Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65720 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1341
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1338

Følg bodybuilding.dk på

Nebido

Udskriv emne


Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping





Nogen så måske den anden tråd hvor jeg nævnte at jeg har haft svært ved at gaine muskelmasse. Jeg får hormonerstatning pga. min hypofyse er ude af funktion, og de 2 år jeg har trænet, har jeg set tæt på ingen resultater.

Min læge satte mig på Nebido (testosteron) for omkring halvandet år siden, da min egen produktion var blevet næsten ikke eksisterende, og mente at det ville få gang i min udvikling og hjælpe mig med mit muskelproblem. Det har desværre ikke haft den store virkning på mig. Jeg kan stadig ikke tage muskler på, har stortset ingen sexlyst, min krop lagrer fedt som en kvinde, og det meste af tiden har jeg slet ikke lyst til noget som helt. Hvilket jeg mener kunne tyde på test underskud.

Jeg har så skrevet med en gut på et udenlandsk bb forum. Han er vidst ved at uddanne sig inden for noget apoteksværk. Han sagde, at fra injektion med Nebido, gik der 5-6 uger før det faktisk begyndte at virke. Niveauet er så højt i kroppen en uge, og falder langsomt indtil uge 12. Så det er faktisk kun godt fra uge 5/6-11. Jeg får en sprøjte indeholdende 1000mg hver 12 uge. Men per 500mg Nebido er der kun 166mg ren testosteron! For mig er det ca 300mg per injektion! Dvs. statistisk set får jeg kun 25mg test per uge, og nu er jeg ikke sikker på hvor meget der er normalt, måske nogen af jer ved det?
Men ham jeg har skrevet med mener det er omkring 125mg. Så synes da jeg får meget i underkanten.

Istedet for Nebido ville han anbefale Sustanon eller Test enanthate, 250mg hver anden uge. De 2 erstatninger skulle kroppen kunne optage på 2 dage.

Har I noget kendskab til disse to, og ved I hvor man stikker sig?

Jeg ringer til min læge på mandag, for at få sat en undersøgelse igang. Skal have tappet blod og undersøgt mit test-niveau de næste 12 uger, for at se hvor lavt det er. Og så spørge om det er muligt at give mig Test enanthate eller Sustanon istedet.

Har I noget viden omkring Nebido og de andre produkter, for så vil jeg gerne høre. Er det rigtigt at Nebido er så dårligt i forhold til de andre?
Jeg har læst en masse om hormoner på nettet, men netop det min udenlandske ven siger har jeg ikke kunnet finde noget om.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 533
Tilmeldt: 3. mar 2008, 21:20
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg syntes bestemt du skal tage den med lægen. Det er vist meget normalt at give mænd i din situation de der 750-1000mg hver 10-12 uge, og det skulle gerne få folk op i det rette felt.

Ved du hvad dit serumtestosteron ligger på? Det skal gerne være 300-1000ng/dl.

Som du skriver det, så kunne man jo let forestille sig at du ganske enkelt har for lidt test i blodet. Det kan en blodprøve hurtigt finde ud af, og det er ihvertfald lægens pligt at sørge for at du lever så normalt så muligt. Du har IMO krav på at få nok medicin indtil dine værdier ligger i normalområdet.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Ved ikke hvad mit serumtestosteron ligger på, for ved ikke præcist hvad det er :)

Men jeg har kigget i mine kontrolpapire og der er mit test niveau i blodet målt i noget kaldet nmol/l.
Og der ligger jeg på 7.8. Normalværdien er mellem 8.0 og 30.0.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 533
Tilmeldt: 3. mar 2008, 21:20
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis jeg har regnet nogenlunde rigtigt, så svarer 7.8 nmol/L til 224 ng/dL, hvad der er ligger en del under det laveste normalområde. Du har simpelthen alt for lavt test, og det tror jeg sagtens du kan få din læge til at fikse op.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Smeden skrev:Hvis jeg har regnet nogenlunde rigtigt, så svarer 7.8 nmol/L til 224 ng/dL, hvad der er ligger en del under det laveste normalområde. Du har simpelthen alt for lavt test, og det tror jeg sagtens du kan få din læge til at fikse op.


Hvordan regner du det ud?
Regner i hvert fald kraftigt med min læge vil hjælpe mig. Det jo en del af hans job at sørge for man har det godt.
Kender du nogle præparater der er bedre end Nebido, og som lægerne herhjemme anvender? Tror simpelthen det Nebido er noget møg. Lige siden jeg begyndte på det har det ikke hjulpet, og man kan ikke øge doseringen, kun hvor hyppigt der gives injektion.
Men det må jeg se efter nogle blodprøver jo.

Ved du om man kan få resultatet på sådan en blodprøve med det samme?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 533
Tilmeldt: 3. mar 2008, 21:20
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sådan her
Billede

Hvorfor kan du ikke få højere dosis? Og det er da også fint nok at bare øge frekvensen. Hvis du øger frekvensen, vil du også øge koncentrationen, og det bliver du jo bare ved med indtil du rammer nogen normale værdier.

Iøvrigt, hvorfor får du ikke FSH og den slags istedet? Der er vel ikke noget galt med din evne til at lave testosteron, det er bare din hypofyse der ikke fortæller dine gonader hvad de skal?
Vedhæftede filer
1689-Picture 3.jpg
1689-Picture 3.jpg (19.36 KiB) Vist 4897 gange
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Tak.

Ja det er kun min hypo den er gal med.

FSH? Aner ikke hvorfor jeg ikke får det, synes min læge åbenbart ikke.
Det er sådan noget der stimulerer ens egen produktion?
Jeg er ret blank med hensyn til alt det her.
Så har du tid må du sgu gerne fortælle hvad det er, om det er mere besværligt og hvor tit det skal tages :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 533
Tilmeldt: 3. mar 2008, 21:20
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der findes et andet produkt, som der er god erfaring med. Det hedder Testoviron og kan fås som depot på 250 mg à 1 ml. til intramuskulær indsprøjtning med 14 dages eller 3 ugers mellemrum.
Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men er man over 50, skal dosis nedsættes, da der ellers kan komme hjerte/kar - eller leverproblemer.
Håber, du kan bruge det.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18. mar 2009, 21:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Peter Faber skrev:Der findes et andet produkt, som der er god erfaring med. Det hedder Testoviron og kan fås som depot på 250 mg à 1 ml. til intramuskulær indsprøjtning med 14 dages eller 3 ugers mellemrum.
Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men er man over 50, skal dosis nedsættes, da der ellers kan komme hjerte/kar - eller leverproblemer.
Håber, du kan bruge det.


Jeg har lige fået ad vide at jeg kan begynde på noget andet testosteron om 6 uger. Det er også 250mg, ved dog ikke om det er Testoviron, men kunne jo være.

Jeg ville da bare mene at hver 3 uge er for lidt?
Det er jo ikke 250mg REN testosteron, men omkring 176mg, når man piller de andre ting fra.
Så hver anden uge må da være mere normalt, hvis man skal have samme mængde som en mand selv producere?

Jeg er 20 :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 533
Tilmeldt: 3. mar 2008, 21:20
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Doping




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster