Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1610
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1608

Følg bodybuilding.dk på

Vurdering Og hjælp til Kostplan;)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej er en dreng, På 17 år som vejer 67, og er 180 cm høj. Er begyndt at styrke træning 4 gange i ugen i Fitness. Og er begyndt at bulke, Hvad syntes i om min kostplan? Skal siges til aftensmad er det mine forældre det laver mad så, de bestemmer hvad jeg skal have ;)

Mine ting som jeg har målt
Basalstofskifte: 1773 kcal (7419 kJ)

Energiforbrug: 2749 kcal (11500 kJ)
kostplan
Sidst rettet af Japs12 5. apr 2014, 11:46, rettet i alt 4 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Læs denne grundigt:
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Din kostplan:
- Tilpas dine makros, og ram dem hver dag.. (fx. 2-3 g protein pr. kg. kropsvægt, 1-1,5 g fedt pr. kg kropsvægt og resten af kalorierne fra kulhydrater..
- Få noget mere sundt fedt. (Fisk, avocado, olier, nødder..)
- Hvis jeg var dig ville jeg droppe weigtgaineren, blend nogle havregryn og bland det med proteinpulver i stedet..
- Smid nogle grøntsager ind. Hvis du kan få 500 g ned ville det være fint..

Håber det kan bruges, og held og lykke!
"We're Fragments of Fiction!"
Brugeravatar

Reputation point: 95

Logbog: Vis logbog

Skær lidt ned på kulhydraterne og få noget mere fedt!
Æd nogle nødder eller byt skummetmælken ud med sødmælk :drink:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Holstebro

Kostplan: Ingen kostplan

Kim Ferré skrev:Skær lidt ned på kulhydraterne og få noget mere fedt!

Hej vil bare sige den er opdateret, hvad syntes du nu?

Japs12 skrev:

Den er ikke god. Har du valgt at se bort fra Pedes92' svar? Det burde ellers være brugbart. Der er INTET grønt. Du mangler stadig sundt fedt. Hvorfor weightgainer? Lav din egen. Som afsluttende kommentar vil jeg gøre opmærksom på at dit smør i kostplanen, lige skal tjekkes igen. De makros er forkerte.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Japs12 skrev:

Det mangler lidt. Jeg synes ikke at det er et stort problem at du benytter weight gainer (især hvis du allerede har købt den, så ville alt andet være spild af penge), det er et okay værktøj hvis du har svært ved at spise nok - selvom det, som påpeget af andre, nemt kan erstattes med fx bare proteinpulver og havregryn i en shake.

Nå, hvad angår din kostplan, så har du nogle lidt mærkelige måltider, synes jeg. Jeg vil prøve at give dig en idé til hvordan det kunne se ud, dog uden mængder - dem kan du selv justere. Jeg har bare bygget videre på den kostplan du lagde op.

Måltid 1:
Havregryn + mælk + mandler

Måltid 2:
Kylling + pasta + avocado + 1-200g løg/tomat/agurk/peberfrugt/iceberg/majs/ærter/hvad som helst der er grøntsager + olie (dressing)

Måltid 3:
Rugbrød + makrel/torskerogn/kyllingefilet/roastbeef/whatever + 1-200g løg/tomat/agurk/peberfrugt/iceberg/majs/ærter/hvad som helst der er grøntsager

Måltid 4:
Weight gainer + mælk + kreatin + banan ELLER et rigtigt måltid, evt. en duplikat af måltid 1, 2 eller 3.

Måltid 5: Aftensmåltid fra mor (grøntsager + kød + ris/kartofler/pasta el. lign.)

Der er ikke ændret meget, men indsat mere grønt, mere sundt fedt, og i det hele taget lidt mere spænding i din madplan. Det er blot et forslag, men så kan du se nogenlunde hvilken retning du skal :)
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Valeurvaleur skrev:
Japs12 skrev:

Det mangler lidt. Jeg synes ikke at det er et stort problem at du benytter weight gainer (især hvis du allerede har købt den, så ville alt andet være spild af penge), det er et okay værktøj hvis du har svært ved at spise nok - selvom det, som påpeget af andre, nemt kan erstattes med fx bare proteinpulver og havregryn i en shake.

Nå, hvad angår din kostplan, så har du nogle lidt mærkelige måltider, synes jeg. Jeg vil prøve at give dig en idé til hvordan det kunne se ud, dog uden mængder - dem kan du selv justere. Jeg har bare bygget videre på den kostplan du lagde op.

Måltid 1:

Måltid 2:
Kylling + pasta + avocado + 1-200g løg/tomat/agurk/peberfrugt/iceberg/majs/ærter/hvad som helst der er grøntsager + olie (dressing)

Måltid 3:
Rugbrød + makrel/torskerogn/kyllingefilet/roastbeef/whatever + 1-200g løg/tomat/agurk/peberfrugt/iceberg/majs/ærter/hvad som helst der er grøntsager

Måltid 4:
Weight gainer + mælk + kreatin + banan ELLER et rigtigt måltid, evt. en duplikat af måltid 1, 2 eller 3.

Måltid 5: Aftensmåltid fra mor (grøntsager + kød + ris/kartofler/pasta el. lign.)

Der er ikke ændret meget, men indsat mere grønt, mere sundt fedt, og i det hele taget lidt mere spænding i din madplan. Det er blot et forslag, men så kan du se nogenlunde hvilken retning du skal :)

JAmen altså.. Din karmaspreder. :drink: Jeg smutter i seng. Bedre behandling fås ikke, så nu gider jeg ikke mere..
Edit: mht. brugen af weight gainet, er vi enige så langt at det er dumt at smide det i skraldespanden. Men at anbefale weightgainer strider for mig at se mod sund fornuft. Er du uenig? :)

Styrkeliste

Magnuskvib skrev:Edit: mht. brugen af weight gainet, er vi enige så langt at det er dumt at smide det i skraldespanden. Men at anbefale weightgainer strider for mig at se mod sund fornuft. Er du uenig? :)

Puha, ja og nej. Jeg vil altid mene at man bør spise mad i stedet for weight gainer - eller evt. blande sin egen med havregryn, peanut butter og what-have-you. Problemet er bare, at overført til real-life praksis, så har mange såkaldte 'hardgainers' (læs: tynde mennesker med lav appetit, der tror at de spiser meget men alligevel ikke tager på) svært ved at få spist nok, og er for dovne til at smøre madpakker og blande shakes. Især yngre personer, hvor stofskiftet er rimelig højt pga. kroppen stadig vokser - og hvor evnen til at følge en 'ordentlig' kost, kan ligge på et lille sted. Her synes jeg at weight gainers har sin berettigelse, som i 'det er bedre at du får drukket en weight gainer end at du ligger i kalorieunderskud' (hvis målet er at tage på).

Jeg har en ung ven der arbejder fra tidlig morgen til sen eftermiddag, som prøver at tage på. Jeg kan fortælle ham at han bør smøre en ekstra madpakke og tage med på arbejde, fordi den lille frokostsandwich de får kl. 12, vil gøre det svært for ham at nå at være i kalorieoverskud for dagen - men i realiteten så får han stort set aldrig lavet den madpakke. Så ser jeg hellere at han hælder en weight gainer i kæften, end at han går helt uden (især fordi han træner direkte efter arbejde).

Det blev lidt rodet, og lidt kluntet, men jeg håber det giver mening. Pointen er at jeg kun vil anbefale weight gainer som nødløsning - og primært til unge nybegyndere eller folk der har problemer med lav appetit eller ofte springer måltider over.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Magnuskvib skrev:
Valeurvaleur skrev:
Japs12 skrev:

Måltid 1:

Så nu har jeg rettet den lidt ind efter det du skrev ;) vil bare sige jeg vil spise det her alle ugens dage også selvom det er rest day;)
Men hvad syntes i nu om kostplanen er den ikke fin nu?
Måltid 2:

Måltid 3:

Måltid 4:

JAmen altså.. Din karmaspreder. :drink: Jeg smutter i seng. Bedre behandling fås ikke, så nu gider jeg ikke mere..
Edit: mht. brugen af weight gainet, er vi enige så langt at det er dumt at smide det i skraldespanden. Men at anbefale weightgainer strider for mig at se mod sund fornuft. Er du uenig? :)

Valeurvaleur skrev:
Magnuskvib skrev:Edit: mht. brugen af weight gainet, er vi enige så langt at det er dumt at smide det i skraldespanden. Men at anbefale weightgainer strider for mig at se mod sund fornuft. Er du uenig? :)

Puha, ja og nej. Jeg vil altid mene at man bør spise mad i stedet for weight gainer - eller evt. blande sin egen med havregryn, peanut butter og what-have-you. Problemet er bare, at overført til real-life praksis, så har mange såkaldte 'hardgainers' (læs: tynde mennesker med lav appetit, der tror at de spiser meget men alligevel ikke tager på) svært ved at få spist nok, og er for dovne til at smøre madpakker og blande shakes. Især yngre personer, hvor stofskiftet er rimelig højt pga. kroppen stadig vokser - og hvor evnen til at følge en 'ordentlig' kost, kan ligge på et lille sted. Her synes jeg at weight gainers har sin berettigelse, som i 'det er bedre at du får drukket en weight gainer end at du ligger i kalorieunderskud' (hvis målet er at tage på).

Jeg har en ung ven der arbejder fra tidlig morgen til sen eftermiddag, som prøver at tage på. Jeg kan fortælle ham at han bør smøre en ekstra madpakke og tage med på arbejde, fordi den lille frokostsandwich de får kl. 12, vil gøre det svært for ham at nå at være i kalorieoverskud for dagen - men i realiteten så får han stort set aldrig lavet den madpakke. Så ser jeg hellere at han hælder en weight gainer i kæften, end at han går helt uden (især fordi han træner direkte efter arbejde).

Det blev lidt rodet, og lidt kluntet, men jeg håber det giver mening. Pointen er at jeg kun vil anbefale weight gainer som nødløsning - og primært til unge nybegyndere eller folk der har problemer med lav appetit eller ofte springer måltider over.

Jeg forstår din pointe. Hvis præmissen er at få føde indenbords, som trods alt har en lillebitte berettigelse, så er weight gainer ok. Jeg tror i bund og grund vi er enige. Jeg har blot erfaret at flere nybegyndere, der (muligvis qua navnet) ser det som den hellig gral. Derfor er jeg lidt negativt stemt, når jeg øjner en weight gainer som fast bestanddel i en kostplan. Hvis TS eller andre for den sags skyld, alternativt ikke får nok kcal, så er det en bedre løsning. :)

Styrkeliste

Men vil bare spørge om det er nok at drikke 134 gram weighgainer efter træning og når man kommer hjem 2 stk rugbrød med tun, og derefter vente til aftensmad, hvor mor har lavet noget godt?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster