Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

Volumen?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey :8 Efter at have kigget på de forskelliges programmer, er der rigtig mange der køre f.eks. 5x5 I de store øvelser og enkelte andre øvelser. Personligt kører jeg 3x10 i alle øvelserne i mit 2 split program:

ØVELSERNE Mandag og Fredag:

Smith Squat (de har ikke noget squat stativ)
Ben-Pres.
Calf pres
Dødløft
Bent over barbell rows
Pulldowns
Barbell Curls
Preacher curl
Rear Laterals
Hammer Curls

ØVELSERNE Torsdag og Søndag:

Bænkpres
Military pres
Fransk pres
Barbell shrug
Dumbell pullover.
Overhead triceps ekst.
Dumbell incline shoulder pres
Dumbell flyers
Dumbell Lateral raise
Mavebøjninger (med vægt)
Straight leg

Målet med træning er generelt større muskelmasse, og for den sags skyld også styrke har trænet i snart 2 måneder.

Så mit spørgsmål er om det vil være klogere at køre 5x5 i nogen øvelser og noget andet i andre, eller hvordan. Og hvis i synes der er noget i programmet, der skal ændres, så er jeg modtagelig for kritik
:D

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ærøskøbing

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville nok skære lidt ned på isolationsøvelserne, og fokusere væsentligt mere på basisøvelser. I øvrigt vil jeg mene 3 bicepsøvelser er en tand for meget, da du bl.a. også aktiverer biceps rigeligt i diverse rows osv. Men kort og godt: Skær ned på alle de (isolations)øvelser, fokuser på basisøvelser.

Nu du selv nævner at du kun har trænet i 2 mnd, og dit mål er styrke/masse, var Bill Starrs fundament-program måske noget for dig; artikler/traeningsprogrammer/billstarrsfundamentprogram.php

- Med det ikke sagt at dit nævnte program ikke kan køres, for det kan det jo som sådan godt. Jeg vil bare mene at alle de øvelser + især de 3 bicepsøvelser er lidt for meget, til at starte med.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

For meget iso, et program burde udelukkende bestå af basis, at man så vælger at tage lidt isolationsøvelser med er ens egen sag.

Prøv at få det til at bestå af følgene

Bænkpres
Dødløft
Squat
Rows ala, corner rows, db bor, bb bor
Military press
Chinups
Dips

Du kan få rigligt med masse i følgene, og nu ser jeg selv det meste som basis så køre næsten det hele 6x6, også fordi jeg elsker at køre tungt.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

For meget iso, et program burde udelukkende bestå af basis, at man så vælger at tage lidt isolationsøvelser med er ens egen sag.

Det her er altså crap! Self. skal man have basis øvelserne men hvis man som mig har en stort træthedstærskel så kan du ikke blive smadret af kun at bænke f.eks.

Jeg vokser bedst af den slags program som bliver fremstillet ovenfor (med lidt ændringer. Det kommer sku' an på hvad din krop responder på![/quote]

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Vis kostplan

Lasse bassen skrev:

Det her er altså crap! Self. skal man have basis øvelserne men hvis man som mig har en stort træthedstærskel så kan du ikke blive smadret af kun at bænke f.eks.

Ehm, ja okay. Og hvor vil du hen med det? At du kun vokser når du føler dig "smadret"?
I så fald er du fuldstændig forkert på den.
Synnejye!
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Vis kostplan

Kolditz skrev:For meget iso, et program burde udelukkende bestå af basis, at man så vælger at tage lidt isolationsøvelser med er ens egen sag.

Prøv at få det til at bestå af følgene

Bænkpres
Dødløft
Squat
Rows ala, corner rows, db bor, bb bor
Military press
Chinups
Dips

Du kan få rigligt med masse i følgene, og nu ser jeg selv det meste som basis så køre næsten det hele 6x6, også fordi jeg elsker at køre tungt.

Der er en rimelig god grund til at jeg ikke køre chinups, og dips: for der hvor jeg træner, er der ikke noget til at lave det i. De andre 4 du har skrevet, er med, og min træning er på 2timer, hverken mere eller mindre p.g.a bus. Såe derfor jeg har så mange iso øvelser, og har 3 biceps øvelser, fordi at jeg har meget små arme, + jeg elsker at træne, biceps. og kan lige så godt udnytte al den tid jeg har i stedet for at vente for lang tid på bussen.
Og til lasses forsvar: Så siger han jo også at han træner bedst "med sådan et program" Og hvis han som mig føler, at man ikke har givet den gas nok hvis man ikke er træt. "Selvom det faktisk er noget sludder.

Nu var mit hoved spørgsmål jo mest om volumen;-) Skal jeg tage 5*5 i basisøvelserne? Og hvad så med iso- øvelserne?

Geografisk sted: Ærøskøbing

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster