Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1416
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1414

Følg bodybuilding.dk på

WG inden sengetid?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey,

jeg har lige købt noget WG, da jeg har problemer med at få de sidste 300-400kcal ind.

Består WG for det meste af valle? Eller er der også langsomt optageligt protein i, så jeg kan tage det, inden jeg går i seng?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

WG virker ikke inden sengetid. Hurtige optagelige kulhydrater og valle. Drik du heller en halv litter skummet, evt spædet op med lidt kassein.

Iøvrigt er WG kun noget værd lige efter træning.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

WG er GANSKE udemærket til at få startet den anabolske facer igang om morgenen jeg ynder at tage et scoop på havregrynene!

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00

andersen skrev:

WG er GANSKE udemærket til at få startet den anabolske facer igang om morgenen jeg ynder at tage et scoop på havregrynene!

Kan ikke se, hvorfor det skulle være "udemærket". Det er bedre end ingenting, men bestemt ikke bedre end fx skummetmælk. Du kunne lige så godt komme 200g sukker på dine havregryn og så drikke lidt protein.
Brugeravatar

Hmm, 200 g. er nok lige at overdrive, men faktisk er det bedst at få en kombination af hurtige og langsomme kulhdrater om morgenen..

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00

andersen skrev:Hmm, 200 g. er nok lige at overdrive, men faktisk er det bedst at få en kombination af hurtige og langsomme kulhdrater om morgenen..

Ja det kommer selvfølgelidt an på, hvor meget WG du drikker. Men hvis du skal følge anbefalinger og ikke få mere end 10% af din energi fra sukker, er WG ikke godt for det regnskab.
Brugeravatar

Arg, bummer! Troede kun det var i whey, at der var et højt indhold af valle, som jeg har i forvejen. Troede WG bestod af "normalt" protein og gode kulhydrater.

Men jeg kan vel stadig bruge det til 1-2 små mellemmåltider om dagen. Skal nemlig bruge de ekstra kcal.

Hvad med rugbrød og pålæg inden sengetid? Har nemlig ikke så meget mælk til rådighed, da jeg allerede drikker en ½ liter om morgenen.
Brugeravatar

SweetLou skrev:Arg, bummer! Troede kun det var i whey, at der var et højt indhold af valle, som jeg har i forvejen. Troede WG bestod af "normalt" protein og gode kulhydrater.

Men jeg kan vel stadig bruge det til 1-2 små mellemmåltider om dagen. Skal nemlig bruge de ekstra kcal.

Hvad med rugbrød og pålæg inden sengetid? Har nemlig ikke så meget mælk til rådighed, da jeg allerede drikker en ½ liter om morgenen.

Det kunne være en fin løsning. Mange spiser tun, da det er nemt lige at tilberede.

Hvorfor må du ikke drikke mere end ½ litter mælk per dag. Jeg drikker mindst to.

Hvis du absolut skal drikke WG, ville jeg holde det til ét "måltid", og helst lige efter træning.
Brugeravatar

Gozo skrev:
SweetLou skrev:Arg, bummer! Troede kun det var i whey, at der var et højt indhold af valle, som jeg har i forvejen. Troede WG bestod af "normalt" protein og gode kulhydrater.

Det kunne være en fin løsning. Mange spiser tun, da det er nemt lige at tilberede.

Hvorfor må du ikke drikke mere end ½ litter mælk per dag. Jeg drikker mindst to.

Hvis du absolut skal drikke WG, ville jeg holde det til ét "måltid", og helst lige efter træning.

Kan også spise tun ind i mellem, men det har jo det høje indhold af tungmetaller, så det må ikke være for tit.

Mine forældre gider ikke købe så meget. De synes ½ liter er mere end rigeligt, men jeg skal prøve at få dem på bedre tanker :)

Jeg har en del whey, som jeg bruger efter træning. Jeg skal bruge kcal fra whey og fra WG for, at jeg kan opnå et kcal overskud. De dage hvor jeg træner, kunne jeg tage det om morgenen og whey før og efter træningen. De dage hvor jeg ikke træner, må jeg vel bare placere det midt på dagen - helst efter en aktivitet.
Brugeravatar

Du kunne også købe en litter mælk selv. De 5 kr kan du vel nok skaffe :)
Brugeravatar

Heh, jah, det skulle jeg nok kunne klare. Så tror jeg også hurtigt, at mine forældre begynder at købe ekstra mælk, hvis jeg ligefrem selv begynder at handle :o
Brugeravatar

hvis det er et problem med proteinerne kan kasein fra bodylab også være en god ide. har ikke selv erfaring med probuktet endnu men sammen med noget mørkt brød eller anden langsom kulhydrat kilde være en god ide til at få det sidste ned inden sengetid :lol:
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Det er kcal'erne den er gal med og ikke proteinerne :)
Brugeravatar

Hvor mange gram kulhydrat får du efter træning?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Kostplan: Vis kostplan

JensL skrev:Hvor mange gram kulhydrat får du efter træning?

Får mig en håndfuld rosiner sammen med en whey shake. Er vel 20-30g rosiner, så sørger jeg også for, at spise noget alm. mad inden
Brugeravatar

SweetLou skrev:
JensL skrev:Hvor mange gram kulhydrat får du efter træning?

Får mig en håndfuld rosiner sammen med en whey shake. Er vel 20-30g rosiner, så sørger jeg også for, at spise noget alm. mad inden

Du kan godt skrue noget op for carbs'ene efter træning. Ca. 1g/kg kropsvægt er fint

Træner her: Birk Motion
FitnessDK Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Det er ca. 20g kulhydrat. I stedet for at tage WG på alle mulige andre tidspunkter, ville jeg smide 40g carbs i sammen med whey'en. Der får du 160 x-tra kalorier - på det rette tidspunkt.
Så mangler du altså 240 kcal i form af kulhydrat jf. det du skrev tidligere. Det svarer ca. til 2 alm. grovboller, som du bare skal presse ind et sted i løbet af dagen. Det er en vanesag :8
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Kostplan: Vis kostplan

Jah, det var en meget god ide - troede slet ikke jeg havde brug for så mange carbs før/efter træning. Troede bare man skulle bruge en smule for at kickstarter valle optagelsesprocessen.
Tror bare, at jeg vil bruge mit WG udelukkende om morgenen. Jeg skal også svømme til livredder i vinterferien, så kunne jeg også smide en del ind der; så går der intet til spilde :P

JensL, jeg har fået forældrene overtalt til at gå amork i køb af skummetmælk, så de sidste kcal er fundet! :)

Så fik jeg da en solid løsning, tak skal i ha'
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster