For det første så synes jeg personligt at indtaget af proteinpulver skal begrænses til omkring træningen. Eventuelt kan man indtage lidt langsom optageligt kaseinpulver før natten. En grund til dette kan være at pulveret ikke indeholder andet end protein, altså ingen mikronæringsstoffer. Netop under cut ville jeg være ekstra opmærksom på dette i forhold til under bulk.
For det andet bør du - som nævnt - variere dit indtag af frugt og grønt. FIRE BANANER per dag?! Are you serious? Tag eventuelt en banan, et æble og en kiwi. Næste dag eventuelt en nektarin, et par blommer og en appelsin. Det samme gælder gulerødderne. Det kan godt være du får den anbefalede mængde (eller mere), men det smarte går bare af det, når det stammer fra én grøntsag. Gulerødder er en hurtig snack, men hvad med lidt frosne grøntsager stegt sammen med lidt kylling og krydderier til aftensmad eller middagsmad?
For det tredje, så ville jeg indtage mere sundt fedt. Nødder, avocado, fed fisk og olier er gode kilder til sundt fedt. Smid eventuelt lidt nødder ind til morgenmaden. Mængden af protein ser fornuftigt ud i betragtning af du er under cut. Her kan man argumentere for det høje proteinindtag, da det hjælper på mæthedsfornemmelsen.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)