Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1499
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1496

Følg bodybuilding.dk på

Vurder cut-kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.

Vil gerne have cuttet et par kilo væk, og har derfor prøvet at lave en kostplan ud fra dette. Mit ligevægtsindtag er ca. 3000.
I må meget gerne give feedback og kritik, da jeg gerne vil have mixet en ordentlig kostplan sammen, hvor jeg kan mindske tabet af muskelmasse.

kostplan
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Lemvig Motions og Solcenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvad vejer du?

Du mangler noget sundt fedt

Prøv at variere det grønt du får
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

marcosos skrev:Hej BB.

Vil gerne have cuttet et par kilo væk, og har derfor prøvet at lave en kostplan ud fra dette. Mit ligevægtsindtag er ca. 3000.
I må meget gerne give feedback og kritik, da jeg gerne vil have mixet en ordentlig kostplan sammen, hvor jeg kan mindske tabet af muskelmasse.

kostplan

Hej marcosos

Rigtigt hvad jok skriver mere sundt fedt.

Vedr. grønt så var det vidst kun gulerod og banan du kunne lide, man nu har du jo også fået kiwi med fremragende :) , men lidt ensidigt på vitaminsiden, så husk en vitaminpille.

Du indtager proteinpulver 3 gange dagligt, dette er egentligt også ok, bare du husker at indtage protein og lidt kulhydrater hurtigt efter endt trænings pas.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Jeg vejer 80 kg.
Jeg vil se om jeg kan klemme noget sundt fedt ind i mellem, også tage en multi-vitaminpille.
Hvis jeg nu tager noget druesukker efter træning sammen med protein-pulver og kreatin, SKAL det så 1 gr. Pr kg kropsvægt, fordi så render det altså op i mange kalorier, og ødelægger lidt min kostplan synes jeg.
Brugeravatar

Styrkeliste

For det første så synes jeg personligt at indtaget af proteinpulver skal begrænses til omkring træningen. Eventuelt kan man indtage lidt langsom optageligt kaseinpulver før natten. En grund til dette kan være at pulveret ikke indeholder andet end protein, altså ingen mikronæringsstoffer. Netop under cut ville jeg være ekstra opmærksom på dette i forhold til under bulk.

For det andet bør du - som nævnt - variere dit indtag af frugt og grønt. FIRE BANANER per dag?! Are you serious? Tag eventuelt en banan, et æble og en kiwi. Næste dag eventuelt en nektarin, et par blommer og en appelsin. Det samme gælder gulerødderne. Det kan godt være du får den anbefalede mængde (eller mere), men det smarte går bare af det, når det stammer fra én grøntsag. Gulerødder er en hurtig snack, men hvad med lidt frosne grøntsager stegt sammen med lidt kylling og krydderier til aftensmad eller middagsmad?

For det tredje, så ville jeg indtage mere sundt fedt. Nødder, avocado, fed fisk og olier er gode kilder til sundt fedt. Smid eventuelt lidt nødder ind til morgenmaden. Mængden af protein ser fornuftigt ud i betragtning af du er under cut. Her kan man argumentere for det høje proteinindtag, da det hjælper på mæthedsfornemmelsen.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Tak for svarene, jeg vil helt sikkert prøve at få dem med i min kostplan.
Men er der nogen der kan fortælle mig om det med druesukker. Skal man tage, i mit tilfælde 80 g, druesukker efter træning, da det er mange kalorier og vil ødelægge min kostplan i følge mig.
Kan man ikke nøjes med 20-30 g? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Og grunden til at der ikke er så meget varieret frugt og kun gulerødder er at jeg er meget kræsen, så det er min eneste mulighed for at få grønt.
Angående fisk, er det heller ikke lige mig, så tager lidt flere mandler om morgenen i stedet for.
Men har nu som i kan se, ændret lidt i frugten da jeg godt kan lide lidt forskelligt her.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online