Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1481
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1480

Følg bodybuilding.dk på

Vens ex-kæreste

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

En lang historie og et for mig stort spørgsmål syntes jeg er på tide bliver stillet i offentligheden. Jeg vil meget gerne have jeres mening om det, der kommer følgende. Det er en lang historie, men here goes...

Jeg har en ven, ca. 2 år ældre, og en veninde.. Pigebarnet har jeg kendt siden folkeskolen hvor min 2 år ældre ven er et senere bekendtskab. Jeg havde en gang en "ting" for denne pige, men det gik lidt hen i ingenting og jeg gjorde ikke videre ved det. (Hvilket jeg fortryder den dag i dag) Men det ender med, at de 2 finder sammen og er kærester i et godt stykke tid. Mig og pigebarnet snakker ikke så meget sammen i den periode, medmindre vi mødes til fester, i toget osv. For lidt over et halvt års tid siden slår de 2 op.

Ved en klassefest en torsdag skal jeg med klassen i byen. Det er en hamrendes fed tur hvor jeg både er sammen med klassekammeraterne og vennerne fra hjembyen. Dvs. min 2 år ældre ven også er der og hvor flere af vores fælles gode venner også er. Der er fed stemning og jeg og nogle venner fra klassen ender oppe på et mere roligt diskotek og får drinks og snakker. Jeg skriver derefter til pigen som jeg tidligere har spurgt om hun kommer i byen og hun og hendes veninder kommer ind og får drinks. Vi får nogle hurtige drinks, hvorefter jeg så bliver smidt ud sammen med en anden, fordi jeg fjernede en plast-flaske lidt hårdt og en ven parerede så den fløj væk. Man er vel bodybuilder :roll: Jeg går en tur op i min vens lejlighed for at ligge mig til at sove.. Klokken er omkring 5 om morgenen og han er allerede gået hjem.. Derefter ringer dem fra diskoteket og spørger om jeg ikke kommer med videre, hvilket jeg gør da jeg ikke lige mente min aften allerede var slut.

Klokken bliver 6 og det meste er ved at lukke, så vi tager videre op i en fra klassens lejlighed (dem fra diskoteket - inklusiv pigebarnet og veninder) herefter sidder vi og ser noget børneTV. Jeg sidder med pigebarnet på skødet hvorefter hun – uventet men suverænt fedt – kysser mig. Det har jeg selvfølgelig ikke noget i mod ? Men det ender blot i det ene kys.

Dagen efter taler jeg med en ven om nattens erobringer osv., hvor jeg kommer til at nævne kysset. Han fortæller mig, at det var dumt og jeg burde fortælle det til hendes ex-kæreste. Jeg syntes egentlig ikke det var videre dumt, men siger, at jeg vil fortælle ham det senere.. Nu skulle jeg bare hjem og sove.

Dagen efter får jeg ikke fortalt ham det, men på anden dagen møder jeg 6 beskeder fra hendes x’en om hvor forrådt han er og hvor meget jeg er et svin… Inden jeg svarer skriver jeg til pigebarnet og spørger, inden jeg fucker alt for meget op, om der var noget i kysset. Hendes svar er et ”måske”.

Derefter svarer jeg x’en som har svært ondt i røven over hvad der er sket. Jeg fortæller ham, at det er 6 måneder siden de slog op og at han faktisk ikke kunne tage patent på andre mennesker. Jeg kan godt forstå han bliver sur – jeg forventede dog han efter noget tid blev god igen. Men mig og ham bliver altså uvenner, og snakker derefter ikke sammen. Det er efterhånden over en måned siden, og først nu har jeg snakket med ham igen. Jeg har mødtes 2 gange med pigebarnet inden, men vi har besluttet at det ikke bliver til noget, nok pga. ovenstående situation med sure/tabte kammerater og chikanering mod begge parter. Stadigvæk er han mere end bitter, og mener, at vi ikke bør tale sammen længere, selvom vi kom til enighed om at vi skulle tale sammen til en fest vi begge er blevet inviteret til. Men en anden af mine rigtig gode venner (som åbenbart er en bedre ven med x’en) har pludselig også fået ondt i røven og skriver beskeder om at jeg bagtaler folk og skubber alle mine venner fra mig.(…?) Jeg prøver at få ham til at forklare mig, hvad jeg har sagt, men han vil ikke give noget konkret eksempel… Han skal også til festen i morgen.

Jeg er blevet en smule træt af situationen, men jeg mener sgu ikke at skylden til dette 100% ligger hos mig. Jeg kan godt se at han føler sig truffet når jeg er sammen med hans gamle kæreste, men ffs, så kan ingen i verden være sammen med hende eller andre tidligere kærester? Ville jorden ikke blive et svagt befolket sted? Jeg ville sgu ikke have noget i mod at en kammerat var sammen med min x-kæreste. Især ikke en som ham der ikke er en af de tættere kammerater jeg har.

Men er det mig der er galt på den? :verysad:
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: München

Træner her: FIT-STAR

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Først og fremmest... ham din ven, er han en god ven? En du sætter pris på? Hvis ikke han vil forsones bare fordi du har kysset hans ekskæreste, er det hans problem. Lad det hænge på ham.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Galleri: Intet galleri

Kan ik forstå hvorfor ex´en har ondt i røven over det?? :?

Derudover "kom jeg til" selv at lave et ligende nummer med en fra min klasse... Der var ingen problemer med det overhovedet... Hverken dengang eller nu...
You will always fear, what you don´t understand.

Geografisk sted: Odense

Lang historie med masser af drama :8

Jeg synes sgu ikke din venner er noget som helst værd. Som du også selv er inde på, er der sgu ikke patent på danmarks damer :D Kan godt se problematikken i at det er din gode vens ex kæreste og det er nederen osv. men det er imo ikke en grund til, at gå så meget amok og få ondt i røven over det.

Var jeg dig, ville jeg sgu cutte venskabet - medmindre det virkelig er en du holder af, som måske bare er inde i en skidt periode :wink:

TheFatboy skrev:Først og fremmest... ham din ven, er han en god ven? En du sætter pris på? Hvis ikke han vil forsones bare fordi du har kysset hans ekskæreste, er det hans problem. Lad det hænge på ham.

Ja, han var sgu en okay ven. Klart en arrogant badboy type, især sammen med de forkerte personer, men jeg har tit nydt at drikke øl sammen med ham en stille og rolig aften.. Men det er også den konklusion jeg er kommet til.. Jeg har skrevet med ham, hun har skrevet med ham og lige lidt hjælper det.. Jeg er faktisk ikke klar over, hvad jeg skal gøre for at han skulle kunne tilgive det :-k
Billede
Brugeravatar

er jeg den eneste der kommer til at tænke på sundhedsstyrrelsens aktuelle kampange med max 5 genstande :D

jeg synes også at din ven overreagere en smule, måske forklaringen ligger i at han stadig føler noget for hende :-k
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Kostplan: Vis kostplan

Ikke dit problem så. Jeg ved at det er nemt for mig at sige når jeg står på sidelinjen, men du må lade ham sejle i sin egen sø. Du kan ikke gøre andet end at ryste på hovedet. Men du må først og fremmest optræde med værdighed. Du må for alt i verden ikke føle dig som offeret i den her situation. Du har per definition intet gjort forkert. Hvis ikke han er ude efter et kompromis... ja, så er det nu en gang hans problem.
Brugeravatar

Styrkeliste

MS 400 skrev:Kan ik forstå hvorfor ex´en har ondt i røven over det?? :?

Derudover "kom jeg til" selv at lave et ligende nummer med en fra min klasse... Der var ingen problemer med det overhovedet... Hverken dengang eller nu...

Nej, jeg kan måske godt forstå han bliver lidt sur, men for fanden da ikke blive ved med at være det.. ??
Billede
Brugeravatar

joey T skrev:Lang historie med masser af drama :8

Jeg synes sgu ikke din venner er noget som helst værd. Som du også selv er inde på, er der sgu ikke patent på danmarks damer :D Kan godt se problematikken i at det er din gode vens ex kæreste og det er nederen osv. men det er imo ikke en grund til, at gå så meget amok og få ondt i røven over det.

Var jeg dig, ville jeg sgu cutte venskabet - medmindre det virkelig er en du holder af, som måske bare er inde i en skidt periode :wink:

hah, ja jeg blev en smule "carried away" :lol: Jeg tror måske jeg skulle cutte kontakten og lade ham komme til mig hvis han vil noget?
Billede
Brugeravatar

Fik I nogle drinks på den bytur?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

TheFatboy skrev:Ikke dit problem så. Jeg ved at det er nemt for mig at sige når jeg står på sidelinjen, men du må lade ham sejle i sin egen sø. Du kan ikke gøre andet end at ryste på hovedet. Men du må først og fremmest optræde med værdighed. Du må for alt i verden ikke føle dig som offeret i den her situation. Du har per definition intet gjort forkert. Hvis ikke han er ude efter et kompromis... ja, så er det nu en gang hans problem.

Du mener vel skurken og ikke offeret?

Ellers er jeg enig med Fatboy, lad ham sejle i sin egen sø, og lad ham indse at du ikke har gjort noget galt, og hvis det ikke sker, så er han måske slet ikke typen du vil være ven med.
Brugeravatar

Reputation point: 5

JensL skrev:Fik I nogle drinks på den bytur?

ja det skal jeg ikke kunne benægte
Billede
Brugeravatar

tisoe9520 skrev:
MS 400 skrev:Kan ik forstå hvorfor ex´en har ondt i røven over det?? :?

Nej, jeg kan måske godt forstå han bliver lidt sur, men for fanden da ikke blive ved med at være det.. ??

Nej, overhovedet ikke....
Du skulle droppe venskabet med ham... Du har jo ik gjort noget galt, da han jo ik har patent på samtlige kvinder.... Hvis I ik kan være venner fordi at du har kysset hans ex.. Så er venskabet ik værd at bygge videre på...
Men ja det er jo nemt nok at sige, når man ik er i midten af det der sker..
You will always fear, what you don´t understand.

Geografisk sted: Odense

ja det skal jeg ikke kunne benægte

Ok. Ps. jeg kan ikke se problemet i et lille kys, men jeg er jo heller ikke din ven.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Jeg syntes bare det er ærgeligt det er nødt til at gå sådan.. :(

Men hvad gør jeg med den fest i morgen? Ham og 2 andre gutter (de er fodbold-badguys, så de hænger næsten altid sammen, måske derfor de også er sure på mig??) er en del af festen i morgen, og jeg gider ikke hvis de gør et problem ud af det dér fordi de skal spille seje..
Billede
Brugeravatar

tisoe9520 skrev:Derefter svarer jeg x’en som har svært ondt i røven over hvad der er sket. Jeg fortæller ham, at det er 6 måneder siden de slog op og at han faktisk ikke kunne tage patent på andre mennesker. Jeg kan godt forstå han bliver sur – jeg forventede dog han efter noget tid blev god igen.
Jeg kan ikke forstå, han bliver sur - jo, når han har rigtig ondt i r....

Hvis han er et godt menneske, så må han selvfølgelig ønske det bedste for hans venner og omgangskreds.
Dertil hører også hans x
Selv om det ikke er dem mere, så fortjener hun - som alle andre - den bedst mulige fremtid.

Han må se at komme videre, hvis han hænger fast i fortiden, så bør han søge hjælp.

Jeg du bør gøre det du føler for, og hvis han ikke kan acceptere det, så er han ikke ven. :)

Ikke i forholdet til hans x, men hvis du afholder dig fra hende på grund af hans og andres reaktion,
så er du galt på den ved at du tillader dem at bestemme over dig. :)
Håber det gav mening.
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Jeg har selv prøvet noget lignene faktisk, hvor en af mine gode venner havde haft noget med en pige en sommer men de så ikke kom sammen fordi hun skulle på efterskole.
Jeg var så til nytår sammen med ham over ved hende, hvor han dog snakkede mest med hende, da han vist gerne ville have noget med hende.
Men så 3-4 måneder efter begynder hun at skrive til mig, og vi skriver så meget sammen.
Jeg spørger hende så om hun ved om "fyren" stadig ville noget af hende, hun siger så nej, der er slet ikke noget mere. Vi begynder så at ses lidt til fester osv.
Så holder ham "fyren" en fest, hvor hende og jeg begge er der, jeg prøver dog ikke at snakke for meget med hende da jeg ikke ved hvordan han vil reagere. Men så i byen hvor jeg blev godt fuld og han ikke var der havde vi noget, jeg tog så hjem til hende osv. Og vi havde så også noget nogen gange efter. Hvor han så også så det, hvor han ikke sagde noget til mig, og virkede som altid.
Så fortæller hun mig at han faktisk stadig kan lide hende og er skuffet over hende. Jeg venter så egentlig på han fortæller mig det, men der kommer ikke noget. Han cutter kontakten fuldstændig, invitere mig ikke til fester eller snakker med mig længere. Jeg valgte så efter noget tid hvor jeg var meget i tvivl at droppe hende. Jeg begyndte så at snakke lidt mere med "fyren" men ikke sådan helt vildt meget, til at starte med. Men stille og roligt, og jo mere tid der gik jo bedre blev vi igen, og nu er jeg rigtig gode venner med ham og hende, så det var godt for mig-
Så tror bare du måske hvis du vil være venner med ham så prøv stille og rolig at snakke sammen igen, tror det kommer med tiden igen, hvis i virkelig er venner.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Som jeg sagde, lad dem være :)

Du kan vel sagtens feste uden at skulle være i kontakt med dem.
Brugeravatar

Styrkeliste

tisoe9520 skrev:Jeg syntes bare det er ærgeligt det er nødt til at gå sådan.. :(

Men hvad gør jeg med den fest i morgen? Ham og 2 andre gutter (de er fodbold-badguys, så de hænger næsten altid sammen, måske derfor de også er sure på mig??) er en del af festen i morgen, og jeg gider ikke hvis de gør et problem ud af det dér fordi de skal spille seje..

Fodbold og badguys :-k
Men du kender jo sikkert nogen andre også, så hvis det er sådan behøvs du ikke snakke med dem. Men ellers kan du prøve på hvis det virker som om det er et problem for ham, at snakke med ham. Ellers bare "fuck ham" og ha' det sjovt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

henning skrev: men hvis du afholder dig fra hende på grund af hans og andres reaktion,

=D>
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er svært at sige. Synes bare du skal gøre klart overfor folk at der ikke er noget mellem jer og spille med åbne kort.
Jeg har personligt den holdning at mine venners x'er er no-go område. Fuldstændigt. Ville heller ikke bryde mig om, hvis en af mine venner var sammen med min x. Det har ikke noget at gøre med patent på damer eller noget. Oftest har man stadig nogen følelser og det må folk da respektere. Der er tusindvis af damer. Så det er da bare at finde en anden :)

Geografisk sted: Frederikssund

Logbog: Ingen logbog

tisoe9520 skrev:Ja, han var sgu en okay ven. Klart en arrogant badboy type, især sammen med de forkerte personer, men jeg har tit nydt at drikke øl sammen med ham en stille og rolig aften.. Men det er også den konklusion jeg er kommet til.. Jeg har skrevet med ham, hun har skrevet med ham og lige lidt hjælper det.. Jeg er faktisk ikke klar over, hvad jeg skal gøre for at han skulle kunne tilgive det :-k
Lidt mod sigende arrogant -badboy - forkerte personer -

Han var en OK ven, men det har han åbenbart afsluttet.
Det er ikke dit problem, hans manglende tilgivelse er kun hans, den kan du ikke klare for ham.

Også her er der kun en vej, og det er videre, gerne hver sin vej...
Tilgiv ham, ønsk ærligt at han kommer videre og at han lærer noget af det.
Hvis man ikke kan give slip på et venskab, så er det mere afhængighed end ægte venskab.
Henning
Brugeravatar

Styrkeliste

henning skrev:
tisoe9520 skrev:Derefter svarer jeg x’en som har svært ondt i røven over hvad der er sket. Jeg fortæller ham, at det er 6 måneder siden de slog op og at han faktisk ikke kunne tage patent på andre mennesker. Jeg kan godt forstå han bliver sur – jeg forventede dog han efter noget tid blev god igen.
Jeg kan ikke forstå, han bliver sur - jo, når han har rigtig ondt i r....

Hvis han er et godt menneske, så må han selvfølgelig ønske det bedste for hans venner og omgangskreds.
Dertil hører også hans x
Selv om det ikke er dem mere, så fortjener hun - som alle andre - den bedst mulige fremtid.

Han må se at komme videre, hvis han hænger fast i fortiden, så bør han søge hjælp.

Jeg du bør gøre det du føler for, og hvis han ikke kan acceptere det, så er han ikke ven. :)

Jeg tror bare ikke han er på det plan.. Hans opførsel virker på mig infantil og dum og ikke mindst tarvelig... Og jeg er blevet endnu mere i tvivl om jeg har gjort noget galt nu hvor der er andre der er blevet sure..

henning skrev:
Ikke i forholdet til hans x, men hvis du afholder dig fra hende på grund af hans og andres reaktion,
Håber det gav mening.
Henning

Fandme ja! Jeg burde faktisk ikke lade hans idioti være en hæmsko for mig og hendes forhold! Tak for det, henning :) Det hjælper faktisk rigtig meget at høre :)
Billede
Brugeravatar

henning skrev:
tisoe9520 skrev:Ja, han var sgu en okay ven. Klart en arrogant badboy type, især sammen med de forkerte personer, men jeg har tit nydt at drikke øl sammen med ham en stille og rolig aften.. Men det er også den konklusion jeg er kommet til.. Jeg har skrevet med ham, hun har skrevet med ham og lige lidt hjælper det.. Jeg er faktisk ikke klar over, hvad jeg skal gøre for at han skulle kunne tilgive det :-k
Lidt mod sigende arrogant -badboy - forkerte personer -

Han var en OK ven, men det har han åbenbart afsluttet.
Det er ikke dit problem, hans manglende tilgivelse er kun hans, den kan du ikke klare for ham.

Også her er der kun en vej, og det er videre, gerne hver sin vej...
Tilgiv ham, ønsk ærligt at han kommer videre og at han lærer noget af det.
Hvis man ikke kan give slip på et venskab, så er det mere afhængighed end ægte venskab.
Henning

Sammen med de forkerte personer var han ikke altid noget fedt selskab, men udover det var han sgu fin nok.. Men jeg har sagt til ham, at bolden er på hans bane. Nu må han selv komme til mig hvis han vil noget. Bum.
Billede
Brugeravatar

Jeg er s.. lidt nysgerrig på hvilken alder I har?

Derudover vil jeg give Tobias ret i, at venners x-kærester er no-go, medmindre man har snakket med vennen om det. Jeg ved det er pisse svært og er også selv faldet i en gang. Men det er bare noget rod.
Kærester kommer og går (ogsåe derfor jeg spørger ind til alder). Venner er ofte mere værdifulde og holdbare.
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (8)

TobiasKørvéll skrev:Jeg har personligt den holdning at mine venners x'er er no-go område. Fuldstændigt. Ville heller ikke bryde mig om, hvis en af mine venner var sammen med min x. Det har ikke noget at gøre med patent på damer eller noget. Oftest har man stadig nogen følelser og det må folk da respektere.
Klart nej,
det er din opgave at få dine følelser bearbejdet, der binder dig til fortiden med andre personer.
Dine uafsluttede gestalts. :)
Igen, ens følelser på godt og ondt er kun ens egne og ens eget ansvar.
Det handler yderst set om kærlighed, ikke om afhængighed.
Hvis man endelig vil hænge fast i fortiden, så hæng fast i den fortids følelser, hvor kærligheden var størst,
og ønsk den tilstand kommer igen både for dig selv og din x hver for sig. :)
Henning
Brugeravatar

Styrkeliste

Kæmperen skrev:Jeg er s.. lidt nysgerrig på hvilken alder I har?

Derudover vil jeg give Tobias ret i, at venners x-kærester er no-go, medmindre man har snakket med vennen om det. Jeg ved det er pisse svært og er også selv faldet i en gang. Men det er bare noget rod.
Kærester kommer og går (ogsåe derfor jeg spørger ind til alder). Venner er ofte mere værdifulde og holdbare.

Jeg har netop nået stemmerettens første år. Dvs. 18. Og jovist, venner kommer og går.. Men jeg har efter det her tydeligt erfaret hvor mine gode venner er og især hvor de ikke er! :thumpdown: Og jeg syntes fandme godtnok det er en boderøvsregel det med venners x-kærester, I am sorry to say..
Billede
Brugeravatar

TheFatboy skrev:Som jeg sagde, lad dem være :)

Du kan vel sagtens feste uden at skulle være i kontakt med dem.

Jae, men hvis de nu antaster mig eller noget.. ej det ved jeg heller ikke om de gør, men det ville blive noget værre rod..
Billede
Brugeravatar

tisoe9520 skrev:
Kæmperen skrev:Jeg er s.. lidt nysgerrig på hvilken alder I har?

Jeg har netop nået stemmerettens første år. Dvs. 18. Og jovist, venner kommer og går.. Men jeg har efter det her tydeligt erfaret hvor mine gode venner er og især hvor de ikke er! :thumpdown: Og jeg syntes fandme godtnok det er en boderøvsregel det med venners x-kærester, I am sorry to say..

Kommer selvfølgelig an på kvaliteten af venskabet.
Jeg har i hvertfald venner, hvis ekskærester jeg ikke vil røre af respekt for venskabet, med mindre han er helt afklaret, som jeg skrev tidligere.
Perifere venner er nok noget andet.
Og hvor går grænsen så?
Med mine godt 500 "venner" på fjæsen låser jeg måske mig selv lidt :D
Men nogle af mine nære venner der går over 15 år tilbage vil jeg ikke såre for en flirt eller et knald.
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (8)

Kæmperen skrev:...venners x-kærester er no-go, medmindre man har snakket med vennen om det.

He said it :nono:
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50