Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 716
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 714

Følg bodybuilding.dk på

Vedligeholdelsesindtags spørgsmål

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej.
Jeg har et spørgsmål omkring Vedligeholdelsesindtag.
Alt efter, hvor jeg "tester" dette på mig selv, svinger den ud fra 3020 til 3300 kcal.
Mit spørgsmål går så på. Hvad sker der, hvis jeg laver en kostplan , som rammer ca 2500 kcal ?
Jeg vil nemlig IKKE tage mere fedt på! Og er bange for at ligge mig for tæt på grænsen 3000 kcal.
Er det dumt eller er det fint nok at starte på 2500 og så bevæge mig langsomt op mod grænsen på 3000 kcal ?
Mvh Newbie

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Vil du gerne tabe dig eller tage på? :)
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Kommer an på hvor meget du forbræder dagligt, du kunne prøve med omkring 2800 i et par dage/uger, og udfra hvilke resultater du får(taber dig eller tager på) kan du vælge om du vil spise mere eller mindre. Du ved det muligvis, men hvis du ikke ligger i overskud, altså spiser flere kcal end du forbrænder, vil du tabe dig i fedt, og du kan IKKE tage PÅ i muskelmasse samtidig. Så du bliver nødt til at vælge hvad du vil prioriterer :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Ok.
Så det ideelle vil være at tabe det fedt jeg vil først?
Og så bygge muskler bagefter?
Jeg vil gerne af med fedtet på maven men også gerne bygge muskler.

Nu ved jeg ikke hvor meget fedt bærer rundt på, men hvis du er overvægtig så er det 100% vigtig at tabe dig før du begynder at bulke, da din krop sikkert er helt ude af balance hormonelt. Hvis du bare har en smule fedt, og ligger mellem 12-15% vil jeg mene at du selv må vurderer hvordan du har det med dig selv, det kan være demotiverende at bulke og allerede hade sin krop, så hvis du allerede nu føler du er for "tyk" vil jeg 100% anbefale at tabe dig lidt først, for med mindre du har det nogenlunde okay med din egen krop før du starter din bulk vil det være svært for dig at forblive motiveret hen af vejen mens du bulker

bulke= spise i kalorieoverskud og prøve at tage på i muskelmasse hvis du ikke ved det :)

Styrkeliste

JABWORKOUT skrev:Nu ved jeg ikke hvor meget fedt bærer rundt på, men hvis du er overvægtig så er det 100% vigtig at tabe dig før du begynder at bulke, da din krop sikkert er helt ude af balance hormonelt. Hvis du bare har en smule fedt, og ligger mellem 12-15% vil jeg mene at du selv må vurderer hvordan du har det med dig selv, det kan være demotiverende at bulke og allerede hade sin krop, så hvis du allerede nu føler du er for "tyk" vil jeg 100% anbefale at tabe dig lidt først, for med mindre du har det nogenlunde okay med din egen krop før du starter din bulk vil det være svært for dig at forblive motiveret hen af vejen mens du bulker

bulke= spise i kalorieoverskud og prøve at tage på i muskelmasse hvis du ikke ved det :)

Tak for svaret :)
Så er sagen klar. Taber mig først og bulker bagefter.
Mit vægt tab kører også rimelig godt allerede.. Grunden til jeg spørg alligevel er fordi jeg føler lidt jeg tager pis på mig selv.
Træner sten hårdt, men ved jeg spiser for lidt til at bygge muskler.
Men pyt.. En måned eller to mere på kur og så er jeg forhåbentlig klar.

Nu ved jeg ikke hvor ny du er til træning, men det er blevet bevist, at folk uden tidligere træningserfaring godt kan tage på i muskelmasse imens de taber sig, men det er kun for komplet nybegyndere :) det er selvfølgelig ikke i samme grad som hvis du bulkede :)

Styrkeliste

JABWORKOUT skrev:Nu ved jeg ikke hvor ny du er til træning, men det er blevet bevist, at folk uden tidligere træningserfaring godt kan tage på i muskelmasse imens de taber sig, men det er kun for komplet nybegyndere :) det er selvfølgelig ikke i samme grad som hvis du bulkede :)

Uha.. Jeg vil kalde mig nybegynder.
Har trænet for 7-8-9 år siden, men uden den store forstand dengang.
Jeg trænede, åd en banan og spiste så pizza til aften og bandede over de manglende resultater :lol:
Selvom jeg er 40 år gammel nu, har jeg virkelig fundet mit kald.
Jeg synes det er sindssyg fedt at træne nu (Har kun været i gang i en god måned) Og jeg suger til mig for at gøre det rigtigt, hele vejen rundt. Også derfor jeg er havnet herinde :)

Jeg kører videre som jeg har gjort den sidste måned. Startede ca den 1/8 med at hoppe på vægten. Den sagde 104,7 (Jeg er 178 cm)
Her til morgen siger vægten 96 kg.
Jeg har som sagt trænet en god måned og spist sundt i 2 mdr. Jeg ser om ikke jeg kan ramme 88-90 kg inden jul og så starter jeg med kostplan og bulker derfra :)

Og i øvrigt tak, for at hjælpe os nybegyndere.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster