Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1357
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1354

Følg bodybuilding.dk på

KOSMETIKLØFT

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Du har også været igennem den helt store mølle kan jeg se. Vil helt sikkert prøve mig frem med de øvelser du nævner. Skulderen føles noget mindre øm nu her dagen derpå, så jeg giver den en chance igen på mandag.
Every day is being awesome day
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tillykke med PRen! Så fik du endelig trukket de kilo du har snakket længe om. :D

Ps. Drop straps næste gang, instant gains!
Once we let go of every thing, everything remains.

Reputation point: 93

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 262.50

Tuna skrev:Tillykke med PRen! Så fik du endelig trukket de kilo du har snakket længe om. :D

Ps. Drop straps næste gang, instant gains!

Ja det var da også på tide!!
Straps er jeg først lige begyndt at bruge regelmæssigt nu her, men det er simpelthen for at undgå det assymetriske vrid der opstår ved mixed greb. Men det er ikke helt lagt på hylden, lidt federe at kunne dødløfte fucking tungt med de bare hænder :king:

03-12-2012, PG- Aarhus, Push dag

Idag var det tid til at afprøve skulderen, efter en hård weekend med arbejde og julefrokost. Skulderen føltes noget bedre end i fredags, og jeg kunne køre lidt øvelser til brystet.

A1: Cable Flies
12 @ 11,25kg
12 @ 11,25kg
12 @ 11,25kg
12 @ 11,25kg
12 @ 11,25kg

A2: Push ups
20 reps
10 reps
10 reps
10 reps
10 reps

B: Ekstern rotation med DB

C: DB shoulderpress (kørt kun til parallel)
8 @ 13,5kg
8 @ 13,5kg
8 @ 13,5kg
8 @ 13,5kg
8 @ 16kg
8 @ 16kg

D: Tricep Pushdown
12 @ 30kg
10 @ 42kg
9½ @ 42kg
10 @ 42kg
10 @ 35kg
10 @ 35kg
10 @ 35kg
10 @ 35kg

E1: Donkey Calf Raise
15 @ 120kg x 5
E2: Seated Calf Raise
10 @ 60kg x 5
E3: GHR (laveste trin)
8 reps x 5

F: Ab Wheel - fra laveste skammel
5 reps
6 reps
6 reps
Herfra besluttede jeg mig for at prøve en stående ab wheel med hjælp fra et band.
Det blev til 3-4 singles, ved hjælp fra et rødt band der var viklet om pullup-baren.
Første gang at jeg har lavet en stående Ab-wheel!!! :D

Idag forsøgte jeg mig lidt frem med skulderen. Den føltes godt under alle øvelserne, udover pushups, hvor der var lidt irritation hvis jeg gik helt ned til gulvet. Bliver spændende at se hvordan den føles om et par dage.

Ellers så levede PG op til sit image, der var masser af bro's tilstede idag og der var god stemning. Danny fik sat endnu en pr i dødløft på 237,5kg, en rigtig grinder!

Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Billede
Jeg vil også have en hund

04-12-2012, Pull

Jeg lugtede rigtig godt af mand idag. Siger man ikke at når man kan lugte sit eget sved, så ved man at det er ved at være op over?
Dødløft blev kørt med hævet stand idag, da jeg syntes at jeg er svagest i bunden af løftet - så de næste par uger forsøger jeg mig lidt med denne øvelse. Fik snakket lidt med Casper omkring min skulder, og blev tilrådet at tage dobbelt dosering af fiskepiller og putte is på skulderen i 9 minutter et par gange om dagen, i de næste 10 dage. Så det vil jeg prøve, lad os se hvordan det står til d. 14. december.

A: DL(hævet stand, stående på 25kg plates)
5 @ 70kg
5 @ 110kg
5 @ 150kg
3 @ 150kg <- Stangen bouncede for meget til venstre og jeg mistede opspændet
5 @ 150kg
5 @ 150kg <- Sidste rep var ikke pæn så vægten blev sat ned
5 @ 140kg

B: Walking DB Lunges (straps)
10 @ 28,5kg
10 @ 28,5kg
10 @ 28,5kg
10 @ 28,5kg
10 @ 28,5kg
Puha det var tungt idag, næsten kramper i glutes efter sidste sæt

C1: Donkey Calf
15 @ 120kg
15 @ 120kg
15 @ 120kg
15 @ 120kg
15 @ 120kg

C2: GHR (laveste indstilling)
10 x 5 sæt @ BW
Godt med DOMS i læg fra bonus passet igår.

D: Pull ups
8
8
8
8 <- sidste 2 med lidt momentum fra ben
6

E1: DB Rows (straps)
6 @ 41kg
6 @ 41kg
8 @ 41kg
8 @ 41kg
8 @ 41kg

E2: Seated DB Reverse Calf raise
21kg x 12 reps x 4 sæt

Var fuldstændig kørt ned her.

F: Spider Curls
8 @ 18,5kg
8 @ 18,5kg

G: Hammer curls
8 @ 21kg
8 @ 21kg
Lidt en slatten omgang for gunz, men energien var der ikke idag.

Pillepinball og Båb var nede og smede idag, et par flotte fyre de er - vi blev enige om at store glutes må være vejen frem, både for mænd og for kvinder.. Dog vigtigst for kvinder
Garik kom forbi og smedede lidt ryg med nogle pæne Bent over rows, så tæt på vandret kan jeg ikke komme i den øvelse! Ellers var der fyldt med godtfolk som der plejer.

Oh my.. Nu vi snakkede store glutes....
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Morgenvægt 91,2kg
Ifølge BMI er jeg nu overvægtig :dance:
Brugeravatar

Styrkeliste

Loggen har stået stille i en 2 ugers tid nu. Dette skyldes at jeg har haft problemer med kadaveret, er virkelig blevet trollet meget på det sidste, skulder gør nas, lænd og ryg gør nas, hofte er spændt og jeg har lungebetændelse.

Vil gøre det her kort, da jeg ikke kan lide at sidde og tude over det:
Havde en træning i sidste uge som ikke er logget, som fuldstændig fuckede min skulder selvom at det kun var en trække dag - tog en uge off. I den uge fik jeg lungebetændelse og ondt i ryggen.
Torben Bräuner konstaterede 3 facetledssyndrom op af ryggen, foråsaget af spændinger i skulderen som har trukket ryggen skæv (plus dødløft sidste træning og projekt arbejde foran computeren hver dag) Udover det kunne Torben konstatere at der ikke er nogen inflammation i skulderen, men at det er muskelspændinger som gør at jeg har ondt der. Har arbejdet med at køle skulderen ned i 9 minutter et par gange om dagen og har taget dobbelt dosis af fiskeolie i en 2 ugers tid også.

Status idag er at hoften og min lænd er spændt efter træning. Kunne mærke en lille irritation i skulderen efter 500m roning så jeg stoppede med trække øvelser resten af træningen. Da jeg stadig er syg og har mild lungebetændelse gik det også ud over mit energiniveau, blev meget svimmel og fik kvalme under supersettet og blev derfor nødt til at stoppe der, stadig bedre end ingenting. Starter på penicillin idag, nu skal det fandme gå væk det lort.

18-12-12 Performance Gym Start-up træning 9.00-10.15

Opvarmning:
500m roning
20kg FSQ, irritation i hofte igen
Band Pullaparts etc

A: Ben Pres
10 @ 100kg
8 @ 160kg
8 @ 200kg
8 @ 200kg
8 @ 200kg
8 @ 200kg
8 @ 160kg

B1: Donkey Calf Raise
15 @ 120kg
12 @ 120kg
12 @ 120kg
12 @ 120kg
12 @ 120kg

B2: Seated Calf Raise
8 @ 60kg
8 @ 60kg
8 @ 60kg
8 @ 60kg
8 @ 60kg

B3: GHR - laveste indstilling
10 reps x 5

Efter 5. set var jeg meget svimmel og fik kvalme. Tog et par minutter og gik da ned for at strække ud, især i hoften - og fangede hurtigt en bus derefter.
Jeg kommer og tager revanche meget snart igen!!

Føler mig ikke specielt awesome lige nu...
Brugeravatar

Styrkeliste

Det var da en ordentlig røvtur! Må din bedring blive tjep, så du kan blive anabolsk igen snarest. :wink:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

flamingopikken skrev:Det var da en ordentlig røvtur! Må din bedring blive tjep, så du kan blive anabolsk igen snarest. :wink:

Jo tak, jeg håber at jeg snart kan komme ovenpå igen! Har haft Kineiso tape på skulderen de sidste par dage, og det ser ud til at hjælpe lidt! =P~ Skal til Fys imorgen, så må vi se hvad han har at sige. Iøvrigt rigtigt godt presset idag!!
Brugeravatar

Styrkeliste

I'm back!

Jeg skylder jer vel en forklaring på hvorfor jeres dosis af gode damer har manglet den sidste 1½månede.
Der er sket det at efter at jeg gik til fys, fik jeg at vide at min holdning i skulderen har været indadroteret hvilket har forårsaget en overbelastningsskade på bagsiden af skulderen. Dette betyder at genoptræning kommer til at tage lang tid, desværre.
Da jeg kunne konstatere at jeg ikke længere kunne løfte, presse, skubbe eller ja nærmest ikke noget som helst med højre skulder uden smerte, valgte jeg at tage en pause fra træning. Pausen er dog blevet alt for lang. Dette skyldes mange ting, bla. fokus på mit studie da jeg tidligere på semestret fik et 4 tal, som jeg i slutningen af Januar fik vendt til en 12'er til den endelige eksamen - hvilket skyldes at ALT min tid gik på studiet. Jeg er også flyttet til Odense, hvilket betyder at jeg ikke længere er at finde i PG Aarhus - jeg savner det sted helt vildt.... Alt dette har gjort at jeg har haft svært ved at få det til at passe ind, og ja har også haft svært ved at tage mig sammen da man efter så lang tid faktisk bliver doven selvom at træningen er noget man ikke kan leve uden, når man endelig er igang.
Jeg vil gerne sige undskyld til drengene nede i PG for at jeg bare forsvandt, og ikke engang kom ned for at sige farvel. Jeg har virkelig værdsat stemningen og de mennesker der er i PG, og jeg kommer til at savne det helt vildt. Dog er jeg kun sat i hvile som medlem, da jeg forventer at returnerer til Aarhus efter sommerferien, håbet er at skulderen er 100% iorden til den tid.
Jeg har tabt mig et par kilo, og er tydeligt blevet mindre omkring lår, arme og bryst - det er hårdt... Jeg sætter min lid til muscle memory!

Jeg er nu bosat i Odense, har fået praktikplads ved et arkitektfirma og job i Ilva - OG jeg har meldt mig ind i OBBC! På alle andre fronter end træning der kører det bare derudaf.

Jeg har valgt at starte min log op igen idag da jeg endelig fik mulighed for at komme ned i OBBC og træne, idag var fokus på at finde ud af hvor meget min skulder kan. Og ja, det er desværre ikke ret meget den er i stand til. For ikke at nævne de 1½måneds stilstand hvilket virkelig kan mærkes på kondition og styrke - det er noget ØV!

Nå men here goes:

Vægt med tøj på kl 16.00 88,9kg
06-02-2013, Træning: 1, OBBC

5-10min opvarmning på cykel, step maskine

A) FSQ
6 @ 40kg
6 @ 60kg
6 @ 60kg
6 @ 60kg
6 @ 60kg
Note: Skulderen gør ondt ved VL-greb og ved almindelig squat. Med kryds-greb var der ingen smerter.

B) DL
6 @ 60kg
6 @ 100kg
6 @ 100kg
6 @ 100kg
6 @ 100kg
Note: Fokus på at placere skulderbladet korrekt gør at jeg godt kan lave denne øvelse med den givne vægt, tror godt at jeg ligeså stille kan arbejde mig op her. Min venstre hamstring var meget spændt, kan godt mærke at den ikke har været igang længe.

C) Standing Leg Curl
6 @ 25kg <- Højre hase føltes helt forkert, gjorde ondt ved denne øvelse - håber at det bare er lidt rust der skal bankes af.

D1) Seated Calf Raise - Hammer Strength
15 @ 40kg
15 @ 40kg
15 @ 40kg

D2) Donkey Calf Raise
12 @ 120kg
12 @ 120kg
12 @ 120kg

E) Chin up
8 reps
Skulderen havde det umiddelbart fint med denne øvelse

F) Pull ups
4 reps
No go, skulderen sagde nej - holdt kæft jeg er blevet svag i den øvelse iøvrigt...

G) Bicep curls
10 @ 12kg x 5
Ingen problemer

H) Fransk Pres
8 @ 25kg x 5
Ingen problemer

I) BOR
10 @ 20kg
No go, hvis jeg havde sat skiver på ville det ikke have været godt.

J) Dips
No go

K) Ab wheel
8 reps
6 reps
4 reps
+ 1 min planke
Ingen problemer

Det er lort, jeg ved det godt. Men indstillingen er nu at hvis jeg bare kan vende tilbage med samme styrke som før skaden om et par måneder så er jeg glad.

Et lille førstehåndindtryk af OBBC:
Jeg er jo blevet forkælet i PG Aarhus, så mine standarder er sat højt. Måske er det også derfor at jeg har svært ved at blive rigtigt begejstret for OBBC, har selvfølgelig kun været der én gang - men førstehåndsindtrykket er at det er et maskinhelvede. Har aldrig set så mange maskiner i et center før, det er helt ekstremt. Dog har de frivægtsområder, hvilket jeg værdsætter - selvfølgelig uden de lækre eleiko håndvægte med fat grip og roterende håndtag, dem savner jeg...
Jeg tog mig god tid til at undersøge hvad OBBC har af forskelligt udstyr, og da de har mere end 40 maskiner havde jeg sat min lid til at de i det mindste havde en Glute-ham raise. Efter en febrilsk trasken rundt kan jeg konstatere at den vigtigste "maskine" ( i min verden) nemlig GHR, slet ikke var at finde på det kæmpe gulv med maskiner - it blew my mind...
Ellers rigtig lækre rammer, en fin reception med sofaer og kaffe, et stort nyrenoveret omklædningsrum og 5000medlemmer, så der er gang i den. Dog mangler jeg den stemning som PG har været så gode til at skabe, hvor er Volbeat musikken og folk der råber af hinanden for at få den sidste rep i squatten.
Måske er jeg lidt for hurtig, vil lige give OBBC lidt tid til at synke ind i min dagligdag - så kommer der en endelig dom lidt senere :)

Hvis du har læst igennem alt dette skal du også have en belønning, og traditionen tro får du den lige HER:
Billede

1½måneds pause.. Jeg skal lige indhente lidt, så her kommer der lige lidt ekstra :)

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Surt at høre med skaden Steven og ærgerligt, du er flyttet til Odense. Men du skylder stadig kage :mrgreen:

Ej. Det har været rigtig hyggelig at "have" dig i PG, så kom endelig tilbage, hvis du flytter til Århus. Og så held og lykke med det hele :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Surt at høre med skaden Steven og ærgerligt, du er flyttet til Odense. Men du skylder stadig kage :mrgreen:

Ej. Det har været rigtig hyggelig at "have" dig i PG, så kom endelig tilbage, hvis du flytter til Århus. Og så held og lykke med det hele :wink:

Haha, ja jeg vil næsten give dig ret - jeg skylder vel egentlig kage - det må blive engang senere i år :) Men jo tak, og også held og lykke til dig, så må vi se om vi ikke kan nå vores mål om epic sw0leness, på et eller andet tidspunkt!

11-02-2013, OBBC, Træning 2

A: FSQ
40kg @ 5
60kg @ 5
60kg @ 5
60kg @ 5
60kg @ 5
60kg @ 5

B: DL
5 @ 60kg
5 @ 100kg
5 @ 120kg
5 @ 120kg
5 @ 120kg
5 @ 120kg

C: Chin Up
6 reps
6 reps
4 reps
4 reps

D1: Calf Raise Hammer
15 @ 50kg
12 @ 50kg
12 @ 50kg
12 @ 50kg
12 @ 50kg

D2: Donkey Calf Raise
10 @ 120kg
10 @ 120kg
10 @ 120kg
10 @ 120kg
10 @ 120kg

E: Lat Pulldown
12 @ lvl 1
5 @ lvl 4
5 @ lvl 8 <- Smerte nederst på skulderbladet

F: DB Curls
8 @ 16kg
8 @ 18kg
7 @ 18kg
5 @ 18kg
5 @ 15kg

G: Fransk Pres
10 @ 30kg
10 @ 30kg
9 @ 30kg
4 @ 30kg
5 @ 30kg

H: Planke
1min x 2 <- Core fuldstændig smadret, kunne ikke køre ab-wheel

Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvordan står det til i OBBC, Steven? Får du stadig trænet?
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan