Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 976
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

Varation?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej..
Er egentlig et ret simpelt spørgsmål .. som jeg allerede kender svaret på..
Men for at være sikker, vælger jeg lige at spørge herinde..
Jeg har trænet 3 split i 6-7 måneder dvs (6 dages) træninger om ugen ca..
Jeg vejer 90 kg er ca. 184-86cm (ikke helt sikker) Men har fået rigtig fine resultater, og rammer musklerne
bedre i forhold til et 2 split.
Mit spørgsmål er.. Behøver jeg variere fx til et 2 split / fullbody.. (ifølge mig selv, ville jeg sige nej.) - og ville heller
ikke være smart da jeg har god tid til at træne hver eneste dag.

Jeg variere med øvelser, høje reps, lave reps, pauser, drop set, kører tungt, kører let.
Træner ALDRIG på samme måde som sidste træning.
Mit program ser således ud. (Orker ikke skrive alle øvelser men, noter at jeg kører som regelt de store øvelser, Squat, Dødløft, Bænk, Military inde under de muskelgrupper der passer til)

Dag 1: Bryst, triceps
Dag2: Ryg, Biceps
Dag3: Ben, Skuldre, Læg
1 Dag Pause
Forfra....
(Mave når jeg har lyst)

Er den varation i øvelser, reps, pasuer osv nok? Eller burde man fx skifte ud på musklerne (nye kombinationer)?
Virker som om det fungere fint, og får stadig fine resultater, ville bare være 100% sikker.
Mvh Christopher.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Der er ingen grund til at skifte til FB eller 2-split, hvis du bedst kan lide dit 3-split. Det er dog en god ide, at give de forskellige måder at træne på et forsøg. Det er den eneste metode du kan bruge, til at finde ud af hvad du reagerer bedst på. Når man har fundet den træningsform man reagerer bedst på, bør det være denne metode, man samlet set bruger mest tid på. Så længe du varierer på den måde som du skriver du gør og så længe du kan se du bliver større og stærkere, så er tingene i orden. Du kan eventuelt skifte på rækkefølgen af øvelserne også. Normalt anbefaler man at køre de største muskelgrupper og de første øvelser først, men her kan man altså også varierer efterhånden som man får en vis erfaring.

Jeg træner selv et højere split og det er sådan jeg bedst kan lide at træne og det der giver mig bedst resultater. Næsten her uge har jeg en "off" dag, hvor jeg træner lige det har jeg lyst til. Her tager jeg ofte ned og tager et Strongman pas (Farmer's Walk, Log press, Tire flip, atlas stones, sledge hammer, prowler osv.) eller et normalt FB-pas eller olympiske løft eller træner et weak point eller noget. Det giver også en grad af variation. Af og til er det nok en god ide at tage 1-2 måneder på et helt andet program.

Mit primære mål er hypertrofi. Men cirka en gang om året træner jeg 1-2 måneder med styrke som det primære mål. Skal jeg cutte vil jeg også lave nogle ændringer i mit program.

Håber ikke min pointe er alt for forvirrende. Brug den overvejende del af den samlede træningstid på den træningsstruktur du bedst kan lide og som giver dig de bedste resultater. Men en sjælden gang imellem kan det give mening at træne på en anden måde. Om ikke andet så for ikke at gå død i den metode, der fungerer bedst.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster