Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 920
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 918

Følg bodybuilding.dk på

valg af andre øvelser. Hvor tit?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey drenge kom lige til at tænke over hvor hyppigt man skal udskifte sine øvelser?. Jeg plejer selv at udskifte øvelser hver 6-8 uge, dog plejer jeg ALTID at gøre brug af bænkpres, squat, dødløft og millitary presses. Er dette en fin måde at gøre det på eller burde det gøres på en anden måde?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

thiel skrev:Hey drenge kom lige til at tænke over hvor hyppigt man skal udskifte sine øvelser?. Jeg plejer selv at udskifte øvelser hver 6-8 uge, dog plejer jeg ALTID at gøre brug af bænkpres, squat, dødløft og millitary presses. Er dette en fin måde at gøre det på eller burde det gøres på en anden måde?

udskift dine øvelser, når du føler at du har svært ved at stige i vægt, eller at de keder dig i en ufattelig stor grad ^^
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Ioxer skrev:
thiel skrev:Hey drenge kom lige til at tænke over hvor hyppigt man skal udskifte sine øvelser?. Jeg plejer selv at udskifte øvelser hver 6-8 uge, dog plejer jeg ALTID at gøre brug af bænkpres, squat, dødløft og millitary presses. Er dette en fin måde at gøre det på eller burde det gøres på en anden måde?

udskift dine øvelser, når du føler at du har svært ved at stige i vægt, eller at de keder dig i en ufattelig stor grad ^^

Men er det ok altid at bibeholde de 4 overnævnte øvelser?

Styrkeliste

Lithium skrev:
thiel skrev:
Ioxer skrev:

ja - hvis du periodiserer din træning er det helt fint

Hmm har læst artiklen her på siden om periodisering, men har lidt svært ved at forstå den 100 %. Det jeg har fået fat i er at man bør træne i de såkaldte blocks hvor man deler det op i 3 blocks 2 for masse og en for styrke da dette af en eller anden grund skulle være gavnligt for bodybuildere. MEN hvad har dette med valget af øvelser at gøre. Håber du kan hjælpe mig da jeg selvfølgelig gerne vil have det maksimale ud af min træning :)

Styrkeliste

thiel skrev:
Lithium skrev:
thiel skrev:
Ioxer skrev:

ja - hvis du periodiserer din træning er det helt fint

Hmm har læst artiklen her på siden om periodisering, men har lidt svært ved at forstå den 100 %. Det jeg har fået fat i er at man bør træne i de såkaldte blocks hvor man deler det op i 3 blocks 2 for masse og en for styrke da dette af en eller anden grund skulle være gavnligt for bodybuildere. MEN hvad har dette med valget af øvelser at gøre. Håber du kan hjælpe mig da jeg selvfølgelig gerne vil have det maksimale ud af min træning :)

Desuden syntes jeg at opstillingen af den progressive træning ser underlig ud
Uge 1: 3*8
Uge 2: 4*8
Uge 3: 4*10
Uge 4: 4*12
Normalt vil man da starte med høje reps og sænke det antal reps så kg stiger i takt ikke?. ellers er det jo ikke sikkert man kommer til at stige i kg

Styrkeliste

Interessant! følger lige med her
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Ingen logbog

Lithium skrev:
thiel skrev:

Pointen er helt kort at:

Hvis man har konstante øvelser overordnet set i sit træningsregime, så er det endnu mere vigtigt at manipulere/ændre sin reprange, volume og workload og evt andre parametere således at man ikk staller ud styrkemæssigt - det kan man så dele i blokke med forskelligt fokus eller køre som lineær progression som DUP, kombinere forskellige metoder eller noget helt 5. Det vigtigste er at man ikke nosser sædvanlige 3x6 af konstant i samme øvelse hele året rundt

Okay jeg har nu næsten fået læst den artikel færdig som du linkede til.
Jeg syntes det virker til at være en længere cyklus eller selve programmet tager jo mindst 16 uger, derudover virker det hele en smule indviklet, og jeg føler mig måske en smule "grøn" til programmet.
Men Når jeg læser det du lige har skrevet tror jeg ikke at min nuværende træning burde være et proplem. Jeg har planlagt at jeg om nogle uger vil begynde på et hjemmestrikke FB program. Programmet vil fokusere på de støre basisøvelser og jeg vil træne i 6 uger hvor antal rep vil ændre sig i ugerne det vil forløbe ca sådan her:
Uge 1: 15 reps
uge 2: 12 reps
uge: 3: 10 reps
Uge 4: 8 reps
Uge 5: 6 reps
Uge 6: 5 reps
Derefter vil jeg holde en uges dekon eller delod alt efter hvad min krop siger, hvorpå jeg så havde tænkt mig at starte for fra bare med andre øvelser bortset fra de sqaut, dødløft, bænk og military. Vil dette være ok eller er der noget under periodisering som bare er et must i et hvilket som helst program. For hvis det er sagen vil jeg selvfølgelig sætte mig bedre ind i tingene - Tak på forhånd =D>

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster