Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

*JJ* skrev:Og hvorfor kakao?

Gozo skrev:*JJ* skrev:Og hvorfor kakao?
Dont go there. Han går amok, med underlige argumenter

Gozo skrev:Du får vist mere mættet end umættet fedt, og hvor er frugt og grønt? Ellers ser det ikke dumt ud.

Gozo skrev:Usundt fedt
Det kan godt være at det kun er 35g bacon, men fedtet derfra udgører ca 12% (hovedregning) af dit samlede fedt forbrug. Er det ikke lidt meget, bare for lidt bacon?
Kakao
Smeden skrev engang et indlæg om sukker i kakao. Det er noget med at det skal "behandles" af kroppen inden det kan optages. Dermed længere optagelsestid. Druesukker derimod optages med det samme og giver dermed en hurtigere spike på boldsukkeret.
Frugt
Hvad med noget melon? Det er da hammer lækkert? Eller en blandet skål til aftenhygge. Banan, æble, melon, appelsin og dertil lidt nødder. Nam nam.
Hvis du heller ikke spiser grønt, er der ikke mange af dine fødevarer der er rige på vitaminer?
Hurtige kulhydrater
Er enig i at grov pasta er for dyrt i forhold til alm. pasta, men det er jo småpenge det drejer sig om. Vi kan jo godt lide et stabilt blodsukkerniveau, og det giver hvedemel bestemt ikke.
Leverpostejen
Nem - det er godtaget. Billig - det er nok fordi, den ikke er mere værd. Det er jo nærmest affald, de laver den af
Er du ikke også lidt blevet cand polyt. Det betyder da en løn +30k?

Okay så en ideel ting ville være at smide carbs i svarende til 50% og 50% fra kakao som optages hen over det næste stykke tid og der endda bruges lidt energi på omdannelsesprocessen..?!

Gozo skrev:Okay så en ideel ting ville være at smide carbs i svarende til 50% og 50% fra kakao som optages hen over det næste stykke tid og der endda bruges lidt energi på omdannelsesprocessen..?!
Ikke forstået. Det vi ønsker er vel en så stor spike som muligt. Derfor kun druesukker. Plejer at indtage et "rigtigt" måltid med nogle langsomtoptagelige carbs én time efter træning ca, men ved sgu egentlig ikke om det er den bedste timing?
Edit: Kalkun bacon er guds gave til den sunde mand

fandens kal skrev:jeg ville nok blande noget proteinpulver i det skummetmælk før sengetid og få lidt sundt fedt der så du sænker optagelsen af proteiner natten over.

Gozo skrev:Hehe ja, om det er blandet i kakao eller man selv blander det kan vel være ligemegetSå hvis du ikke vil indtage 80g kulhydrat under protein, skal der jo bare protein i din shake
Wg har jeg aldrig brudt mig om. Det er synd at lokke folk til at drikke sukkersnaks dagen lang. Lige efter træning, er det fint nok meeen...
fandens kal skrev:ja sukker,mayo og bacon er jo kommenteret
jeg ville nok blande noget proteinpulver i det skummetmælk før sengetid og få lidt sundt fedt der så du sænker optagelsen af proteiner natten over.
men generelt er det da langt fra det værste eksempel på en plan jeg har set

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster