Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1267
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1264

Følg bodybuilding.dk på

Vands påvirkning på kroppen?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej hardcore fitness freaks.

Lad mig gå lige til sagen. Jeg har i lang tid rendt rundt og troet, at for stor indtagelse af vand resulterer i en bloated og bulky krop pga. de overflødige fluids der opstår i kroppen.
Selve denne teori har jeg ikke tænkt så meget over, men vil gerne lige vide om det passer eller ej?

For jeg har nemlig stødt på et par artikler, som siger, at meget vand er EKSTREMT godt for kroppen. Og det kan jeg da også godt se - en bedre udrenselse af kroppen, bedre fordøjelse osv. Men i én af artiklerne står der ligefrem, at vand hjælper med at rense nogle særlige fedtceller ud af kroppen, så man derved lettere kan tabe sig og få et slimmere udseende? Og så vil jeg gerne vide om dette er sandt eller ej?

På forhånd tak for svarene.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kroppen er rigtig dygtig til at regulere sit vandindhold. Drikker du for lidt, bliver du syg, drikker du virkelig meget bliver du også syg. Du bliver dog ikke bloatet af for meget vand, det bliver du derimod af at give din krop signal om at den skal holde på vandet. Det har vand overraskende lidt af gøre med.

Så drik du bare vand når du er tørstig, måske en anelse mere. Du skal ihvertfald ikke tørste dig selv.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Smeden skrev:Du bliver dog ikke bloatet af for meget vand, det bliver du derimod af at give din krop signal om at den skal holde på vandet. Det har vand overraskende lidt af gøre med.

Så drik du bare vand når du er tørstig, måske en anelse mere. Du skal ihvertfald ikke tørste dig selv.

Hmm, ikke sikker på jeg forstår dig helt her. Hvad mener du med det omkring signalet til at holde på vandet?

Jeg har ikke tænkt mig at tørste mig selv, men lige det modsatte. Er begyndt at drikke meget mere vand end jeg normalt er vant til, også når jeg ikke er tørstig overhovedet. Drikker omkring 2l om dagen.

Hormoner, salt og den slags :)

Nogen går meget op i at drikke odiøse mængder af vand, og det anser jeg for fjollet. 2 L burde være fint fint.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Mange drikker meget mere vand end kroppen har brug for, men gør det fordi de er på diæt, og det mætter. Derved holdes sulten i skak..

Du skal bare sørger for du ikke dehydrere og ikke drikker for meget.. Se på din urin og bedøm derudfra hvorvidt dine nyre er glad :)

fred-t skrev:Mange drikker meget mere vand end kroppen har brug for, men gør det fordi de er på diæt, og det mætter. Derved holdes sulten i skak..

Du skal bare sørger for du ikke dehydrere og ikke drikker for meget.. Se på din urin og bedøm derudfra hvorvidt dine nyre er glad :)

Nemlig. Det skal ikke være for gult men det skal hellere ikke være helt klart :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Dødløft: 90.00

Smeden skrev:Hormoner, salt og den slags :)

Yes yes, men er der overhovedet noget man kan gøre for ligesom at være sikker på at vandet man indtager også kommer ud igen, så kroppen ikke holder på det?

Ellers tak for svarene, men kan I hjælpe med af- eller bekræfte teorien om, at vand hjælper på fjernelse af fedtceller og dermed giver et bedre look?

Drik grøn te! Det virker vanddrivende...

og tror ikke på det med fedtcellerne.. Mere sandsynligt er det at dem der drikker meget vand, måske ikke får så mange flydende kalorier og på den måde måske indtager lidt mindre end andre? Bare et alternativt forslag ! Nogengange har behøver det ikke være så teoretisk...

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster