Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1439
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1436

Følg bodybuilding.dk på

Veksle mellem bulk & cut, frekvens ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

det er meget individuelt... nogen bulker/cutter 3 mdr/1 md, nogen 4mdr 2 mdr.. det kommer an på folks mål og kropsbygning.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har fx. bulket siden sommerferien. Startede på 54 og vejer idag 70. Men det er meget lidt fedt jeg har fået på kroppen så jeg bulker bare videre. Det meget forskelligt, få erfaring her og gør hvad du føler er bedst ud fra din erfaring.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Kostplan: Ingen kostplan

Når du cutter ryger der også lidt muskler med. Dem skal du så bruge tid på at opbygge igen under starten af din bulk. Så hvis du skifter ofte, så opbygger du bare det gamle du har tabt, også kan du cutte igen og gøre det hele forfra. Så bulk langsomt (så du ikke bliver fed) et par år.
Brugeravatar

Lithium skrev:
9800-Kolditz skrev:Jeg har fx. bulket siden sommerferien. Startede på 54 og vejer idag 70. Men det er meget lidt fedt jeg har fået på kroppen så jeg bulker bare videre. Det meget forskelligt, få erfaring her og gør hvad du føler er bedst ud fra din erfaring.

Tror desværre du er blevet federe end som så, jeg har læst flere steder, at med mindre man er på krudt er det ikke muligt at tage mere end 5-8 kg ren muskelmasse på, på et år. Du har taget 16 kg på, på et halvt år hvoraf 3-4 kg måske er væske og 3-5 kg er muskelmasse, dvs du i best case scenario har taget 7 kg fedt på ?... Med mindre din protein-syntese er helt speciel ? Ved ikke om det måske for begyndere er muligt at gaine mere ren masse i starten ?

Selvfølgelig er det det. Du gainer jo mere som nybegynder end som trænet.
Også lad vær med at ligge for meget i sådan nogen præcise tal. Vi er alle forskellige, og nogen kan tage mange kg på, nogen kan ikke tage mange kg på.
Brugeravatar

Lithium skrev:Ville stadig gerne høre om nogen havde svar på nedenstående ?

Sidste ting, hvis kropsvægten holdes konstant og der trænes hård styrketræning/bb, vil det da være muligt at øge muskelmassen relativt til fedtet, eller kræves der cut/bulk ? ligevægtsindtaget betyder jo i sig selv at man svinger mellem katabolsk og anabolsk tilstand i løber af dagen/ugen ?

Hvorfor gør du det så besværligt for dig selv? Du bliver nok ikke særlig stor af at bekymre dig om din sixpack er synlig året rundt...
Brugeravatar

Self har jeg taget fedt på, men var også for tynd før.
Man kan jo ikke undgå at tage fedt på og man bulker vel indtil man selv syntes det er fint. Jeg syntes godt jeg kan bulke 5kg mere inden jeg begynder at cutte. Måske mere. Det ikke til at vide, det må tiden vise, men stærkere og støre er jeg i hvert fald blevet.
Skal siges at jeg var helt nede på 52kg efter kyssesyge og startede derfor først min træning i oktober måned, og siden er jeg steget en del.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Lithium skrev:
Misterhamper skrev:
Lithium skrev:Ville stadig gerne høre om nogen havde svar på nedenstående ?

Sidste ting, hvis kropsvægten holdes konstant og der trænes hård styrketræning/bb, vil det da være muligt at øge muskelmassen relativt til fedtet, eller kræves der cut/bulk ? ligevægtsindtaget betyder jo i sig selv at man svinger mellem katabolsk og anabolsk tilstand i løber af dagen/ugen ?

Hvorfor gør du det så besværligt for dig selv? Du bliver nok ikke særlig stor af at bekymre dig om din sixpack er synlig året rundt...

Besværligt ???... der er vist meget stor forskel på hva du og jeg synes er besværligt... Jeg bekymrer mig ikke om min sixpack, jeg bekymrer mig om den mest optimale måde at spise og træne på hvad alle burde gøre, om det så er besværligt eller ej.
Jeg kan omstille spørgsmålet: Hvilken approach er bedst for større ren muskelmasse Cutte/bulke som ender på udgangsvægt, eller ligevægtsindtag med svag eller ingen vægtøgelse ? Dem der synes det er besværligt need not reply.;-)

Det er selvfølgelig en vægtforøgelse, der ikke består af særlig meget fedt (og hvis der ingen vægtforøgelse er, så spiser man selvfølgelig for lidt). Og det opnår man ved moderat bulk - også når man har opbygget rigtig meget muskelmasse, ville det være smart at cutte.
Brugeravatar

Lithium skrev:

Det er selvfølgelig en vægtforøgelse, der ikke består af særlig meget fedt (og hvis der ingen vægtforøgelse er, så spiser man selvfølgelig for lidt). Og det opnår man ved moderat bulk - også når man har opbygget rigtig meget muskelmasse, ville det være smart at cutte.[/quote]

Yes, det er også min overbevisning, men er Moderat bulk = ca. +0,5 kg om ugen ? Og ved hvilken fedtprocent ville de være klogt at bgynde at cutte igen, jeg tænker det måske er usmart at ryge op på 25 % kropsfedt i og med at fedtceller replikerer sig selv og man vil have nemmere ved at gaine fedt på igen når man har øget antallet af fedtceller.[/quote]

Hvis du kommer op på 25% BF, så spiser du ikke ordenligt. Og jeg tror ikke du kan gaine ½ kg lean masse om ugen året rundt.
Brugeravatar

Lithium skrev:
Misterhamper skrev:
Lithium skrev:

Det er selvfølgelig en vægtforøgelse, der ikke består af særlig meget fedt (og hvis der ingen vægtforøgelse er, så spiser man selvfølgelig for lidt). Og det opnår man ved moderat bulk - også når man har opbygget rigtig meget muskelmasse, ville det være smart at cutte.

Yes, det er også min overbevisning, men er Moderat bulk = ca. +0,5 kg om ugen ? Og ved hvilken fedtprocent ville de være klogt at bgynde at cutte igen, jeg tænker det måske er usmart at ryge op på 25 % kropsfedt i og med at fedtceller replikerer sig selv og man vil have nemmere ved at gaine fedt på igen når man har øget antallet af fedtceller.

Hvis du kommer op på 25% BF, så spiser du ikke ordenligt. Og jeg tror ikke du kan gaine ½ kg lean masse om ugen året rundt.[/quote]

Det var selvfølgelig ikke lean masse jeg mente, bare total vægtforøgelse, hvor meget mener du man bør tage på under moderat bulk om ugen i totalvægt ?[/quote]

Så meget du kan, hvor du ikke gainer meget fedt. Ingen kan jo sige om du kan gaine ½ kg muskelmasse om måneden eller 2 kg muskelmasse om måneden, udover spejlet
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
Selvfølgelig er det det. Du gainer jo mere som nybegynder end som trænet.
Også lad vær med at ligge for meget i sådan nogen præcise tal. Vi er alle forskellige, og nogen kan tage mange kg på, nogen kan ikke tage mange kg på.

ja, men sq ikke 16kg lbm på 7 mdr! det første år man træner kan man gaine helt op til ca 12 kg mener jeg at have læst.. men derefter går det hurtigt ned af til de 5-7 kg pr år.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan