Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65715 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 2242
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 2240

Følg bodybuilding.dk på

Arild Haugen dokumentar

Udskriv emne


Resultater, billeder, anmeldelser, konkurrence vejledning, udveksle erfaringer, personlige tips mv.

Tilbage til Styrkeløft, stærkmand og vægtløftning





Ved ikke om den har været postet før, men så ryger den bare op engang til. Her er en lille dokumentar film om den norske stærkmand og bokser Arild Haugen.







Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:Ved ikke om den har været postet før, men så ryger den bare op engang til. Her er en lille dokumentar film om den norske stærkmand og bokser Arild Haugen.









Godt indlæg.

Bokser? Satme en stor bokser !
De der er stærkere end dig, er dine venner.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 327
Tilmeldt: 8. aug 2010, 19:30
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Harboøre Fitness
Fitness World (Viborgvej)
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ja, men han tabte sig vist noget da han startede med boksning. Der er en lille kamp her. Stadigvæk stor. Men ikke som da han stilte op i stærkmand.


Men synes jeg læste, at han vil gøre comeback i stærkmand? Kan være hans boksekarriere gik lidt i vasken. Kan være der er andre som ved mere om det. Mikkel måske?
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Damn nice! Den skal jeg se!
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 20. sep 2007, 17:58
 
Træner her: Anger Mangement
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Haugen er en lunefuld herre, der har været meget off og on med stærkmand de sidste par år; og jeg tror at selv nordmændene har svært ved at finde ud af, hvad han vil. I virkeligheden har han måske også selv haft svært ved at finde ud af det. Det kan jo ofte være svært at håndtere et stort talent....

Men han kommer jo ud af en familie af strongmen (hans bedstefar er still going strong som strongman) og blev jo udskreget som det helt store talent, da han var med til WSM for nogle år siden, så måske er det ikke helt let for ham at lægge det på hylden. Det sidste jeg har hørt er, at han var såkaldt "anden reserve" til WSM i 2011 ( i tilfælde af skader etc) - og jeg så faktisk en video med ham på en eller anden norsk side, som jeg ikke længere hukser navnet på, hvor man fulgte hans træning, der netop var baseret på den mulighed, at han kunne blive indkaldt som reserve.

Det blev han imildertid aldrig, som de, der har set årets WSM vil vide, men dét, at han trænede til at være reserve tyder på, at han stadig går med tanker om et strongman comeback. I videoen, som var af meget dårlig lydkvalitet, fordi der var høj musik i baggrunden, talte Haugen også flere gange om drømmen om at blive verdens stærkeste mand. Nu er han jo kendt for at motivere sig selv med sine yderst bombastiske udmeldinger, der iøvrigt ikke blot gik på at bliver verdens stærkeste mand, men også at løfte dobbelt så meget som de andre norske strongmen :), så det er usikkert, hvor meget man skal lægge i det, men jeg tror godt han kunne pønse på at prøve at gøre come-back i år.

Han så forresten ud til at være i fin form - og det skal han også være, hvis han vil være Norges stærkeste strongman og hvis han vil kvalificere sig til finalen i WSM, for Espen Aune (Norges stærkeste mand 2011) har forbedret sig en del, og var tæt på nå i finalen til sidste års WSM. Desuden er niveauet blevet ekstremt højt til WSM - højere end nogensinde før, så der skal virkelig noget til for blot at kvalificere sig til finalen. Fx kvalificerede en stærk gut som Mark Felix sig ikke til finalen i 2011. Eller en Travis Ortmeyer, for nu blot at nævne et par stykker, der tidligere ville være næsten selvskrevet til finalen.

Til gengæld gjorde det nye islandske håb Hafþór Júlíus Björnsson det rigtigt godt (er den eneste, der matcher Shaw i størrelse med sine 205 meter og 170 kilo), og jeg tror umiddelbart, at han har et større potentiale til WSM end Haugen, selvom han kun er 23 år. Men det vil tiden vise. Haugen havde et meget stort potentiale inden han lagde strongman på hylden, og det er nok ikke forsvundet i mellemtiden. Konkurrencen er som sagt blot blevet endnu større.

Anyway, blot et løst, tentativt svar på spørgsmålet om Haugen. Der er nok nogle derude, der ved mere...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 30. jun 2011, 22:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fynsk Viking skrev:Men han kommer jo ud af en familie af strongmen (hans bedstefar er still going strong som strongman) og blev jo udskreget som det helt store talent, da han var med til WSM for nogle år siden, så måske er det ikke helt let for ham at lægge det på hylden.


Jeg går udfra du med denne udtalelse, hentyder til Odd Haugen? Der må jeg korrigere dig. De to er ikke i familie. :)

Ellers er jeg meget enig med dig. Når man - som Arild gjorde i 2008 (indledende heat) lægger alle fem atlas stones op på 16,?? sekunder, så kan man vist godt kalde ham et kæmpe talent. Pudzianowski anno 2002-2003 kunne stadig smadre resten af deltagerne i dag, og Haugen er for mig sådan lidt en Pudzianowski-type. Stærkere end han ser ud til, selvom han ser stærk ud. Haugen kunne blande sig i toppen hvert år, hvis han ikke havde holdt pause. Om han kan vende tilbage. Jeg håber...
Shot put area! Heads up or heads off!
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 505
Tilmeldt: 17. okt 2009, 23:05
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 195.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej Thomas, hehe, det ser ud til, at jeg er blevet vildledt af en på internettet meget udbredt myte omkring slægtskabet mellem Odd og Arild - jeg beklager fejlen :)

Det er helt rigtigt, at Arild gjorde det fantastisk med stenene, men det skal også siges, at det er én af hans stærkeste øvelser; fx faldt han helt igennem i et par andre øvelser (power stairs fx); men han var jo også ny i gamet på det tidspunkt på det niveau, og det meget almindeligt, at der skal et par finaler til for at indstiller sigtekornet. Han HAR et meget stort potentiale. Men niveauet er steget kraftigt siden han var med. Da Arild dødløftede 400 for nogle år siden, var han blandt de bedste i gamet på det punkt, men i 2011 var fire af finaledeltagerne (hvis jeg husker ret) et stykke over 400 - Savickas satte som bekendt verdensrekord i strongman med 442. Så potentialet er der, men de andre bliver også bedre og bedre - og en gut som Shaw tror jeg bliver svær at gøre noget ved; han udvikler sig enormt fra år til år, og har en fysik som er svær at hamle op med på de tunge trækøvelser, hvor kun Hollands og den unge islænding - som jeg ser det - har potentialet til at true ham. Og så er Shaw jo ved at komme godt efter det på dødløften, med grebsstyrke og i press-øvelserne, som tidligere haltede lidt.

Så muligheden er der, hvis Arild gør comeback, men hvis han vil i toppen, skal der mere til, end han har vist so far.

Mht Pudzianowski: Tja, altså den er jeg nok ikke enig med dig i :) Jeg synes faktisk Shaw og Savickas ser stærkere ud; Savickas er stærkere i alle statiske øvelser (fx dødløft og presseøvelser), og han vejer betydeligt mere i loadøvelserne, så hvis Pudzianowskij skulle have en chance skulle han snuppe de to i noget dynamisk; men jeg tror ikke det ville være nok.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 30. jun 2011, 22:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg må også sige at jeg tror Pudian ville få tæsk i dag. Ham og Poundstone var meget ens tilbage i 2008 og Poundstone har ikke en chance ot. Shaw er et monster og hans potentiale virker sindsygt i forhold til de mindre fyre. Også selvom det ikke altid er en fordel at være høj.

Fynsk Viking: Ved du tilfældigvis hvorfor Zavickas valgte ikke at deltage i WSM fra 2005-2008? Jeg tænker at med 2. pladser fra 2002-2004 og 1. pladser 2009-2010, burde han umiddelbart have haft chance for at tage titlen tidligere.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 22. nov 2009, 23:06
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 192.50
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I 2003 vandt Pudzianowski med 15 point ned til nummer to. Der var INGEN der kunne matche ham, selv ikke i presøvelser. I 2007-2008, hvor han faktisk måske havde sin stærkeste sæson, men var skadet til verdens stærkeste mand, tabte han ikke i 23 konkurrencer i træk.

Og det var ikke konkurrencer i Polen. Det var mod toppen af poppen i World Strongman Series.

Men det er en OT diskussion. Arild Haugen er højere og tungere Pudzianowski var. Han vejede 152 kg i konkurrenceform, Pudzianowski var 135 kg, da han var tungest. En Pudzianowski+10% i højde og masse er et skræmmende billede i mit hoved. Ja, Shaw er et monster, men bliver han presset, laver han fejl. Det ville man kunne lukrere på. Jeg tror på Haugen, hvis han vender tilbage med samme gnist som han havde tidligere.
Shot put area! Heads up or heads off!
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 505
Tilmeldt: 17. okt 2009, 23:05
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 195.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Flandern: det var fordi han skiftede forbund - til IFSA. IFSA og WSM arbejdede sammen indtil slutningen af 2044, hvor de gik hver deres vej. Savickas vandt iøvrigt IFSA´s verdensmesterskab i 2005, samtidig med at han slog tre verdensrekorder. I samme periode, fra 2003 til 2008, vandt han Arnold Strongman Classic seks gange i streg.

Han blev også IFSA-verdensmester i 2006, og 3´er i 2007. I 2009 blev han som du også nævner verdensmester i WSM, ivørigt 5 point foran en vis Pudzianowski :)

Thomas: Tja, det er jo altid svært at sammenligne tidligere topudøvere med nuværende, som du også er inde på. Jeg deler din respekt for Pudzianowski, men da han tabte til Savickas i 2009, synes jeg det virkede som om han dels var ved at være lidt træt af strongman gamet, og dels virkede det på mig som om at Savickas simpelthen på det tidspunkt var blevet stærkere. Hvis monsteret Shaw ikke var dukket op, tror jeg stadig Savickas ville være verdens stærkeste mand...

Anyway, hvis vi overhovedet skal have gamle strongmen ind på manegen igen, hvorfor så ikke kalde Jon Pall hjem fra Valhalla?? :) Ham ville jeg mere end nogen anden gerne se kæmpe igen, hvis det havde været muligt, selvom jeg heller ikke tror han ville vinde idag; men han ville fylde arenaen med sin store livsglæde og sin vidunderlige vikingeånd :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 30. jun 2011, 22:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der skulle naturligvis stå 2004 - sorry :) Og heller ikke Flandern, men Flander, det gik lidt hurtigt :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 30. jun 2011, 22:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har også den største respekt for Pudzianowski. Han er en af mine yndlings strongmen of all time. Men ser man på de tidligere WSM konkurrencer og sammeligner med de nuværende, har de bare skruet op for vægten på alle øvelser og jeg er ikke overbevist om at Pudian ville klare sig nær så godt med de tungere vægte. Men som tidligere nævnt kan man aldrig rigtigt sammenligne.

Fynsk viking: Fedt. Det vidste jeg ikke. Har Pudzianowski nogensinde stillet op i IFSA?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 22. nov 2009, 23:06
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 192.50
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Flander skrev:Jeg har også den største respekt for Pudzianowski. Han er en af mine yndlings strongmen of all time. Men ser man på de tidligere WSM konkurrencer og sammeligner med de nuværende, har de bare skruet op for vægten på alle øvelser og jeg er ikke overbevist om at Pudian ville klare sig nær så godt med de tungere vægte. Men som tidligere nævnt kan man aldrig rigtigt sammenligne.

Fynsk viking: Fedt. Det vidste jeg ikke. Har Pudzianowski nogensinde stillet op i IFSA?


Ikke så vidt jeg ved. Han holdt sig vist i WSM-regi, med mindre man regner Arnold Classic med, der så vidt jeg husker blev lavet i samarbejde mellem IFSA og WSM - for ellers kunne hverken Pudzianowski eller Savickas ikke have deltaget der, da jeg mener der var en regel om at folk fra IFSA ikke kunne stille op i WSM-baserede konkurrencer og vice versa....Det er iøvrigt sigende, at Pudzianowski aldrig vandt Arnold Classic, mens Savickas vandt der 6 gange i streg i samme periode, som Pudzianowski stillede op...Det siger ihvertfald noget om Savickas store statiske styrke, da Arnold Classic har færre dynamiske øvelser end både WSM og IFSA...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 30. jun 2011, 22:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fynsk Viking skrev:
Flander skrev:Jeg har også den største respekt for Pudzianowski. Han er en af mine yndlings strongmen of all time. Men ser man på de tidligere WSM konkurrencer og sammeligner med de nuværende, har de bare skruet op for vægten på alle øvelser og jeg er ikke overbevist om at Pudian ville klare sig nær så godt med de tungere vægte. Men som tidligere nævnt kan man aldrig rigtigt sammenligne.

Fynsk viking: Fedt. Det vidste jeg ikke. Har Pudzianowski nogensinde stillet op i IFSA?


Ikke så vidt jeg ved. Han holdt sig vist i WSM-regi, med mindre man regner Arnold Classic med, der så vidt jeg husker blev lavet i samarbejde mellem IFSA og WSM - for ellers kunne hverken Pudzianowski eller Savickas ikke have deltaget der, da jeg mener der var en regel om at folk fra IFSA ikke kunne stille op i WSM-baserede konkurrencer og vice versa....Det er iøvrigt sigende, at Pudzianowski aldrig vandt Arnold Classic, mens Savickas vandt der 6 gange i streg i samme periode, som Pudzianowski stillede op...Det siger ihvertfald noget om Savickas store statiske styrke, da Arnold Classic har færre dynamiske øvelser end både WSM og IFSA...


Jeps det er også det jeg har hørt. Tak for info.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 22. nov 2009, 23:06
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 192.50
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Flander skrev:
Fynsk Viking skrev:
Flander skrev:Jeg har også den største respekt for Pudzianowski. Han er en af mine yndlings strongmen of all time. Men ser man på de tidligere WSM konkurrencer og sammeligner med de nuværende, har de bare skruet op for vægten på alle øvelser og jeg er ikke overbevist om at Pudian ville klare sig nær så godt med de tungere vægte. Men som tidligere nævnt kan man aldrig rigtigt sammenligne.

Fynsk viking: Fedt. Det vidste jeg ikke. Har Pudzianowski nogensinde stillet op i IFSA?


Ikke så vidt jeg ved. Han holdt sig vist i WSM-regi, med mindre man regner Arnold Classic med, der så vidt jeg husker blev lavet i samarbejde mellem IFSA og WSM - for ellers kunne hverken Pudzianowski eller Savickas ikke have deltaget der, da jeg mener der var en regel om at folk fra IFSA ikke kunne stille op i WSM-baserede konkurrencer og vice versa....Det er iøvrigt sigende, at Pudzianowski aldrig vandt Arnold Classic, mens Savickas vandt der 6 gange i streg i samme periode, som Pudzianowski stillede op...Det siger ihvertfald noget om Savickas store statiske styrke, da Arnold Classic har færre dynamiske øvelser end både WSM og IFSA...


Jeps det er også det jeg har hørt. Tak for info.


You are welcome :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 30. jun 2011, 22:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Styrkeløft, stærkmand og vægtløftning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster