Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 976
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

Vurdering af kostplan

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Så, nu er der simi-styr på kostplanen.

Vil bare gerne have jeres vurdering :)
svømmer 2 gange om ugen.
løber 1 gang.
Styrketræner 3 gange om ugen = 1 stk 3split
- Og efter hver styrketræning, løber jeg 25 min

Mål er at "bulke" eller ja, tage på i muskler.
(min banan og riskage, er min slapaf foran pc snack)

-min plan er at følge planen 95%
Dvs, hvis jeg 1 morgen ikke gider tun, så laver jeg æg i stedet for, med rugbrød.. eksempel..
Men det her, det er mit udgangspunkt :)

kostplan

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

mere fedt færre proteiner.

Reputation point: 140

Kostplan: Ingen kostplan

Det er godt nok ikke en kommentar til kostplanen, men til dit løb.

Jeg har flere steder læst at hvis det ikke skal ødelægge din bodybuilding træning, så må du ikke løbetræne mere end omkring 3 gange i ugen.. Lige pt kan jeg self ikke finde artiklerne, men jeg leder lige lidt endnu :)

Men til at starte med kan du få et lille quote fra en lignende debat her på siden.
indlægget er fra Thomas Jagd her fra siden.
Supplerende aerob træning er helt fint. Men det er altid en balancegang. Jo mere aerob træning man smider oveni, jo større bliver de negative konsekvenser. Det handler ikke kun om restitutionen. Der er flere ting som spiller ind.

1. Behov for flere kalorier.

Det er logisk, at hvis du vil have større muskelmasse, og samtidig ønsker et højt aktivitetsniveau, så skal der flere kalorier inden bords.

2. Restitutionsproblemer

Når der er tale om hård aerob træning, så kan det ligge en unødig belastning på restitutionen. En smule aerob træning ved moderat intensitet kan virke som aktiv restitution, og give gavnlige tilpasninger i hjerte-kar systemet, men længerevarende og hård aerob træning stjæler ressourcer som kunne være brugt til anaerobe tilpasninger.

3. En tovtrækningskonkurrence mellem aerobe og anaerobe tilpasninger

Når man laver både hård anaerob træning (vægttræning) og hård aerob træning, så bliver det en tovtrækningskonkurrence om hvilke ressourcer der skal gå hvor. Der er tale om helt forskellige typer af tilpasninger. Der bruges helt forskellige energisystemer til de 2 typer af fysisk aktivitet, og der er også kamp om hvordan de intermediære muskelfibre skal opføre sig. Nu ved jeg godt det ikke er alle som vil være store bodybuildere eller maksimalt stærke styrkeløftere, men hvis vil opnå det maksimale indenfor vægttræning, det værende enten i form af muskelmasse eller maksimal styrke, så er det bedst at undgå store mængder hård aerob træning. Man kan ikke både blive en god triatlet og en god styrkeløfter. Sådan er kroppen bare ikke designet. Man må vælge hvad man helst vil optimere. Og helst ud fra ens genetiske forudsætninger.

Edit.
http://aktivtraening.dk/traening/traeni ... -for-meget
Nu er det godt nok ikke lige den vildeste artikel med kilder osv. men det er lige den jeg kunne finde :(
Jeg leder videre efter en af de bedre artikler jeg har læst på emnet :)

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aarhus C

Træner her: Morsø Motionscenter
Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 185.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

BGD skrev:Det er godt nok ikke en kommentar til kostplanen, men til dit løb.

Jeg har flere steder læst at hvis det ikke skal ødelægge din bodybuilding træning, så må du ikke løbetræne mere end omkring 3 gange i ugen.. Lige pt kan jeg self ikke finde artiklerne, men jeg leder lige lidt endnu :)

Men til at starte med kan du få et lille quote fra en lignende debat her på siden.
indlægget er fra Thomas Jagd her fra siden.
Supplerende aerob træning er helt fint. Men det er altid en balancegang. Jo mere aerob træning man smider oveni, jo større bliver de negative konsekvenser. Det handler ikke kun om restitutionen. Der er flere ting som spiller ind.

1. Behov for flere kalorier.

Det er logisk, at hvis du vil have større muskelmasse, og samtidig ønsker et højt aktivitetsniveau, så skal der flere kalorier inden bords.

2. Restitutionsproblemer

Når der er tale om hård aerob træning, så kan det ligge en unødig belastning på restitutionen. En smule aerob træning ved moderat intensitet kan virke som aktiv restitution, og give gavnlige tilpasninger i hjerte-kar systemet, men længerevarende og hård aerob træning stjæler ressourcer som kunne være brugt til anaerobe tilpasninger.

3. En tovtrækningskonkurrence mellem aerobe og anaerobe tilpasninger

Når man laver både hård anaerob træning (vægttræning) og hård aerob træning, så bliver det en tovtrækningskonkurrence om hvilke ressourcer der skal gå hvor. Der er tale om helt forskellige typer af tilpasninger. Der bruges helt forskellige energisystemer til de 2 typer af fysisk aktivitet, og der er også kamp om hvordan de intermediære muskelfibre skal opføre sig. Nu ved jeg godt det ikke er alle som vil være store bodybuildere eller maksimalt stærke styrkeløftere, men hvis vil opnå det maksimale indenfor vægttræning, det værende enten i form af muskelmasse eller maksimal styrke, så er det bedst at undgå store mængder hård aerob træning. Man kan ikke både blive en god triatlet og en god styrkeløfter. Sådan er kroppen bare ikke designet. Man må vælge hvad man helst vil optimere. Og helst ud fra ens genetiske forudsætninger.

Edit.
http://aktivtraening.dk/traening/traeni ... -for-meget
Nu er det godt nok ikke lige den vildeste artikel med kilder osv. men det er lige den jeg kunne finde :(
Jeg leder videre efter en af de bedre artikler jeg har læst på emnet :)

jamen tak for det :)
så lader jeg bare "nøjes" med de 3 gange :) det er også rigeligt løb... hader bare at løbe på et løbebånd kontra naturen :) - kan også bedre presse mig selv derude :)

Your welcome :-)
Men vent lige til jeg finder en ordenlig artikel, da jeg jo kan huske forkert. :lol:
Men jeg er rimelig sikker på det, og alt min søgning på emnet giver mig også medhold :)

Edit
Jeg giver op, jeg kan ikke finde de artikler jeg har læst om det, men hvis du søger lidt på det, og især på engelsk, så er der rigtig meget spændende læsning på emnet :)

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aarhus C

Træner her: Morsø Motionscenter
Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 185.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Jaa... kun 1 der rigtigt har svaret til mit enme.. så tager den lige op igen :b

Arh, Mikael tæller vel også?

Jeg giver forresten Mikael ret i halvdelen af hans post, at du mangler fedt. Jeg ville erstatte nogle af kulhydraterne med sundt fedt.

Kostplan: Ingen kostplan

fedania skrev:Arh, Mikael tæller vel også?

Jeg giver forresten Mikael ret i halvdelen af hans post, at du mangler fedt. Jeg ville erstatte nogle af kulhydraterne med sundt fedt.

Det var ham jeg tænkte på :b
Det andet var mere om mit løb :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster