Jeg har fjernet tun, som der var i min forrige kost, og erstattet med kikærter. Jeg spiste før 2 dåser, en tun og en makrel, om dagen, men det inderholder for meget kviksølv som ifølge artikler kan skade ens hjerne i det lange løb, og det gider jeg ikke eksperimentere. Så nu spiser jeg bare 1 makrelmad om natten og varierer det lidt med peanutbutter engang imellem. Så det burde være fint.
Men jeg er lidt usikker på noget andet. I Ernæring for begyndere, står der at: "Den generelle anbefaling på hvor meget protein man skal spise, når man vil øge muskelmassen, ligger omkring 1,5 - 2,5 g/kg/dag – hvor 2,5 gram er i den meget høje ende." (side 3) Jeg vejer 73kg, så 73 x 2,5 = 182 gram protein. Det er den mængde jeg behøver for at opnå muskelmasse (og endda måske lidt for meget). Men hvis jeg følger min kostplan, så indtager jeg 250 gram protein om dagen, som er 3,4 gram per kilo om dagen. Så jeg googlede lidt, og fandt artikler der sagde at for meget protein kan være skadeligt, men min makroer er kun fordelt på 25/35/40, hvor har jeg læst at til bulking må proteinindtag gerne være på 30% eller endda 40%. Så det om om at alle teorier modsiger hinanden, og det er ret forvirrende. Så indtager jeg for meget protein hvor det kan begynde at skade med den mængde jeg har?
Jeg ved godt, at de fleste vil mene, at jeg bekymrer mig for meget og bare skal spise og træne, men bare fordi man er ung og kroppen er frisk, betyder det ikke, at den skal slides ned. Jeg vil ikke gøre noget, jeg fortryder i fremtiden, og mit spørgsmål er mest af alt om det her bare er sikkert.
Hvis i har nogle andre kommentarer, forslag eller kritik, så er jeg meget interesseret i at høre dem. Det skal lige siges, at jeg ikke KUN spiser avocado og broccoli, men vil forsøge at variere det lidt med nogle andre frugter og grøntsager (spinat, hvidkål, grønne bønner, ærter), men det vil nok primært være sådan her.
kost/?u=39466

Men det er på en måned, ikke sandt?