Jeg søger hjælp til at blive trimmet godt og grundigt inden jeg skal til Tyrket d. 22 juni (13 uger).
Jeg er 30 år, 182 høj og vejer 83 kg. Vejede 88 kg i oktober i 2013, hvor jeg begyndte at træne i motioncenteret på min arbejdsplads. Jeg har tit været i god form i hele mit liv med hjemmetræning og lidt løb, men aldrig været trimmet og det skyldes nok alle de bajer, jeg har drukket fra fester og byture næsten hver weekend, som jeg har været med til, siden jeg var 16.
Mit træningsprogram ser således ud:
Mandag: 3 bryst/biceps øvelser - 3 x 12 gentagelser ved hver øvelse
Tirsdag: 3 skulder/triceps øvelser - 3 x 12 gentagelse ved hver øvelse (slutter af med squat 3 x 12 gentagelser)
Onsdag: 4 ryg øvelser - 3 x 12 gentagelser (slutter af med dødløft 3 x 12 gentagelser)
Torsdag: Fri
Fredag: 3 bryst/biceps øvelser - 3 x 12 gentagelser ved hver øvelse
Lørdag: 3 skulder/triceps øvelser - 3 x 12 gentagelse ved hver øvelse (slutter af med squat 3 x 12 gentagelser)
Søndag: 4 ryg øvelser - 3 x 12 gentagelser (slutter af med dødløft 3 x 12 gentagelser)
Og så er jeg begyndt at løbe 20 minutter efter træning.
Arbejder om natten og kosten består cirka således i dag:
14:30 - Havregryn med skummeltmælk (ingen sukker)
16:00-17:15 - styrketræningtræning + løb + proteinshaker lige efter
18:00 - Kød generelt med grøntsager (undgår for meget stivelse)
21:00 - Et par rugbrød med æg
00:00 - Cheasy Skyr med blåbær & solbær (500gram) + 20 gram mandler
03:30 - Salat, gulerodder og peberfrugt skål.
Ud fra dette billede ligger jeg nok cirka på de 20% fedt. Mål ønskemål er de 10-8% fedt procent inden d. 22 juni. Er det muligt med den nuværende træning og kost, hvis jeg samtidig dropper alkoholen i weekenderne? Jeg er nemlig ikke glad for min mave og hofter, som jeg vil gøre alt for at få trimmet sammen med resten af kroppen.