Så vil jeg forsøge mig med en logbog. Det er immervæk den sjoveste måde at få dokumenteret sin træning! Først vil jeg fortælle lidt om min baggrund for at skrive denne logbog:
I april 2011 startede jeg til amerikansk fodbold efter 10 år med europæisk fodbold og efterfølgende et års Practical Wing Chun. Jeg var blevet overordentlig træt af alm. fodbold, og derfor forsøgte jeg mig med Wing Chun, hvilket egentlig var en succes. Bortset fra det manglende konkurrenceelement! Min fætter spillede i april offensive tackle for Slagelse Wolfpack, som sidste sæson endte nr. 5 ud af 10 hold i Nationalligaen i deres blot anden sæson i den bedste række. Så uden nogen kendskab til amerikansk fodbold kastede jeg mig ud i det. Jeg havde end ikke set en hel kamp i fjernsynet, inden jeg selv startede.
Forud for min start havde jeg styrketrænet 1 år og 4 måneder - med forskellige programmer. Dog har de alle haft præg af klassisk bodybuilding templates.
I min første sæson nåede jeg at deltage i fire kampe med nederlag som resultat i hver og en af kampene. Sur første sæson. Men forklaringen kan blandt andet findes i det faktum, at vores amerikanske træner valgte at rejse hjem i pre-season formentlig pga. hjemve. Dermed stod vi uden trænerteam, og det var derfor op til vores amerikanske import quarterback at coache os sammen med nogle af de rutinerede danske spillere. Langt fra en optimal situation når modstanderne ofte har 3-6 coaches! Motivationen led under de mange nederlag og de ineffektive træningspas. Vi endte endda med at mangle spillere, hvilket betød, at vi ikke kunne stille hold til de sidste to kampe. Derfor er vi nu tvangsnedrykket til 1. division.
Og det leder mig til næste sæsons ambitioner, hvor jeg vil se frem til at prøve at sejre for første gang! Men før næste sæson skal min fysik forbedres voldsomt, så jeg kan dominere modstandernes offensive tackles.
Følgende er min nuværende stats og 1RM's:
Alder: 20 år
Højde: 194 cm.
Vægt: 99,5 kg.
Position: Defensive end
Bænkpres: 92,5 (steg sidste uge fra 85 til 92,5 efter en ufrivillig periode på tre uger med kun én gang træning pr. uge)
Safety squat: 160 (vi har kun safety squat. Ved at folk vil protestere! Men det er ikke en mulighed for mig at træne andre steder)
Dødløft: 150
Mit svage punkt er mit bryst. Men det er der blevet lavet markant om på efter jeg begyndte at træne efter et Westside Barbell template med inspiration fra min store idol: Den amerikanske styrkecoach Joe DeFranco.
Mit program ser sådan ud:
Upper-body max effort
Barbell bench press (triples indtil det bliver hårdt, og derefter singles op til dagens max - ikke til failure!)
A) Pullups 3x8-12
A) Closegrip bench press 3x8-12
B) Seated DB cleans 2x8-12
B) Rear delt raises 2x8-12
B) Lateral raises 2x8-12
Medicine ball DB chest press 2x20-25 (lactic acid tolerance)
Lower-body max effort
Safety squats (triples indtil det bliver hårdt, og derefter singles op til dagens max - ikke til failure!)
A) Pullthroughs 3x8-12
A) Mave/core træning 3x8-12
Curls variation 3x8-12
Upper-body dynamic effort
Barbell bench press 7x2 (50% af max 1RM)
A) DB bench press 3x8-12
A) Bent over rows 3x8-12
B) DB shoulder press 3x8-12
B) DB shrugs 3-8-12
Dips 2x20-25
Lower-body dynamic effort
Box jumps/long jumps/bulgarian split jumps eller lign. 7x2
A) Romanian deadlift 3x8-12
A) Mave/core træning 3x8-12
Curls variation 5x10 (sæt uden pause med vægtregression for hvert sæt)
Derudover vil jeg indlægge tabata-intervaller og accelerationstræning, når overskuddet og tiden er til det (skal også have tid til mit studie - psykologi og historie på Roskilde Universitet).
Træningen starter igen i februar og første kamp er i april. Mine mål for følgende sæson (10 kampe):
Sacks: 5
Tackles: 10 (svært, for få hold løber bolden ofte)
Forced fumbles: 1
+ Oprykning
Kom endelig med kommentarer undervejs!

Jeg hed faktisk Asomugha da han var i Raiders (ville du også kunne se efter hvornår min bruger er oprettet) og har intet med iggles at gøre