Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pumpingirondk skrev:Jeg hører tit, at det er en god ide at variere sine rep ranges i ny og næ. Eller have en øvelse for en given muskel, hvor man fx. kører 6-8 reps og en anden øvelse for samme muskel, hvor man så kører lidt højere reps, som 8-12. Mit problem er bare, at jeg tit synes jeg oplever ubehag i knogler, led og sener når jeg kører for tungt(omkring 5-7 reps). De skader jeg i tiden har haft er også opstået ved lavere reps. Så jeg tænkte nu, om jeg vil kunne holde mig omkring 8-12 reps i alle øvelser og stadig kunne vokse? Min tanke er så at stige i kg når jeg kan udføre alle sæt med fx 10 reps, for derefter at finde en vægt jeg kommer til at ligge på omkring 8 reps med..

Bash skrev:Præcis samme model ser man i f.eks back to basics, som er et af de mere populære programmer her på siden.
Man kan komme rigtig langt på 8-10.
Med det sagt, så behøver du ikke at ramme alle repranges for at planlægge en periodiseringsmodel. Det kunne sagtens hedde sig 8-10, 10-12, 12-15. Så kan du jo så, en sjælden gang, friste skæbnen med noget 5x5 en enkelt dag, hvis kroppen kan holde til det.
Men 8-10 er simpelt, effektivt og det kan du komme rimelig langt med.

Pumpingirondk skrev:Bash skrev:Præcis samme model ser man i f.eks back to basics, som er et af de mere populære programmer her på siden.
Man kan komme rigtig langt på 8-10.
Med det sagt, så behøver du ikke at ramme alle repranges for at planlægge en periodiseringsmodel. Det kunne sagtens hedde sig 8-10, 10-12, 12-15. Så kan du jo så, en sjælden gang, friste skæbnen med noget 5x5 en enkelt dag, hvis kroppen kan holde til det.
Men 8-10 er simpelt, effektivt og det kan du komme rimelig langt med.
Det lyder godt. Nu nævner du repranges som 12-15. Hvis jeg nu kører 5 sæt af 8-10 i en øvelse, burde jeg så køre mindre sæt, hvis jeg en uge vil køre 12-15 reps i samme øvelse? Det bliver jo en del mere arbejde, når jeg hæver mine reps så meget - eller kan jeg stadig bare køre 5 sæt og så 12-15 reps?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 64 gæster