Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1391
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1390

Følg bodybuilding.dk på

Valg af Uddannelse.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Kære BB.

Jeg står i den situation, at jeg er utroligt i tvivl om, hvad jeg vil læse efter sommerferien. Jeg har til sommer afsluttet mit 3 semester i markedsføringsøkonomuddannelsen, men i gennem de halvandet år, har jeg slet ikke haft interesse for uddannelsen, og har end ikke købt bøgerne.

Jeg interesserer mig utroligt meget for kost og ernæring, og tænker, at det er der, hvor min fremtidige karriere skal være. Dog er der den hæmsko, at jeg er materialistisk af tankegang, og tænker bestemt på lønseddelen bagefter.

Jeg mener, at jeg har snit 5,1 fra HF, hvor jeg har Biologi c, kemi c, matematik c, Samfundsfag b, Historie b, religion c, idræt c, musik c.

Jeg har overvejet at læse ernæring og sundhed.
http://www.ug.dk/uddannelser/profession ... ndhed.aspx

Men er i tvivl om, om det er den rigtige uddannelsen, da jeg ikke ser mig i nogle af jobbeskrivelserne efter endt uddannelse.

Så derfor vil jeg høre, hvad I kan anbefale, og hvad I evt har af uddannelsen?

Jeg bor pt. i København, men vil ikke afvise at flytte tilbage til Odense, hvor jeg stammer fra, for at få den rigtige uddannelsen.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tillader mig lige at bumpe :-)

Hvad får du ud af at folk anbefaler noget som der interesserer dem? Det er jo ligegyldigt hvad andre folk læser og kan anbefale ud fra deres subjektive holdninger, som du måske ikke deler.

Jeg ville f.eks. stærkt kunne anbefale medicin, da det er det jeg brænder for og synes er super spændende fordi det giver menneskekontakt, en alsidig hverdag og muligheden for at jeg kan arbejde med mine hænder. Er det noget for dig? Muligvis ikke.

Der ud over, så lader det til dit snit er ret lavt i forhold til at søge ind på Ernæring & Sundhed. Så skal du i hvert fald sigte efter kvote 2 hvis du kan det.

Det jeg mener er, at hvis du har brug for inspiration, så brug nogle af de værktøjer netop til formålet inde på ug.dk da det ikke nytter noget at se på hvad andre læser.
Lidt synd du er så sent ude, da der lige har været uddannelsesmesser over hele landet. Der ville afgjort også have været en del inspiration at hente.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Vis kostplan

Tak for det konstruktive svar, Pind.

Man skulle nok have taget gymnasium lidt mere seriøst.

Det var ligeså meget for at høre, om der er nogen, som har læst denne uddannelse, så jeg kunne få noget insiderviden.

Så hut jeg hvisker læser/har Dingo læst Ernæring og Sundhed, og jeg mener, at han talte negativt om uddannelsen på nogle punkter. Måske han kigger forbi tråden.
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Buchiee skrev:Det var ligeså meget for at høre, om der er nogen, som har læst denne uddannelse, så jeg kunne få noget insiderviden.

Nårh.. Det fremgik ikke rigtigt af hvad du skrev. Hvad forventer du at skulle arbejde med i forbindelse med en professionsbachelorer i Ernæring & Sundhed?
Personligt synes jeg nemlig også at der er meget interessant i uddannelsen, problemet er dog at de muligheder der er af job når du er færdig stinker i mine øjne. Det er som jeg ser det meget vigtigt at kigge på inden man vælger uddannelse.
Om du følger min opfattelse er så ikke sikkert.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:
Buchiee skrev:Det var ligeså meget for at høre, om der er nogen, som har læst denne uddannelse, så jeg kunne få noget insiderviden.

Nårh.. Det fremgik ikke rigtigt af hvad du skrev. Hvad forventer du at skulle arbejde med i forbindelse med en professionsbachelorer i Ernæring & Sundhed?
Personligt synes jeg nemlig også at der er meget interessant i uddannelsen, problemet er dog at de muligheder der er af job når du er færdig stinker i mine øjne. Det er som jeg ser det meget vigtigt at kigge på inden man vælger uddannelse.

Planen er, at fokusere på kost og ernæring inden for træningens verden. Jeg kunne godt tænke mig at blive selvstændig personlig træner med mit eget firma, da jeg ved en masse om det, og jeg altid har interesseret mig for styrketræning og markedsføring/økonomi. Dette ser jeg som en god kombination, men det kræver selvfølgelig at jeg får trænet min krop op, så jeg har mere troværdighed inden for branchen. Desuden kunne jeg godt tænke mig at skrive en bog, så det faktisk bliver et personligt brand ala Christian Bitz.

Jeg ved godt, at det er store drømme, men sådan måtte fremtiden gerne se ud :D

Pind skrev:

Hvor har du fået opfattelsen af mulighederne stinker? Har faktisk selv denne udd. i tankerne så ville være rart med lidt input.

Styrkeliste
- Bænkpres: 300.00
- Squat: 300.00
- Dødløft: 300.00

simonzo skrev:Hvor har du fået opfattelsen af mulighederne stinker? Har faktisk selv denne udd. i tankerne så ville være rart med lidt input.

De ting man kan blive siger bare ikke mig noget.. Derfor er det min helt egen subjektive holdning at arbejdsmulighederne med en bachelor i Ernæring og Sundhed. Det der er virkelig spændende som den åbner op for er svært at realiserer. Så vil jeg hellere vælge noget hvor jeg ved at jeg er sikker på at jeg kommer til at lave noget jeg synes er spændende og gider.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Vi er flere her på bb.dk som er professionsbachelorer i ernæring og sundhed, og jeg tror vi alle kan blive enige om, at man på ingen måde bliver ernæringsekspert af den uddannelse. Det er faktisk en lorteuddannelse ud over alle grænser. Hvis det stadig er som for et par år siden, så kan du bl.a. forvente, at mange af dine medstuderende er decideret dumme, at administrationen sejler samt at flere lærebøger er beregnet til gymnasiet.

Der er sikkert mange måder at blive "personlig træner" eller "kost- og ernæringsekspert" på, men at blive professionsbachelor i ernæring og sundhed er sgu ikke en af dem..
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster