Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1198
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1196

Følg bodybuilding.dk på

Voldsom pludselig hovedpine!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej drengerrr. Til idræt for en uge siden lavede vi noget "styrketrænings opvarming", en masse gøgl bla. armbøjninger og gulv-dips osv. En af øvelserne gik ud på at holde sig fast i et reb kun ved hjælp af ens arme (oprejst med biceps), og blive hængene i 30 sek. Ingen kunne gøre det, da de fleste er utrænede hippier på mit gymnasium.

Jeg skulle naturligvis være en smartass og gik all in. Jeg holdte min vejrtrækning i gang og krummede min krop sammen imens jeg hang der, da de 30 sekunder var ovre og jeg kom ned igen fik jeg en SINDSSYG dunkende hovedpine som resulterede i at jeg måtte gå tidligt i bad. Hovedpinen lagde sig til ro efter små 20 minutter.

Jeg tænkte ikke videre over det. Dagen efter til ben og ryg dag i centret måtte jeg efter de sidste par gentagelser på det sidste worksæt squat (det tungeste) bøje mig for samme sindssyge hovedpine, og gå hjem. Jeg tog et par dages pause, men på sidste sæt bænk under idags (6 marts) bryst dag (igen, tungeste worksæt) gik det for sig igen og jeg måtte gå hjem, imens jeg må have set meget ynkelig ud. Her, mange timer efter (gik hjem kl 17) har jeg stadig en meget lille omend irriterende dunken i hovedet.

Jeg har læst lidt rundt på nettet og hørt lidt om "weightlifters headache" og at et godt råd ville være en 1.5-2 uger pause.

Er der nogen der kender til dette? jeg har trænet i cirka 1 år med god fremgang og aldrig haft rigtige problemer med hovedet. Vi træner altid tungt (4-6 reps).

Mvh
sødmælk.. sødmælk everywhere
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Er det en kostant smerte eller svinger den i intensitet?
Hvor gør det ondt? (venstre/højre side, foran/bagved)

Hjælper vand og piller ?

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Maskinen skrev:Er det en kostant smerte eller svinger den i intensitet?
Hvor gør det ondt? (venstre/højre side, foran/bagved)

Hjælper vand og piller ?

Hej, tak for interessen. Min mor spurgte mig om de samme ting cirka; Da jeg fik det ved squat (4-5 dage siden) var det en meget voldsom dunken som stille og roligt trappede ned, men det døde mest ud efter jeg tog 2 Panodiler herhjemme.

Jeg sidder lige nu med en meget lille dunken, efter 6 panodiler som er taget 2 af gangen hver 3. time siden jeg kom idag med "bænk" hovedpinen (ligeså voldsom i starten, som efter squat). Jeg har svært ved at definere hvor i hovedet det gør ondt. Kan jeg vælge muligheden "lige midt i bærget" :) ? Måske en smule imod venstre side, Ja.

Jeg drikker massere af vand :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Læste lige det her:
http://www.medicinenet.com/script/main/ ... ekey=51909

If you're prone to headaches while exercising, your doctor may prescribe an anti-inflammatory medication such as indomethacin (sold under many brand names), which is used primarily to combat arthritis. Indomethacin, which can be taken either before or during exercise, works on the blood vessels in the body, says Newman, and is thought to also act on nitric oxide -- one of the chemicals that can cause headaches.

Migraine sufferers don't have to give up exercising, Newman says. Just start slowly, he advises, and don't overindulge. "Ten minutes at a time should do it when you're starting out. Increase your time gradually and you should be fine."

Maskinen skrev:Læste lige det her:
http://www.medicinenet.com/script/main/ ... ekey=51909

If you're prone to headaches while exercising, your doctor may prescribe an anti-inflammatory medication such as indomethacin (sold under many brand names), which is used primarily to combat arthritis. Indomethacin, which can be taken either before or during exercise, works on the blood vessels in the body, says Newman, and is thought to also act on nitric oxide -- one of the chemicals that can cause headaches.

Migraine sufferers don't have to give up exercising, Newman says. Just start slowly, he advises, and don't overindulge. "Ten minutes at a time should do it when you're starting out. Increase your time gradually and you should be fine."

Skal nok kigge på det, det undrer mig bare at det er startet efter mit "stunt" til idræt i sidste uge, hva fanden kan der havde sket? smashet nogle vener eller forstrukket min nakke eller?
Brugeravatar

Styrkeliste

What Newman does suggest limiting, however, is strenuous workouts such as heavy weightlifting, which can cause muscle spasms in the upper body. These spasms can bring on headaches.

"Too much stress on the body can induce a migraine," agrees George DeJohn, a Dallas-based fitness consultant and author of Three Minutes to A Strong Mind and a Fit Body.

Det hænger fint sammen med du altid træner tungt - må jeg foreslå du holder en uges dekon og så kører lidt Bill Starr med en let, medium og tung dag .

Maskinen skrev:What Newman does suggest limiting, however, is strenuous workouts such as heavy weightlifting, which can cause muscle spasms in the upper body. These spasms can bring on headaches.

"Too much stress on the body can induce a migraine," agrees George DeJohn, a Dallas-based fitness consultant and author of Three Minutes to A Strong Mind and a Fit Body.

Det hænger fint sammen med du altid træner tungt - må jeg foreslå du holder en uges dekon og så kører lidt Bill Starr med en let, medium og tung dag .

Jeg skal tage din pointe til overvejelse, men jeg har bare aldrig haft det problem her før, og det forvirrer mig endnu mere at det "bare" var en statisk kropsvægts øvelse der skulle være trigger :-s
Brugeravatar

Styrkeliste

Statiske øvelser øger blodtrykket ganske voldsomt. Derfor er det ikke så underligt, hvis du har fået symptomer efter en sådan øvelse.
Tag pausen og lav det program om bagefter. Løfter du altid tungt skulle det tilpasses alligevel. Konstant tunge træninger er ikke den smarteste vej frem.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

poul hansen skrev:Statiske øvelser øger blodtrykket ganske voldsomt. Derfor er det ikke så underligt, hvis du har fået symptomer efter en sådan øvelse.
Tag pausen og lav det program om bagefter. Løfter du altid tungt skulle det tilpasses alligevel. Konstant tunge træninger er ikke den smarteste vej frem.

Okay, så holder jeg mig en pause :)
Jeg var under den opfattelse at tungt høj frekvens træning giver resultater? Hvordan skal jeg strukturere et program ellers? I de store compounds kører jeg 4-5 x 5, og supplementer med noget disko iso. Skal det fx være således;

dag1; tung bryst/skulder/tri
Dag2: let/high rep ben/ryg evt. biceps
Off
Dag3; tung ben/ryg evt. biceps
Dag4; let/high rep tryst/skulder/tri
Brugeravatar

Styrkeliste

shameless rush hour bump.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lyder som om du skal et smut forbi artikelarkivet :)

Jeg vil, som jeg allerede har skrevet, foreslå Bill Starr.

Ved nærmere eftertanke forstår jeg ikke hvorfor jeg skal ændre i mit program :?
Jeg har altid trænet tungt og syntes det virker fint, og som det står i min start besked er hovedpinen IKKE kommet som resultat af min tunge træning, men noget fuckup jeg lavede til idræt (som så resulterer i jeg får hovedpine til træning).
Jeg tror bare jeg starter med pausen og så tager den derfra. Det virker bare mærkeligt at en pause skal kunne fixe det.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lad vær med at spørg om råd hvis du ikke er interesseret i at lytte til dem.

Det er meget muligt "triggeren" har været noget andet, men derfor får du nu alligevel hovedpine når du styrkertræner tungt - dernæst er det ikke optimalt at træne tungt hver gang, og derfor bør du under alle omstændigheder skifte program. - Ja du har oplevet gode resultater med det, men du kunne højst sandsynligt have oplevet bedre resultater med et andet program som varierede.

Maskinen skrev:Lad vær med at spørg om råd hvis du ikke er interesseret i at lytte til dem.

Det er meget muligt "triggeren" har været noget andet, men derfor får du nu alligevel hovedpine når du styrkertræner tungt - dernæst er det ikke optimalt at træne tungt hver gang, og derfor bør du under alle omstændigheder skifte program. - Ja du har oplevet gode resultater med det, men du kunne højst sandsynligt have oplevet bedre resultater med et andet program som varierede.

Dit forslag om en let - middel - tung dag ville jo bare give anledning til hovedpine på den tunge dag? Jeg kan ikke forestille mig, eller forstå, at du foreslog det for at vejlede med effektiviteten af min træning, for det husker jeg ikke og have spurgt om råds til.

Sådan som jeg forstår poul hansens' råd om træning er det ikke relateret til hovedpine men hypertrofi, han skriver også at det ikke er underlidt at mærke sådanne symptomer efter den statiske øvelse jeg lavet - hvilket har intet at gøre med mit træningsprogram.

Jeg er skam taknemlig for at i bruger tid på at give råd, og igennem mine svar burde det også være tydeligt at jeg er interesseret i dem, jeg syntes bare det virker som om råd til ikke-tunge træningsdage eller et andet program er malplaceret når jeg på 12. måned ingen bøvl har haft med det, og først udviklede hovedpinen direkte efter den statiske øvelse til idræt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Forsøgte mig igår (10 marts) med noget bænkpress. Jeg når tredje "opvarmnings" sæt på sølle 60 kilo, da jeg en 9-10 gentagelser inde kan mærke jeg skal quitte, og en moderat hovedpine gik så igang. Jeg bænker normalt +85-87 i sæt så det var ikke hårdt, og jeg træk vejret kontrolleret og flittigt.

Idag tog jeg konsekvens af det og tog til lægen. Mit blodtryk blev målt til 140 hvilket er rimelig højt (jeg er 19), men hun forklarede det altid var en smule højere når man var hos læge (nervøsitet). Hun mærkede at jeg var en smule stram i venstre side af nakken. Ellers var der intet galt, og hun var en smule forvirret. Hun sendte mig videre til hospitalet for at få taget blodprøve samt hjertediagram. Jeg skal over weekenden måle mit blodtryk 6 gange om dagen, og naturligvis ikke styrketræne. Hvis der skulle være indskud, så kom med det :) Forvirringen, samt frustrationen, continues..
Brugeravatar

Styrkeliste

Så på trods af du sagde du ville tage 1 uges pause gik du ned og trænede efter 3 dage =D> #-o

Maskinen skrev:Så på trods af du sagde du ville tage 1 uges pause gik du ned og trænede efter 3 dage =D> #-o

Naturligvis, ung dum og trendy, og jeg havde dagen før kunne træne lidt rooolig gunz uden de store ting, så fik blod på tanden :8
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har nu i et par uger haft præcis samme udfordring - jeg får en pludselig knaldende dyb hovedpine når når en vis intensitet i mine compound øvelser såsom bænk, skulderpres og pull-ups og den hænger som regel resten af dagen hvor den langsom aftager henover dagen.

Jeg har forsøgt ikke at tage min sædvanlige koffein inden træning, men det gør ingen forskel. Jeg har forsøgt at få lidt mere søvn hver nat også uden held.

Jeg har dog ikke forsøgt at holde en uges pause...

Fandt du en løsning?

tdabberg skrev:Jeg har nu i et par uger haft præcis samme udfordring - jeg får en pludselig knaldende dyb hovedpine når når en vis intensitet i mine compound øvelser såsom bænk, skulderpres og pull-ups og den hænger som regel resten af dagen hvor den langsom aftager henover dagen.

Jeg har forsøgt ikke at tage min sædvanlige koffein inden træning, men det gør ingen forskel. Jeg har forsøgt at få lidt mere søvn hver nat også uden held.

Jeg har dog ikke forsøgt at holde en uges pause...

Fandt du en løsning?

.. det er over fem år siden OP sidst postede i tråden, så jeg tvivler på at du får svar. Men som der skrives, så tag nogle dage off, sørg for at drikke ordentligt med væske og start roligt op igen. Jeg har selv oplevet excertion headache, og det er pisse irriterende men det går over af sig selv. Går det ikke over, skal man selvklart søge læge.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Tjekket om det evt. kunne være infiltrationer i ryg/nakke?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster