fra kulhydrater. Jeg kunne spise meget mere hvis det stod til mig:-)
"resten fra kulhydrater" er ikke noget du behøver. Det vigtigste er at du får dine macros samt ligger på det antal kalorier du skal. Om du får de manglende kalorier efter macros fra protein, fedt eller kulhydrat er op til dig selv.

Jyden fra hobro skrev:Chelsea2013 skrev:Jyden fra hobro skrev:NID skrev:Tror det var noget med at 1g kulhydrater binder 3-4g væske/vand til kroppen. Så må du selv regne resten ud.
"resten fra kulhydrater" er ikke noget du behøver. Det vigtigste er at du får dine macros samt ligger på det antal kalorier du skal. Om du får de manglende kalorier efter macros fra protein, fedt eller kulhydrat er op til dig selv.
Modsiger dig ikke men det er jo enevigt diskussion den ene siger det ene og den anden det 3:-)

Chelsea2013 skrev:Jyden fra hobro skrev:Chelsea2013 skrev:Jyden fra hobro skrev:NID skrev:Tror det var noget med at 1g kulhydrater binder 3-4g væske/vand til kroppen. Så må du selv regne resten ud.
Modsiger dig ikke men det er jo enevigt diskussion den ene siger det ene og den anden det 3:-)
Det er ikke nogen evig diskussion, at så længe du overholder dine macros og kalorieindtag skal det nok gå.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster