Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1420
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

Vurdering af kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej bb.dk!

Jeg har lavet denne kostplan og vil gerne have en vurdering af hvordan den er sammensat i forhold at ligge i kalorie overskud af ca. 300-500 kCal.
Jeg er 18 år, 193cm høj og vejer 73 kg. (Jaer, ved det..)
Har nogenlunde regnet mit ligevægtindtag til 2800 kCal og har derfor sigtet efter 3300 kCal om dagen.
Jeg træner ud fra Back to Basics programmet fra bodylab artiklen 4 gange om ugen, Man/tirs og Tors/fre, HVER uge!
Har trænet i 2 uger indtil vidre (gainet ca. 3 kilo)

Evt. forslag/retninger til kostplan modtages GERNE.
- Jeg spiser Hasselnøder og andet sundt når jeg kan* finde det i min mors helseskuffer.
- Jeg spiser salat til mit aftens måltid de aftener jeg kan*!
- Jeg indtaget min weightgainer umildbart 10min efter træning, og tidligt på dagen på ikke trænings dage.
- Jeg arbejder på et 12 timers skiftehold, både dag og nat, weekender og ugedage. Men regner med at kunne følge kostplanen anyways.

*Når jeg kan betyder når jeg ikke arbejde nat og derfor indtager mit aftens måltid på fabrikken.

Bonusspørgesmål: Kan der ske noget ved at jeg bryder kostplanen "positivt" altså indtager at måltid der ikke er på den? Nu tænker jeg omelet med 3 æg efter træning eller lignende. (Protein vafler, Protein muffins osv.)
- Når jeg kigger på min kostplan står der 272g protein dagligt, er det ikke ekstremt meget? Har læst 2-2.5g protein/kg kropsvægt. ( 73*2.5=182) Det er 90 i "overskud"?

PS: Tidpunkterne for måltiderne er tilfældigt sat ind, men de bliver indtaget i angivne rekkefølge (Grundet at når jeg er på arbejde er det ret svært at overholde prævise tidpunkter og det bliver nok mest på gefülen, også i fri perioder!

kostplan

Sætter MEGET pris på alt hjælp, ris og ros!

Kærlige? ._. hilsner Fed Dild!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Selvom du spiser salat til aftensmad, så burde du stærkt overveje at spise mange flere grønsager [-X
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Langkildee skrev:Selvom du spiser salat til aftensmad, så burde du stærkt overveje at spise mange flere grønsager [-X

Modtaget, har dog også skrevet jeg spiser hvad jeg nu kan finde af helsekost, indforstået med grøntsager. Men tak for tippet!

Preciated.

Edit: Nogen der har nogle tanker omkring de 282g protein? Skader det at indtage for mange proteiner? ._.

fed dild. skrev:
Langkildee skrev:Selvom du spiser salat til aftensmad, så burde du stærkt overveje at spise mange flere grønsager [-X

Modtaget, har dog også skrevet jeg spiser hvad jeg nu kan finde af helsekost, indforstået med grøntsager. Men tak for tippet!

Preciated.

Edit: Nogen der har nogle tanker omkring de 282g protein? Skader det at indtage for mange proteiner? ._.

Det skader ikke, men det er bare et spild, da din krop typisk kun optager de antal proteiner, som den har brug for..
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Langkildee skrev:
fed dild. skrev:

Preciated.

Det skader ikke, men det er bare et spild, da din krop typisk kun optager de antal proteiner, som den har brug for..

Okay, så jeg er jeg jo på den "sikre" side, så gør det ikke det helt store at tunen bliver byttet ud med andet sundt pålæg de når jeg er løbet tør eller bare generelt træt af tun!

Hvad er folks mening omkring kostplanen? Hvis jeg indtager grøntsager ved siden af så burde den da værer der?
Det skal lige siges at det bare er en ca. plan og jeg ikke har tænkt mig at spise efter denne HVER dag, men bruger den som vejledning til hvad jeg skal indtage på en dag for at holde mit overskud.

Du mangler sundt fedt. Og få det Nutz peanutbutter smidt i skraldespanden - det er fyldt med lort. Køb økologisk peanutbutter, hvis du vil have peanutbutter :)

Men 100 gram sundt fedt oveni, så er du fint kørende - hvis du også får lidt flere grøntsager, som det påpges.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Du mangler sundt fedt. Og få det Nutz peanutbutter smidt i skraldespanden - det er fyldt med lort. Køb økologisk peanutbutter, hvis du vil have peanutbutter :)

Men 100 gram sundt fedt oveni, så er du fint kørende - hvis du også får lidt flere grøntsager, som det påpges.

Skulle netop til at indtage en mellemmad med Nutz.. Det bliver så den sidste i dette liv, og så for jeg købt noget økologi!

Grøntsager er noteret :-)

Kan du nævne nogle sunde fedtkilder? Umildbart tænker jeg peanutbutter/nøder? Eller vil du fluekneppe mig og henvise til søgefunktion eller artiklen omkring fedt? - Læser lige artiklen alligevel ;)

Edit: Omega-3 fiske piller er vel godtaget?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster