Som i kan se er der meget vi skal have diskuteret (Hvis der ellers er nogle der vil hjælpe mig med lidt visdom).
Jeg er en "ung" knægt som vil igang med at styrketræne igen, har enlig gjort det i 3 år men kun halvhjertet
Jeg er:
177cm
79kg
21 år
I det sidste 2 måneder har gået med at få styr på kosten som helhed. Veje, udregne, tælle, læse osv. og dermed fået en pænere mave, men nu skal der nogle større muskler på.
Nu er jeg kommet frem til et trænings program der er vedhæftet men i grove træk træner jeg således.
Mandag - Tirsdag - Onsdag - Torsdag - Fredag
Bryst - Skulder/Mave - Arme Ben - Ryg/Mave
Min kostplan synes jeg enlig er ganske fornuftig.
Jeg spiser en del protein 180G pr dag. (en fyr fortalte engang man skulle tage ens krops vægt *1.5-2 , så vil mene jeg er dækket ind. Jeg er derimod alt alt forlangt nede i kalorier! Jeg har igennem div. hjemmeside fundet ud af jeg skal have 3000-3500 kcal om dagen. Og langt de fleste dage ligger jeg på 2000-2200 kcal. ( jeg er ved at uddanne mig til mekaniker så har stående arbejde og sveder også engang i mellem
) - har folk nogle ide til hvad jeg kan gøre for at få flere kalorier? Æde en pak rossiner pr dag? For at gøre det endnu værre vil jeg gerne forbedre min kondi ved at løbetræne, gør det ikke bare jeg skal have flere kalorier?
- Nogle der har erfaring med om det skader styrketræningen. Har prøvet af inde ud af hvad der er op og ned på div. hjemmesider men de er sku både i øst og i vest. Nogle siger det er fint nok man skal bare indtage flere kalorier og andre siger det hæmmer styrkedelen, nogle mener bare man skal gøre det før træningen intensivt for at øge testosteron? HVAD ER OP OG NED?!
Sidste spørgsmål går på noget lidt mere kemisk... PREWORKOUT!!! Ham jeg træner med bruger C4 HVERDAG, og har byttet mig til en smule så jeg kan prøve det. Jeg har ikke tænkt mig at tage det hverdag, for er lidt imod alt det kemiske man smider i hovedet, og vil helst ikke vende mig krop til det. Men det skal være et supplement til de dage hvor det er svært at komme afsted.
Kender i nogle produkter der kan det samme? Jeg er lidt i mod 300 kr for 60 severinger, men hvis det ikke kan være anderledes må det jo være sådan.
For at opsumere til dem der ikke gider læse min livshistorie men bare gerne vil hjælpe.
Hvordan ser mit program ud iforhold til at tage volume/masse og styrke på?
Jeg får 180 g protein, 214g kulhydrat og 46g fedt som jeg enlig synes virker rigtigt, men kun 2027 kcal, nogle råd til flere kalorier uden kulhydrat?
Hvad er jeres holdning til cardio og styrketræning? skal man bare spise flere kalorier? (hjælper ikke på forgående spørgsmål)
Nogle der kender et godt og billigt preworkout til de trætte dage til lidt billigere penge end C4?

(Æd 2-3 før træning)