Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1449
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1446

Følg bodybuilding.dk på

Træning udenvægte

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





hey der alle sammen

er der nogen som kan hjælpe mig med at lave et trænins program hvor jeg ikke skal bruge vægte eller andre formere for hjælpe midler??
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. jun 2006, 19:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Den bliver satme svær, hvis det er masse eller styrke du søger efter.
Men hvis det er cardio er der self. ting som løbning, cykling, svømning o.l.

Ellers er det nok muligt for dig, at træne Dips og Pullups/chinups.

Du kan søge på google efter øvelserne, og slå fantasien løs, om hvor du kan udføre dem.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 1. maj 2006, 18:59
Geografisk sted: Esbjerg.
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er ikke noget du kan blive stor af hvis det er målet, men kan da lige smide nogen øveler op:
Ben: Pistol
Ryg: Hyperextension
Bryst: Armbøjninger med bred stand
Skulder: Håndstand(du går ned/op lige som ved armbøjninger).
Triceps: Bænkdips
Biecps: Chin-up
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



målet er at bliver stærkere, men mest af alt smidig og udholden, træner nemlig kampsport..

P.P.S. har i noget trænings program for ledende sådan generalt?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. jun 2006, 19:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er faktisk ikke korrekt at man ikke kan blive stor og stærk ved kropsvægtstræning. Dog kræver det på et tidspunkt yderligere belastning, men det kan jo påføres på de mest primitive måder. Fyldte vandflasker, sten, sandsække, gammelt jern etc.

Men faktum er, at man rent faktisk KAN blive stor og stærk ved at træne masse af dips, chinups, pullups, 1-arm pushups, pistols etc.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:Det er faktisk ikke korrekt at man ikke kan blive stor og stærk ved kropsvægtstræning. Dog kræver det på et tidspunkt yderligere belastning, men det kan jo påføres på de mest primitive måder. Fyldte vandflasker, sten, sandsække, gammelt jern etc.

Men faktum er, at man rent faktisk KAN blive stor og stærk ved at træne masse af dips, chinups, pullups, 1-arm pushups, pistols etc.

Nu skrev han jo et træningsprogram, hvor man skulle ikke skulle bruge vægte. Så jeg kan ikke se hvordan han skulle øge belastningen med mindre at han tog på i kropsvægt.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med stor, men hvis vi snakker elitegymnaster, så har vi vidt forskellige meninger om hvad der er stor.
Men det kunne da være fedt, hvis du kunne komme op med et navn eller billede om en der er blevet stor, uden brug at vægttræning.


SST skrev:målet er at bliver stærkere, men mest af alt smidig og udholden, træner nemlig kampsport..

P.P.S. har i noget trænings program for ledende sådan generalt?

Hvad er det for en slags kampsport du går til?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu ved jeg ikke hvad du mener med stor, men hvis vi snakker elitegymnaster, så har vi vidt forskellige meninger om hvad der er stor.

Jeg snakker blandt andet om elite gymnaster. Hvis du ikke synes de har en veludviklet fysik, så må dit størrelsesideal være forblændet af anabolske steroide misbrugende bodybuildere. Klart, man bliver ikke ligeså stor som Coleman ved at træne med kropsvægtsøvelser. Men det gør man iøvrigt heller ikke uden at stikke sig selv i røven :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:
Nu ved jeg ikke hvad du mener med stor, men hvis vi snakker elitegymnaster, så har vi vidt forskellige meninger om hvad der er stor.

Jeg snakker blandt andet om elite gymnaster. Hvis du ikke synes de har en veludviklet fysik, så må dit størrelsesideal være forblændet af anabolske steroide misbrugende bodybuildere. Klart, man bliver ikke ligeså stor som Coleman ved at træne med kropsvægtsøvelser. Men det gør man iøvrigt heller ikke uden at stikke sig selv i røven :wink:

Selvfølgelig er det en gaske flot fysik!
Hvis vi fx tager Yuri Chechi fra din artikel (165 cm på 60 kg).
Arme er store i forhold til den lille højde, men hvis vi fx sammenligner med Sune Bak Steve Reeves, så får du mig stadig ikke til at sige at de er store :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Arme er store i forhold til den lille højde, men hvis vi fx sammenligner med Sune Bak Steve Reeves, så får du mig stadig ikke til at sige at de er store

Nej, men nu er gymnasternes træning jo heller ikke rettet imod hypertrofi. Deres træning er rettet imod relativ styrke, og snakker vi relativ styrke, så er gymnasternes nok 1 million gange bedre end Sune og Steve´s :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:
Arme er store i forhold til den lille højde, men hvis vi fx sammenligner med Sune Bak Steve Reeves, så får du mig stadig ikke til at sige at de er store

Nej, men nu er gymnasternes træning jo heller ikke rettet imod hypertrofi. Deres træning er rettet imod relativ styrke, og snakker vi relativ styrke, så er gymnasternes nok 1 million gange bedre end Sune og Steve´s :wink:

Nej, men nu var spørgsmål om man kunne blive stor udelukket med træning af egen kropsvægt. Der siger så stadig nej :)
Med skulle vi ikke bare lade det ligge og vente på at SST svarer igen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der siger så stadig nej

Og det er så konsekvent forkert. Hvis du er ligeglad med at AS kommer med i ligningen, så kan jeg henvise til en gut fra en gammel artikel fra Musclemag, som udelukkende brugte dips som bryst, skulder og triceps træning, og han havde de mest massive patter, skuldre og triceps jeg længe har set.

Okay, han kørte så med belastning. Men der er jo ikke noget som forhindre en i at binde en eller anden form for belastning omkring livet. Det behøver jo ikke være dyre vægtskiver. Tror næppe spørgeren er direkte modstander af belastning.

Kan ikke se hvorfor du tror det ikke kan lade sig gøre ? Muskler vokser i respons på belastning. Kropsvægtsøvelser kan belastes progressivt. Hvorfor skulle man ikke kunne blive stor og stærk af det ? Klart, et program baseret på basisøvelser gør det hele lidt nemmere, men hvis man ikke har tilgang til vægtudstyr, så kan kropsvægtsøvelser, samt lidt primitiv belastning, sagtens give en okay fysik og en god funktionel styrke. Spørg Pavel Tsatsouline, han ville være enig med mig :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Spørg indsatte i visse fængsler i USA. I visse stater har de stor adgang til mad, men ingen adgang til styrkerum. Derfor bruger de utroligt megen tid med at træne med kropsbelastning. Og der er altså nogle af dem der bliver pænt store.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: 28. jun 2006, 12:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:
Der siger så stadig nej

Og det er så konsekvent forkert. Hvis du er ligeglad med at AS kommer med i ligningen, så kan jeg henvise til en gut fra en gammel artikel fra Musclemag, som udelukkende brugte dips som bryst, skulder og triceps træning, og han havde de mest massive patter, skuldre og triceps jeg længe har set.

Okay, han kørte så med belastning. Men der er jo ikke noget som forhindre en i at binde en eller anden form for belastning omkring livet. Det behøver jo ikke være dyre vægtskiver. Tror næppe spørgeren er direkte modstander af belastning.

Kan ikke se hvorfor du tror det ikke kan lade sig gøre ? Muskler vokser i respons på belastning. Kropsvægtsøvelser kan belastes progressivt. Hvorfor skulle man ikke kunne blive stor og stærk af det ? Klart, et program baseret på basisøvelser gør det hele lidt nemmere, men hvis man ikke har tilgang til vægtudstyr, så kan kropsvægtsøvelser, samt lidt primitiv belastning, sagtens give en okay fysik og en god funktionel styrke. Spørg Pavel Tsatsouline, han ville være enig med mig :wink:

Jeg er ikke ligeglad om AS indgår, det skal selvfølgelig være clean, når en person herinde spørg om hjælp.
Spørgsmålet fra SST:
er der nogen som kan hjælpe mig med at lave et trænins program hvor jeg ikke skal bruge vægte eller andre formere for hjælpe midler??

Der siger jeg så, at det ikke er noget man blive stor af. Men det var jo heller ikke hans mål.

Jeg har aldrig tvivlet på om man kunne blive stor udelukket af træning med egen kropsvægt, HVIS man har mulighed for progression/belastning med ekstra vægt.


Men nu tror jeg at jeg vil i seng :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Cronoss skrev:Spørg indsatte i visse fængsler i USA. I visse stater har de stor adgang til mad, men ingen adgang til styrkerum. Derfor bruger de utroligt megen tid med at træne med kropsbelastning. Og der er altså nogle af dem der bliver pænt store.

Nu ved vi jo også godt hvad det skyldes og jeg tror nu de er ret ligeglad med konsekvenser af det, for i de amerikanske fængsler er det "Survival of the Fittest"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



lige nu træner jeg jiu-jitsu men vil også træne lidt spark og den balance
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. jun 2006, 19:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SST skrev:lige nu træner jeg jiu-jitsu men vil også træne lidt spark og den balance

Okay nice :twisted:
Men prøv det program jeg har skrev.
Har du evt. læst den artikel om Martial Arts?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SST, du kan sagtens blive stor og stærk ved hjælp af kropsvægtsøvelser. Lyt du bare til TJ - han er en klog mand.

Personligt er one arm pushups (udført korrekt!!) en af de øvelser, som giver mig den bedste muskelvækst i hele overkroppen. Lav den evt. sammen med pistols/et-bens squat og en pullups variant.

Du kan komme endnu længere med ganske få redskaber. Fx en sandsæk, kettlebell, ab-wheel, reb - ja selv en muggert kan være et godt træningsredskab.

Den artikel om MA her på siden er efter min mening ikke særlig 'MA specifik'. Folk er generelt hurtige til bare at 'udskrive' en gang dødløft, squat og bænkpres med en styrkeløfter progression til enhver lejlighed. Ikke fordi det i sig selv er dårligt, men det er ikke altid det bedste i en god, bedre, bedst sammenhæng.

Desuden er det også en simplificering at tro, at alle former for MA kræver samme slags træning. Grappling/BJJ og også alm. JJ kræver nogle andre ting end fx striking. Jeg tror du vil få stor glæde af at lave en masse pullups (gerne i din gi eller reb), en masse kettlebell/håndvægts swings/snatch og turkish getups. Du kan let finde disse øvelser ved at søge på nettet.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 79
Tilmeldt: 1. dec 2006, 15:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



DBM skrev:SST, du kan sagtens blive stor og stærk ved hjælp af kropsvægtsøvelser. Lyt du bare til TJ - han er en klog mand.

Bemærk
Thomas Jagd skrev:Dog kræver det på et tidspunkt yderligere belastning, men det kan jo påføres på de mest primitive måder. Fyldte vandflasker, sten, sandsække, gammelt jern etc.


et trænins program hvor jeg ikke skal bruge vægte eller andre formere for hjælpe midler
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blitz, den yderligere belastning behøver jo ikke nødvendigvis komme i form af yderligere belastning. Den kan tilføres ved at ændre på sværhedsgraden af øvelsen. Som fx ved pistols. Pavel Tsatsouline er bl.a. tilhænger af det princip. Det er i øvrigt det samme som JS bruger i forbindelse med sine maveøvelser.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 79
Tilmeldt: 1. dec 2006, 15:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blitz skrev:
DBM skrev:SST, du kan sagtens blive stor og stærk ved hjælp af kropsvægtsøvelser. Lyt du bare til TJ - han er en klog mand.

Bemærk
Thomas Jagd skrev:Dog kræver det på et tidspunkt yderligere belastning, men det kan jo påføres på de mest primitive måder. Fyldte vandflasker, sten, sandsække, gammelt jern etc.


et trænins program hvor jeg ikke skal bruge vægte eller andre formere for hjælpe midler

Jo, men tror du virkelig spørgeren er så stædig, at han nægter at implementere ganske få primitive objekter i hans træning, hvis det kan optimere hans resultat mangefoldigt ?
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



TJ
Han har ikke skrevet ret meget om sig selv, men vi fandt ud af at hans mål med træning ikke var at blive stor, men mere smidig og udholden, så de øvelser med egen kropsvægt vi fandt er vist udemærket :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



kan se i har en masse svar til min søgen.. der er jeg meget glad for. og der er mange gode svar som jeg kan bruge til meget.

det jeg søger er et program jeg kan træne lige før træning som opvarming og som jeg kan udvide når jeg ikke træner kamp om lørdagen. og det skal være et program som mest er uden vægte. som sagt er mit mål ikke volume men mere styrke, markering, smidighed og udholdenhed plus de gerne må være svære nogle af dem så jeg samma tid træner balance.

vil forresten gerne have hvis nogen kan sende nogle billeder af de øvelser i foreslår for kan ikke finde dem på nettet. eller sende et link hvorpå jeg kan finde billeder af øvelserne...

lidt om mig selv som nogen søgte..

jeg er 17 år gammel.
vejer 76 kg. og er 190 cm høj.
jeg går på HTX i herning
jeg træner jiu-jitsu tirsdag og torsdag.
og sys derfor jeg mangler lidt aktivitet om lørdagen.


hvis der er mere i vil vide så skriv.

P.S. jeg trænede meget seriøs styrke træning i 4 måneder på min efterskole hver anden dag.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. jun 2006, 19:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



her fundet det jeg ledte efter i den artikel der. og nu vil jeg se om jeg kan finde tid til at lave det..

men lige nogle sidste ting. hvad for noget pulver skal jeg tage har tage for weight gainer er da ikke det beste når mit mål ikke er at tage på

og har i nogle trænings øvelser til ledende?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. jun 2006, 19:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SST skrev:her fundet det jeg ledte efter i den artikel der. og nu vil jeg se om jeg kan finde tid til at lave det..

men lige nogle sidste ting. hvad for noget pulver skal jeg tage har tage for weight gainer er da ikke det beste når mit mål ikke er at tage på

og har i nogle trænings øvelser til ledende?

træning i vand med plader og statisk træning giver det bedste reslutat .. hvis dine led er knap så stærke så træn i vand samt spis noget ingefær..skal lige siges er selv gammel elite gymnast..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. apr 2011, 06:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan



øhm har du set hvornår det sidste indlæg blev skrevet?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 22. jan 2011, 15:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster