Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1092
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1090

Følg bodybuilding.dk på

Vurdering af program

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej.
Jeg har gået og tænkt lidt over et program jeg vil køre, men vil lige høre jeres mening. Jeg har små trænet i en to år, men er først begyndt at løfte kilo så jeg presser mig selv i det sidste halve års tid(ellers har det mest været kondi og motionstræning samt småkilo øvelser for at få lidt markeringer) Men efter jeg er kommet på efterskole er jeg begyndt at løfte lidt. Jeg er lige fyldt 16. Meningen med programmet, er at blive stærkere, da jeg altid har været en fandens slap dreng, få en pæn krop, og blive bedre til gymnastik ting, som at stemme op, og træne mig op til øvelser som fx. human flag.
Jeg er som sagt 17, 180 høj og vejer max 65. Jeg kan bænke en 65 kilo en gang, og kan vel tage en 70 - 80 i squat. (det kan jeg dog ikke nu, og heller ikke 2 måneders tid frem da jeg har smadret min ankel fuldstendig og derfor er igang med genoptræning.) I dødløft kan jeg kun tage 60-70 kilo, da det er en øvelse jeg aldrig rigtig har kørt før. Er født med dårlig ryg og svag lend, så kan ikke rigtig finde ud af om dødløft er en smart øvelse - ER DET DET? Eller smadrer jeg mig selv ved det? Jeg kommer ikke over 80 kilo i dødsløft lige foreløbig da min ryg slet ikke kan holde til det. Jeg går på efterskole og har spring og triatlon som linje-valg fag. Jeg har altid været aktiv og løbet og cyklet meget - hvilket jeg stadig gør når man ankel tillader det.

Programmet jeg har gennemtænkt ser sådan ud:

Dag1 - overkrop.
Dragonflags
stang-skrå-ned-til-siden-'øvelse
Valgfri maveøvelse
Chinups
Pullups
bentowerrow
dumbblel bent ower row

Dag2 - arme, skuldre og bryst
Bænk
Dips
Millitary
4 * 20 forskellige armstrækkere. (20 med venstre bem løftet, 20 med højre, bredt grep og samlet grep, med hænder formet som 3-kant)
Evt. frie skulder øvelser med to håndvægte.

Dag3 - ben og stabilitet
10 min. løb (høj fart)
10 min. cykel (høj modstand)
Squat(når jeg kan det igen)
Dødsløft
ryghævninger / rygbøjninger
ligge opspendt på siden og trække hoften op
ned på alle fire og lave lendstabilitets øvelser. (spænd korsættet)

Reps: Jeg tager mellem 5 - 8 reps, og i kropsvægts øvelser, som chinup og dips - så mange gange min kroptillader.

Mål: At kunne lave 10 pull ups, 10 dragonflags, bænke 65 - 70 kilo 5 gange, blive stærkere.

Håber jeg har formået at forklare det så andre end ærøboer som mig forstår det :) Hvad siger i? Hvad mangler jeg? Og hvis nogen siger isolations øvelser som evt biceps, og nakke øvelser, vil jeg gerne høre en detaljeret begrundelse, hvor pokker det er vigtigt.

Med venlig hilsen.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 90.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Vil lige tilføje at jeg som noget helt nyt vil begynde at tage whey 95 proteinpulver. Jeg har adrig brugt nogen form for kosttilskud før, vil jeg kunne mørke forskel?

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 90.00

Kostplan: Ingen kostplan

nu du siger du har dårlig ryg så vil jeg ikke mene du skal gå i kan med noget som helst før du har haft en fysioterapeaut til at kigge på dig eller en godt uddannet fitness instuktør. synes alt andet ville være dumt da du har dårlig ryg og derfor kan gå ind og ødelægge ryggen endnu mere. nu er jeg ikke så godt inde i anatomi men synes helt klart du skal forsøge at en som er godt uddannet til at hjælpe dig først :)

Kostplan: Vis kostplan

Hulamagaka skrev: Jeg er lige fyldt 16. Meningen med programmet, er at blive stærkere, da jeg altid har været en fandens slap dreng, få en pæn krop, og blive bedre til gymnastik ting, som at stemme op, og træne mig op til øvelser som fx. human flag.
Jeg er som sagt 17, 180 høj og vejer max 65.

Med venlig hilsen

hehe ved du selv hvor gammel du er???

Hvordan kører du det?
Er det:
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Pause
Dag 1
osv.

Eller kører du kun hver "dag" igennem én gang i ugen? Hvis du kun træner tre gange i ugen, vil jeg klart foreslå dig et FB program i stedet for. Hvis du kører et 3-split, så du træner 6 gange i ugen, vil jeg dog foreslå dig at skifte program, da det lyder til at du er ret ny, hvor at et 3-split ikke vil være det optimale at starte sin træning ud med

Udover det så syntes jeg selve programmet har en del mangler, og vil klart foreslå dig at kigge efter et andet

Få tjekket din ryg, så du ikke kommer til at lave noget der kan skade den, hvilket jo vil være for dumt at starte din træningskarriere ud med

Ang. proteinpulver, så er det jo et kosttilskud, og du kan derfor "mærke" det i samme grad som hvis du indtog et godt, proteinrigt måltid. Der er ikke noget magisk ved proteinpulver, det er bare proteiner
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog

clauzen skrev:
Hulamagaka skrev: Jeg er lige fyldt 16. Meningen med programmet, er at blive stærkere, da jeg altid har været en fandens slap dreng, få en pæn krop, og blive bedre til gymnastik ting, som at stemme op, og træne mig op til øvelser som fx. human flag.
Jeg er som sagt 17, 180 høj og vejer max 65.

Med venlig hilsen

hehe ved du selv hvor gammel du er???

](*,)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog