murdockrates skrev:Asger, du bliver nødt til at indse at dit forhold til mad er helt fordrejet. Lad være med at hoppe med på Zinks opmærksomhedstrip, hvad angår at kværne flere kg havregryn. Du har gjort mad til noget mytisk og sat det op på en piedestal. Du glæder dig ligefrem til at måtte spise bestemte fødevarer på tilladte dage - og de dage skal den så bare have een over nakken. Du har opbygget nogle skæve ideer, hvor du lever restriktivt og begrænset en uge, for så at binge-eate for fuld smadder en enkelt dag. Det er ikke normalt. Kan du se hvad jeg prøver at ridse op her? Ædedag = Frihed/ingen restriktioner/ give slip på kontrollen. Øv dig i at spise som 'normale' mennesker gør - så får du mindre cravings, mindre lyst til at 'belønne' digselv og dette vil føre til mindre eksplosive væskeophobninger.
Du holder dig selv fast i at have et unormalt forhold til mad lige nu.
Best regards.
jeg ved hvad du mener, og tak for svaret, men du har misforstået. det du beskriver er min tidligere måde at leve på. nu er jeg netop igang med at få opbygget et nornalt forhold til mad, hvilket går rigtig fint. jeg spiser lystbetonet nu, hvilket har ført til svingende, men dog opadgående vægt. men som skrevet har det givet nogen massive væskeophobninger som mit hoved har svært ved at acceptere. i hvert fald sværre end jeg havde troet. derfor søger jeg hjælp til at få hjulpet det ud igen. eller få fastslået at det sker automatisk.
så er det da rigtig at jeg hygger mig med en ekstra stor potion gryn og frugt om søndagen. men det er ikke noget der er i nærheden af zink's.