Jeg har lavet denne kostplan og vil gerne have en vurdering af hvordan den er sammensat i forhold at ligge i kalorie overskud af ca. 300-500 kCal.
Jeg er 18 år, 193cm høj og vejer 73 kg. (Jaer, ved det..)
Har nogenlunde regnet mit ligevægtindtag til 2800 kCal og har derfor sigtet efter 3300 kCal om dagen.
Jeg træner ud fra Back to Basics programmet fra bodylab artiklen 4 gange om ugen, Man/tirs og Tors/fre, HVER uge!
Har trænet i 2 uger indtil vidre (gainet ca. 3 kilo)
Evt. forslag/retninger til kostplan modtages GERNE.
- Jeg spiser Hasselnøder og andet sundt når jeg kan* finde det i min mors helseskuffer.
- Jeg spiser salat til mit aftens måltid de aftener jeg kan*!
- Jeg indtaget min weightgainer umildbart 10min efter træning, og tidligt på dagen på ikke trænings dage.
- Jeg arbejder på et 12 timers skiftehold, både dag og nat, weekender og ugedage. Men regner med at kunne følge kostplanen anyways.
*Når jeg kan betyder når jeg ikke arbejde nat og derfor indtager mit aftens måltid på fabrikken.
Bonusspørgesmål: Kan der ske noget ved at jeg bryder kostplanen "positivt" altså indtager at måltid der ikke er på den? Nu tænker jeg omelet med 3 æg efter træning eller lignende. (Protein vafler, Protein muffins osv.)
- Når jeg kigger på min kostplan står der 272g protein dagligt, er det ikke ekstremt meget? Har læst 2-2.5g protein/kg kropsvægt. ( 73*2.5=182) Det er 90 i "overskud"?
PS: Tidpunkterne for måltiderne er tilfældigt sat ind, men de bliver indtaget i angivne rekkefølge (Grundet at når jeg er på arbejde er det ret svært at overholde prævise tidpunkter og det bliver nok mest på gefülen, også i fri perioder!
Sætter MEGET pris på alt hjælp, ris og ros!
Kærlige? ._. hilsner Fed Dild!